FOI - Dominacija prvog visokoškolskog studija iz područja informatike

Sveučilište u Zagrebu, Fakultet organizacije i informatike (SUZG FOI) u Varaždinu, kao vodeća visokoškolska ustanova iz područja informatike i računalstva u regiji, ističe se prema svojoj sposobnosti obrazovanja najdeficitarnijih kadrova na tržištu rada

Bug.native utorak, 30. travnja 2024. u 06:00
B.A.R.I.C.A. (engl. Beautiful ARtificial Intelligence Cognitive Agent), naša prva kognitivna agentica koja komunicira na hrvatskom jeziku
B.A.R.I.C.A. (engl. Beautiful ARtificial Intelligence Cognitive Agent), naša prva kognitivna agentica koja komunicira na hrvatskom jeziku

Fakultet organizacije i informatike (FOI), ne samo da pruža izvanredno obrazovanje, već osigurava i iznimne prilike za zapošljavanje i napredovanje karijere svojim studentima, čemu svjedoči i činjenica da čak oko 80 posto studenata svoje zaposlenje ima osigurano već tijekom studentskih dana

STEM interdisciplinarni studijski programi – jedinstven spoj informatike i poslovanja

Interdisciplinarnost i aktualnost studijskih programa ključne su karakteristike FOI-ja. Povezivanjem znanja iz područja informatike i poslovanja, FOI priprema studente za dugoročnu konkurentnost na tržištu rada. Studijski programi modernizirani su i prilagođeni suvremenim zahtjevima tehnologije i poslovanja, pružajući studentima širok spektar znanja i vještina potrebnih za uspješnu karijeru.

Posjetite službenu web stranicu Fakulteta organizacije i informatike

FOI-jev najprepoznatljiviji sveučilišni prijediplomski studijski program Informacijski i poslovni sustavi (IPS) na FOI-ju se kontinuirano usavršava, nudeći studentima nove module kao odgovor na promjene na tržištu rada. Moduli, poput Razvoja programskih sustava, Umjetne inteligencije u poslovanju, Umreženih sustava i računalnih igara te Analize i dizajna poslovnih sustava, pripremaju studente za poslove budućnosti i pružaju im konkurentnu prednost na tržištu rada.

Trogodišnji stručni prijediplomski studij Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja (ITDP), potpuno je prilagođen potrebama današnjih studenata, a naročito onih koji su već u radnom odnosu i žele unaprijediti svoja znanja i vještine. U fokusu stručnog studija je praktični dio nastave, koji studentima omogućuje poznavanje i razumijevanje pojedinih metoda, poput metoda razvoja informacijskih sustava, što čini dobar preduvjet za brzo napredovanje u karijeri. Studij nudi dvije izbornosti i usmjeravanje u području razvoja aplikacija te području informatičke podrške poslovanju.

Uz gore navedene studije na prijediplomskoj razini, na diplomskoj razini studija studenti mogu upisati sveučilišni Diplomski studij informatike s četiri usmjerenja: Informacijsko i programsko inženjerstvo (IPI), Organizacija poslovnih sustava (OPS), Baze podataka i baze znanja (BPBZ) i Informatika u obrazovanju (IO). Na poslijediplomskoj informatičkoj vertikali, studenti upisuju Doktorski studij Informacijske znanosti te poslijediplomski specijalistički studij Upravljanje sigurnošću i revizijom informacijskih sustava.

Usko povezan s gospodarskim sektorom – u fokusu je Work Based Learning modela rada

FOI se ističe i prema svojoj povezanosti s poslodavcima, što je ključno za pripremu studenata za uspješan početak karijere. Uz stručnu praksu i suradnjom s više od 400 poduzeća diljem Hrvatske i inozemstva, FOI studentima omogućuje direktno zapošljavanje već za vrijeme studija. To partnerstvo s poslodavcima rezultira visokom stopom zaposlenosti među studentima FOI-ja, od kojih većina pronalazi posao u području informatike i informacijskih tehnologija. Važno je reći da i studij Ekonomike poduzetništva studentima također pruža širok spektar znanja, ne samo iz ekonomskih disciplina, već i iz digitalne ekonomije, čineći ih sposobnima za unapređenje poslovnih procesa u različitim organizacijama. Ekonomisti FOI-ja posebno su traženi u razvoju IT poduzetništva, koje predstavlja jedno od najbrže rastućih područja gospodarstva.

Među prvim fakultetima u Hrvatskoj, FOI je počeo intenzivno primjenjivati model učenja kroz rad (engl. Work Based Learning), s ciljem da studentima pruži prilike za učenje na stvarnim problemskim zadacima, na postojećim i novim korporacijskim projektima te u modernim alatima za programiranje i razvoj različitih programskih proizvoda. Model se temelji na bogatoj suradnji s poslodavcima, pretežito iz IT industrije.

Stručna praksa na FOI-ju obavezna je na svim razinama studija, uključujući i stručnu praksu u formi job shadowinga, što predstavlja jedan od novijih modela prakse u visokom obrazovanju. Razni drugi modeli učenja kroz rad omogućili su velikom broju studenata da u okviru redovne nastave i izvannastavnim aktivnostima, imaju priliku raditi s poslodavcima na projektima, i tako usavršavati svoje kompetencije i pripremati se za tržište rada.

FOI već dugi niz godina provodi i inovativni program Startup@FOI, s ciljem poticanja kreativnosti i poduzetničkih inicijativa studenata. Posljednji primjer uspješnosti tog programa je startup Choncha, kojem je FOI pružio financijsku i operativnu podršku, uključujući pomoć pri registraciji obrta i osiguranje radnog prostora u Tehnološkom parku u Varaždinu. No, to nije izoliran slučaj uspjeha FOI-jevih studenata – nekoliko poduzeća, poput Do more, Looma i drugih, također je prošlo kroz ovaj program, što potvrđuje jednu važnu ulogu FOI-ja u poticanju uspješnih poduzetničkih pothvata među studentima.

Primjena umjetne inteligencije u nastavi, i sve više istraživačkih aktivnosti u području AI-ja

FOI kontinuirano prati potrebe tržišta rada, ostvaruje suradnju s tehnološko-inovacijskim centrima u zemlji i svijetu, te suradnjom s IT sektorom razvija programe prilagođene suvremenim tehnološkim trendovima, a upravo jednu od ključnih uloga danas ima i primjena umjetne inteligencije. "Prepoznajemo važnost primjene alata umjetne inteligencije u procesu učenja, poučavanja i znanstveno-istraživačkog rada, kao sredstva poticanja inovacija i kreativnosti unutar akademske zajednice. U izradi je i službeni dokument politike korištenja umjetne inteligencije, koji naglašava i potiče razvoj kompetencija studenata, ali i nastavnog osoblja, u korištenju alata umjetne inteligencije, te naglašava važnost korištenja tih alata na odgovoran, etički prihvatljiv i transparentan način, uz zaštitu osobnih i osjetljivih podataka. Želimo osigurati našim studentima jasne i nedvosmislene upute kako ispravno u proces učenja i izrade vlastitih radova mogu uključiti alate umjetne inteligencije, a namjera nam je u skoro vrijeme uskladiti i sve naše relevantne pravilnike i dokumente s tom politikom" – ističe prodekan za nastavu i studente FOI-ja izv. prof. dr. sc. Zlatko Stapić.

Ulaganjem u digitalnu prilagodbu nastave, fleksibilne modele pristupa studentima te podršku razvoju istraživanja, FOI osigurava da njegovi studenti budu spremni za izazove budućnosti koje ona donosi. Svoju istraživačku aktivnost FOI u velikoj mjeri danas usmjerava na projekte koji se bave primjenom umjetne inteligencije u raznim inovativnim procesima digitalne transformacije, istodobno se fokusirajući na maksimalno iskorištavanje mogućnosti generativne AI tehnologije. Aktualnim istraživanjima, razvojem i primjenom hibridnih metoda umjetne inteligencije unutar čak devet projekta (u provedbi ili procesu prijave), FOI-jevi istraživački timovi žele ubrzati digitalnu transformaciju, unaprijediti nastavničke procese, ili razviti neka nova inovativna rješenja u najbrže rastućoj industriji.

Bug 378 svibanj 2024.

Gdje studirati informatiku u Hrvatskoj?