YouTube izdvojio 100 milijuna dolara za autore kratkih sadržaja, poput onih na TikToku

Konkurencija u obliku kratkih videa s TikToka očito je prilično ozbiljna, čak i za giganta kao što je YouTube. Osim što su pokrenuli uslugu Shorts, sada su odlučili i financijski motivirati autore

Sandro Vrbanus srijeda, 12. svibnja 2021. u 17:10

YouTube je svjetsku slavu stekao kao platforma na koju se može postaviti bilo kakav video zapis. Posljednjih godina autore usmjeravaju ka tome da snimaju uratke duže od 10 minuta, kako bi se povećala pozornost gledatelja, poraslo vrijeme provedeno uz video, a samim time se i povećali prihodi od oglasa. No, kao konkurencija im se nedavno prikrao TikTok, društvena mreža na kojoj se dužina video zapisa mjeri u sekundama – pa je YouTube odgovorio lansiranjem usluge Shorts prošle godine.

Usluga je trenutačno dostupna na tržištima SAD-a i Indije, s potencijalom širenja na ostatak svijeta. No, iz Googleovog servisa žele, uz širenje dostupnosti Shortsa, osigurati da na toj sekciji postoji i dovoljno kvalitetnog sadržaja koji bi privukao gledatelje, pa su se uhvatili osmišljavanja načina monetizacije i nagrađivanja autora.

Po zaradu na YouTube Shorts

Kako bi financijski motivirali youtubere i sve ostale na stvaranje kratkih video zapisa u okviru usluge Shorts, pokrenuli su YouTube Shorts Fund, fond u koji su izdvojili čak 100 milijuna američkih dolara. Taj će novac biti distribuiran autorima kratkih sadržaja tijekom ove i do kraja sljedeće godine. Za dio ovog pozamašnog financijskog kolača moći će se "ogrebati" svi korisnici YouTubea, jednostavno stvarajući sadržaje primjerene za postavljanje na Shorts sekciju.

Vertikalni video, efekti, natpisi i filteri - otprilike kao na TikToku
Vertikalni video, efekti, natpisi i filteri - otprilike kao na TikToku

Odgovorni iz YouTubea će svakog mjeseca birati autore čiji sadržaji su bili najgledaniji i koji su potaknuli najveću angažiranost korisnika. Najgledaniji i najaktivniji autori bit će financijski adekvatno nagrađeni, a moći će i svojim povratnim informacijama sudjelovati u daljnjim poboljšanjima usluge YouTube Shorts.

Ovo je tek prvi korak u monetizaciji kratkih sadržaja, poručili su iz YouTubea. Napominju i kako su u posljednje tri godine autorima iz cijelog svijeta već isplatili preko 30 milijardi dolara, i da čine sve kako bi financijski nagradili i novu generaciju youtubera koji će se pronaći u kratkim viralnim video zapisima.

Bitka za kratki video

Nisu TikTok i Googleov YouTube jedini koji se trenutačno bore za autore i gledatelje videa u trajanju od 15 ili 60 sekundi. Sveprisutni Instagram prošlog je ljeta uveo Reels, gotovo pa doslovnu kopiju TikToka, a nedavno se počelo govoriti i o tome da će istu mogućnost preseliti i na Facebook. Platforme za kratki video, u koje moramo uključiti i Snapchat te više kineskih klonova TikToka, tako su od lani postale jedno od najaktivnijih tržišta u segmentu društvenih mreža.

Samo TikTok sada već aktivno koristi preko milijardu korisnika svakog mjeseca, pri čemu je njih dvije trećine mlađe od 30 godina. O privlačnosti ove platforme i kratkih videa mnogo govori i činjenica da korisnici u prosjeku uz TikTok provedu oko sat vremena, svakog dana, aplikaciju otvaraju u prosjeku 8 puta dnevno, a njih 83% na nju je barem jednom postavilo i neki svoj video uradak.