Google se žali: Europska regulativa učinila je tražilicu manje korisnom

Vjerojatno ste i sami posljednjih tjedana primijetili da se Googleova internetska tražilica promijenila, odnosno da neke stvari više nisu na starim mjestima te da rezultati izgledaju drugačije. Razlog je EU

Sandro Vrbanus subota, 6. travnja 2024. u 13:28

Akt o digitalnim tržištima europska je regulativa, koja velike internetske platforme tretira strože nego ostale kompanije koje posluju na Internetu. Zbog nje, velikani poput Mete, Applea i Googlea morali su promijeniti određene funkcionalnosti svojih proizvoda i usluga za europske korisnike, no to nije prošlo bez negodovanja. Google je sada objavio i cijeli tekst na svojem blogu, posvećen upravo posljedicama promjena, odnosno kompromisima koje su morali načiniti kako bi zadovoljili pravila o poštenoj tržišnoj utakmici. Prema njima, na gubitku su – korisnici, a poruka objave na blogu usmjerena je ka ostalim zemljama, u kojima se razmatra donošenje sličnih pravila kao u EU.

Ukinute korisne funkcije

Iz Googlea kažu da su, uslijed primjene Akta o digitalnim tržištima, morali iz tražilice ukloniti brojne korisne funkcije, primjerice pri pretraživanju letova, hotela ili ponude lokalnih poduzeća. Na to ih je prisilio novi Akt, tražeći da se ne favorizira određene (primarno vlastite) usluge i da se omogući jednak pristup svima.

S druge strane, to znači da pretraživanjem letova sada Google više ne smije ponuditi rezultate koje je samostalno prikupio, već mora u rezultatima pretraživanja upućivati na razne agregatore i servise koji prodaju karte za letove i omogućavaju rezervaciju smještaja. Promjena je, kažu, dovela do toga da je teže pronaći određene usluge i iskoristiti najbolje cijene, a lakše naići na neprovjerene servise, koji mogu manipulirati cijenama.

Tražilica više nije što je donedavno bila
Tražilica više nije što je donedavno bila

Neke od posljedica promjena, koje iz Googlea ističu kao negativne, su povećani broj posjeta prema agregatorima i posrednicima, a manji prema stvarnim pružateljima usluga. Hoteli im navodno prijavljuju pad direktnog bookinga za do 30%, a rezervacije im sada više stižu putem posrednika. Slična je situacija i kod prodaje aviokarata.

Korisnici se, pak, žale da više ne dobivaju korisne rezultate – primjerice, kada u Googleovoj tražilici pretražuju neku lokaciju ili geografski pojam, više im nije na raspolaganju izravan link na Google Maps. Umjesto toga, potrebno je "ručno" otići na kartografski servis pa tamo ponoviti pretraživanje.

"Pravila koja poništavaju napredne funkcije koje smo izradili fundamentalna su promjena u pravilima o konkurenciji", zaključuju iz Googlea, pa najavljuju da će i dalje biti transparentni u primjeni europskih pravila, ali i da će jasno govoriti o njihovim prerigidnim odrednicama.

Anketa Glasanje do 13.4.2024. Glasanje zatvoreno

Ukupni broj glasova: