U Austriji prihod od digitalnog poreza porastao je na 103 milijuna eura u 2023. godini
Što se Austrije tiče, oporezivanje usluga internetskog oglašavanja iznosi 5% osnovice za procjenu i namijenjeno je tvrtkama s globalnim prometom od najmanje 750 milijuna eura i domaćim prometom od najmanje 25 milijuna eura od usluga internetskog oglašavanja
Prema informacijama austrijskog portala OTS, preliminarni prihod od digitalnog poreza za 2023. godinu iznosi oko 103 milijuna eura što odgovara povećanju od 7,4% ili otprilike 7 milijuna eura u odnosu na prethodnu godinu kada je iznosio oko 96 milijuna eura.
Digitalni porez mehanizam je koji izjednačava uvjete poslovanja između BigTech kompanija poput Mete i Googlea te lokalnih medija, stvara dodatne prihode lokalnoj samoupravi, podržava lokalni medijski ekosustav i kvalitetno i nezavisno novinarstvo te potiče programe koji podupiru stvaranje lokalnog sadržaja, putem pružanja bespovratnih sredstava, subvencije ili poticaja lokalnim izdavačima za proizvodnju visokokvalitetnog, kulturno relevantnog sadržaja
Digitalni porez naplaćuje se u Austriji od 2020. godine i ima za cilj osigurati pravednije oporezivanje digitalne ekonomije oporezivanjem prihoda tvrtki koje pružaju usluge online oglašavanja
Benefite ovakvog modela naglašava i austrijski ministar financija Magnus Brunner koji je poručio: “Kontinuirano povećanje prihoda od digitalnog poreza potvrđuje učinkovitost naše strategije za osiguranje pravednosti u digitalnom dobu. Osiguravamo da tvrtke koje ostvaruju značajnu prodaju u Austriji daju svoj pravičan udio. I dalje smo odlučni postići pravedno oporezivanje digitalnog gospodarstva na međunarodnoj razini”.
Porez na oglašavanje
Što se Austrije tiče, oporezivanje usluga internetskog oglašavanja iznosi 5% osnovice za procjenu i namijenjeno je tvrtkama s globalnim prometom od najmanje 750 milijuna eura i domaćim prometom od najmanje 25 milijuna eura od usluga internetskog oglašavanja. Osnovica za procjenu digitalnog poreza je naknada koju pružatelj online oglašavanja prima od klijenta, prenosi OTS.
Oglasi, reklame i plakati u tradicionalnim medijima u Austriji podliježu porezu na oglašavanje od 5%, dok je oglašavanje na internetu ili u digitalnom obliku kao što su banneri ili oglašavanje na tražilicama bilo oslobođeno poreza na oglašavanje te i dalje je za lokalne kompanije.