TikTok je društvena mreža na kojoj se globalno provodi najviše vremena

Društvena mreža TikTok, koju mnogi već žele zabraniti, postala je lider na ljestvici najkorištenijih društvenih platformi, s čak 23,5 sata mjesečno, koliko su sami korisnici priznali da je posjećuju

Sandro Vrbanus utorak, 25. travnja 2023. u 06:42

Atlas VPN, koji stoji iza istoimenog softvera, objavio je rezultate istraživanja (bez puno podataka o metodologiji), koje su obavili u suradnji s istraživačkim kompanijama Meltwater i We Are Social. Njihovo istraživanje imalo je za cilj provjeriti koliko vremena korisnici mobilnih uređaja provode na kojoj društvenoj mreži, a rezultati su, ako smijemo zaključiti – u skladu s očekivanjima.

Gotovo sat dnevno odlazi na TikTok

Prosječni korisnik, pokazuje ovo istraživanje, na TikToku provede 23 sata i 28 minuta mjesečno, odnosno nešto manje od jednog sata na dan. Podaci se odnose na korisnike Androida u dobi između 16 i 64 godine, pa ne čudi da je TikTok postao "kralj" vremena provedenog na društvenim mrežama. Naime, u tom smjeru već je bilo sličnih rezultata istraživanja. Napomenimo i da se istraživanje bavilo podacima za 2022. godinu.

Porast popularnosti TikToka, kao i premašivanje YouTubea u vremenu provedenom na njemu, pokazuju da format kratkog videa itekako privlači korisnike. Ne čudi stoga da je i YouTube sve fokusiraniji na svoju kopiju TikToka, Shortse. Zanimljivo je i to što korisnike nimalo ne brinu stalna nagađanja o zabranama te apliakcije, kao niti upozorenja o upitnom korištenju privatnih podataka – oni i dalje vrlo rado na TikToku provode velik dio svojeg vremena.

YouTube pao na 2. mjesto

Prvo mjesto TikToka na ovoj ljestvici znači i da je on, po ovom pokazatelju, prvi puta prestigao YouTube, koji se sada u prosjeku gleda nešto duže od 23 sata mjesečno, na istom uzorku korisnika. Tek nakon nijh slijede Metine društvene mreže i aplikacije Facebook, WhatsApp i Instagram. Twitter, je, primjerice, na 7. mjestu s oko 5,5 sati korisničkog angažmana mjesečno.

Ukupno gledano, ispitanici su u ovom istraživanju prijavili kako 38% svojeg vremena, koje provedu online, "vise" na društvenim mrežama i aplikacijama za dopisivanje. Prošle godine vidjeli smo, pak, da se na mobitelu provodi oko trećine ukupnog budnog vremena, odnosno oko 5 sati na dan.