Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

poruka: 49
|
čitano: 12.617
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj".
8 godina
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

Sifilis se tradicionalno liječio živom, najčešće živinim parama, što je najgora moguća terapija, kojoj se pripisuju mnoge nuspojave, između ostalog i progresivna paraliza. (Ima toga još, u mojoj knjizi "Metali života - metali smrti".) A ime bolesti? Renesansnog kipara Benvenuta Cellinija su u Francuskoj optužili da je vodio "talijansku ljubav". Kad su mu objasnili o čemu se radi (kriva rupa), on im je odgovorio. "Rodio sam se u Italiji i tamo živio sve do svoje tridesete godine i nikad za tako nešto nisam čuo. Prvi put za to čujem ovdje, u Francuskoj, stoga je trebate zvati "francuska ljubav".  

 
11 0 hvala 6
16 godina
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

Zanimljiv članak, više takvih nebi bilo na odmet bez obzira na naslov i temu portala 

Moj PC  
2 0 hvala 2
16 godina
neaktivan
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

i mi petrovaradinskog lolu na trgu imamo (ne mislim na turskog konja).

cime li su lijecili tog sifiliticara, tako omiljenog u madjarskoj da njime i danas plase malu djecu?

 

lijepo da berecki opet o bolescinama pise. neki lijepi uvod u najnoviji soj?

 

 
3 0 hvala 0
15 godina
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

poučno ali unešto kontraceptivno, s naglaskom na preventivnoj apstinenciji. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
4 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
I polako dođemo na to da takozvane tradicionalne vrijednosti nisu uspostavljene tek tako.

Naš moral nije lošiji ni bolji, samo se prilagođavamo okolnostima.
Ja rekoh
Moj PC  
3 1 hvala 0
11 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
Feudalac kaže...
I polako dođemo na to da takozvane tradicionalne vrijednosti nisu uspostavljene tek tako.

 use, nase i podase

nema ljepše tradicije

15 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
Feudalac kaže...
I polako dođemo na to da takozvane tradicionalne vrijednosti nisu uspostavljene tek tako.

Naš moral nije lošiji ni bolji, samo se prilagođavamo okolnostima.

 Naravno! Treba blebnut drsku klafraču po zubima i balavce kaišom po dupetu, valjda glava familije znaš što je najbolje za njih!

8 godina
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

Volim ovakav tip diskusije. Uzemeš najbolje od modernizma i najgore od tradicionalizma. Zašto ne uspoređujete najgore s najgorim i najbolje s najboljim. Najbolje od modernizma: slobodan čovjek radi što ga volja, uspostavlja intimne veze s kim hoće i ni pred kim ne odgovara. Najbolje od tradicionalizma: briga i odgovornost za obitelj, za bračnog druga i djecu. Najgore od modernizama: spolno prenosive bolesti, alkoholizam, drogiranje, neodgovornost, napuštena djeca, uništeni brakovi, pad populacije. Najgore od tradicionalizma: autoritarizam, življenje po sili u braku, obiteljsko nasilje. E, pa sad birajte! No, ipak, čovjek je društevno biće, prirodno stanje čovjeka je da živi u plemenskim zajednicama. Jesmo li sretniji zato što živimo svaki za sebe? Imamo slobodu, ali slobodu od čega i za što? 

 
8 2 hvala 1
2 godine
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
danen kaže...

Volim ovakav tip diskusije. Uzemeš najbolje od modernizma i najgore od tradicionalizma. Zašto ne uspoređujete najgore s najgorim i najbolje s najboljim. Najbolje od modernizma: slobodan čovjek radi što ga volja, uspostavlja intimne veze s kim hoće i ni pred kim ne odgovara. Najbolje od tradicionalizma: briga i odgovornost za obitelj, za bračnog druga i djecu. Najgore od modernizama: spolno prenosive bolesti, alkoholizam, drogiranje, neodgovornost, napuštena djeca, uništeni brakovi, pad populacije. Najgore od tradicionalizma: autoritarizam, življenje po sili u braku, obiteljsko nasilje. E, pa sad birajte! No, ipak, čovjek je društevno biće, prirodno stanje čovjeka je da živi u plemenskim zajednicama. Jesmo li sretniji zato što živimo svaki za sebe? Imamo slobodu, ali slobodu od čega i za što? 

 Pa spolnoprenosivih bolesti je bilo i u srednjovjekovnim teokracijama odnosno nesekularnim društvima, također i neodgovornosti, napuštene djece i alkoholizma, čak i više nego u modernim a pogotovo bogatim i modernim društvima u kojima je najveći problem od navedenih pad populacije nativnog stanovništva, uglavnom gdje god imamo sređeniju mirovinu i starost imamo i pad populacije.

Poruka je uređivana zadnji put pon 2.10.2023 11:38 (notloB).
14 godina
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

kad si mlad:

 

znam, hoću, mogu - ali nemam s kim !!!

 

kad dođeš "u određene godine":

 

znam, ponekad hoću, ponekad mogu - ali zašto bih ?!?

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put pon 2.10.2023 11:42 (Stric_Jura).
Moj PC  
8 0 hvala 0
11 godina
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

problem je što 'tradicionalne vrijednosti' najviše zagovaraju oni koji ih se ne pridržavaju

 

među njima su popovi koji propovijedaju ono čega se najčešće samo ne drže, konzervativni političari koji se također najčešće ne drže tih vrijednosti, te glasni pojedinci koji jebu sa strane, kradu gdje stignu, tuku ženu i briga za djecu im se svodi na povremene batine, a puna su im usta tradicije, obitelji i ljubavi prema bližnjem svom

 

doduše, i oni sa suprotne druge strane itekako imaju svojeg licemjerja

Moj PC  
8 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
danen kaže...

Najgore od modernizama: spolno prenosive bolesti, alkoholizam, drogiranje, neodgovornost, napuštena djeca, uništeni brakovi, pad populacije.

Nije li sifilis odličan primjer da epidemija spolno prenosive bolesti nije boljka modernizma i modernog "nemorala", dapače ljudi su danas bitno odgovorniji i educiraniji po tom pitanju, kao i alkoholizam koji je definitivno bio rašireniji u prošlosti (ako zbog ničeg drugogo onda zato jer su ljudi morali piti alkoholna pića jer je voda često bila nezdrava), drogiranje (opijum i opijumski ratovi!!!), napuštena djeca (Oliver Twist nije priča o dječaku iz 20./21.st...).

Pad populacije je najpozitivnija stvar modernizma i to se najbolje vidi na primjeru današnjih zabačenih država (čitaj: što zabačenije, to se više množe), gdje ista stvar vrijedi i za neodgovornost pošto u siromašnim državama u pravilu ljudi ne vode nikakvu brigu o svom okolišu, pogotovo ako se jako množe.

 

Moralnost koju se pokušava prikrpati tradicionalizmu nema veze s tradicijom već s osviješćenošću a koja dolazi edukacijom i kulturom, tako da te "tardicionalne vrijednosti" su ništa drugo do represivne mjere kojima se držalo većinski nekulturan i needuciran narod pod kontrolom, dok se današnji sustav održava sam i kao takav je svejedno daleko bolji neg tradicionalni represivni

8 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
Ges kaže...
Feudalac kaže...
I polako dođemo na to da takozvane tradicionalne vrijednosti nisu uspostavljene tek tako.

Naš moral nije lošiji ni bolji, samo se prilagođavamo okolnostima.

 Naravno! Treba blebnut drsku klafraču po zubima i balavce kaišom po dupetu, valjda glava familije znaš što je najbolje za njih!

 Naravno, ajmo samo gledat negativne stvari i pravit se da su one bile službeno odobrene ili čak preporučene. Ubojstvo ili pljačka su bili dopušteni? Bilo ih je i bit će ih, a najmanje ih ima u dobro povezanim, manjim sredinama.

 

Sve to mi nije ni bilo u primisli; samo osvrt na činjenicu da su određene preporuke (kojih se sve manje držimo jer više nemaju smisla) imale opravdanja za svoje vrijeme i nivo znanosti.

 

Stoga, smanji doživljaj i nađi drugu budalu za ispucavanja frustracija na problematičnog oca ili kaj te već muči.

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
picajzla0707 kaže...

problem je što 'tradicionalne vrijednosti' najviše zagovaraju oni koji ih se ne pridržavaju

 

među njima su popovi koji propovijedaju ono čega se najčešće samo ne drže, konzervativni političari koji se također najčešće ne drže tih vrijednosti, te glasni pojedinci koji jebu sa strane, kradu gdje stignu, tuku ženu i briga za djecu im se svodi na povremene batine, a puna su im usta tradicije, obitelji i ljubavi prema bližnjem svom

 

doduše, i oni sa suprotne druge strane itekako imaju svojeg licemjerja

 Galama obično prikriva nedostatak argumenata ili vrijednosti; posve si u pravu. Nitko nije savršen, ali najgori su oni koji drugima govore kako bi trebali živjeti ili ponašati se  - licemjeri. Ima ih na obje strane političkog spektruma, bez razlike.

Ja rekoh
8 godina
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

Svaki je društveni sustav respresivan jer podrazumijeva pridržavanje  društvenih normi. Nekome te norme odgovaraju, nekome ne. Sve ima svoju svijetlu i tamnu stranu. Ono što nedostaje ljudima, a posebice mladima danas je osjećaj dužnost i odgovornosti, a to su vrijednosti koje čine temelj tradiocionalne obitelji i tradicionalnog društva. A sloboda, recimo sloboda govora, sloboda iznošenja stavova? Nekoć je bilo zazorno biti homoseksualac, danas je zazorno imati veliku obitelj i mlad se ženiti. U čemu je razlika? Razlika je samo u tome što su današnje metode represije suptilnije, prikrivenije nego nekoć. Danas ne moraš trpiti samovolju despota, ali moraš trpiti samovolju činovnika i loših zakona na čije donošenje praktički ne možeš utjecati. Danas se države ne uništavaju bombama nego ekonomskim sankcijama. Stoga, da zaključim, nije sve ono prije nas bilo nevaljalo, niti je sve dobro što nam novo dolazi. Dobro je biti kritičan, ali kad smo već kritični trebamo biti kritični prema svemu. 

 
6 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
Ges kaže...
danen kaže...

Najgore od modernizama: spolno prenosive bolesti, alkoholizam, drogiranje, neodgovornost, napuštena djeca, uništeni brakovi, pad populacije.

Nije li sifilis odličan primjer da epidemija spolno prenosive bolesti nije boljka modernizma i modernog "nemorala", dapače ljudi su danas bitno odgovorniji i educiraniji po tom pitanju, kao i alkoholizam koji je definitivno bio rašireniji u prošlosti (ako zbog ničeg drugogo onda zato jer su ljudi morali piti alkoholna pića jer je voda često bila nezdrava), drogiranje (opijum i opijumski ratovi!!!), napuštena djeca (Oliver Twist nije priča o dječaku iz 20./21.st...).

Pad populacije je najpozitivnija stvar modernizma i to se najbolje vidi na primjeru današnjih zabačenih država (čitaj: što zabačenije, to se više množe), gdje ista stvar vrijedi i za neodgovornost pošto u siromašnim državama u pravilu ljudi ne vode nikakvu brigu o svom okolišu, pogotovo ako se jako množe.

 

Moralnost koju se pokušava prikrpati tradicionalizmu nema veze s tradicijom već s osviješćenošću a koja dolazi edukacijom i kulturom, tako da te "tardicionalne vrijednosti" su ništa drugo do represivne mjere kojima se držalo većinski nekulturan i needuciran narod pod kontrolom, dok se današnji sustav održava sam i kao takav je svejedno daleko bolji neg tradicionalni represivni

 Upravo suprotno! Sifilis je danas rijetka bolest i povremeno pojavljivanje se brzo riješi tehnologijom. Da nije nje, jedino rješenje bilo bi suzdržati se i to nazvati vrlinom. U duhu modernog novogora, PiaRa ili kako god misliš da smo danas "pametno" smislili.

 

Što se tiče nataliteta, to nema veze ni s tradicionalnim vrijednostima, niti s kršćanskim moralom niti bilo čime sličnim. Stvar je čiste matematike - nerazvijena društva žive od poljoprivrede i fizičkog rada, nemaju medicinu, industriju, tehnologiju. Kako bi obitelj preživjela, treba više radnika. radnika koje ne treba školovati 20 godina, 10 godina niti 10 mjeseci. S pet godina starosti već rade za svoj kruh. Ako umru, sljedeća štengica od njih 8-9 već uskače. To je tako kako je, nismo mi bolji ni lošiji.

 

Tradicija je dio kuklture, moglo bi se reći kultura sama, morat ćeš poraditi na argumentima. Ne treba biti osviješten da bi znao da ubojstvo, krađa i slične strvari nisu dobro prihvaćene. Pa prema sitnijim finesama. Ništa se ne održava samo od sebe, današnja društva se raspadaju; od anarhije nas dijeli samo efikasan represivan aparat. država, zahvaljujući svojoj sili mijenja pravila kako joj se hoće dok liberali svršavaju slaveći pobjede koje se zapravo zasnivaju na čistoj represiji. Nekadašnja društva su funkcionirala na tradiciji i nepisanim pravilima koja su se prenosila stotinama generacija bez bilo kakve policije ili suda koji bi ta pravila prisilno proveo. 

 

Ukratko, sve si zamijenio.

Ja rekoh
14 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
Feudalac kaže...
... bez bilo kakve policije ili suda koji bi ta pravila prisilno proveo. 

 

 Zajebavas?

15 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
Feudalac kaže...
Ges kaže...
danen kaže...

Najgore od modernizama: spolno prenosive bolesti, alkoholizam, drogiranje, neodgovornost, napuštena djeca, uništeni brakovi, pad populacije.

Nije li sifilis odličan primjer da epidemija spolno prenosive bolesti nije boljka modernizma i modernog "nemorala", dapače ljudi su danas bitno odgovorniji i educiraniji po tom pitanju, kao i alkoholizam koji je definitivno bio rašireniji u prošlosti (ako zbog ničeg drugogo onda zato jer su ljudi morali piti alkoholna pića jer je voda često bila nezdrava), drogiranje (opijum i opijumski ratovi!!!), napuštena djeca (Oliver Twist nije priča o dječaku iz 20./21.st...).

Pad populacije je najpozitivnija stvar modernizma i to se najbolje vidi na primjeru današnjih zabačenih država (čitaj: što zabačenije, to se više množe), gdje ista stvar vrijedi i za neodgovornost pošto u siromašnim državama u pravilu ljudi ne vode nikakvu brigu o svom okolišu, pogotovo ako se jako množe.

 

Moralnost koju se pokušava prikrpati tradicionalizmu nema veze s tradicijom već s osviješćenošću a koja dolazi edukacijom i kulturom, tako da te "tardicionalne vrijednosti" su ništa drugo do represivne mjere kojima se držalo većinski nekulturan i needuciran narod pod kontrolom, dok se današnji sustav održava sam i kao takav je svejedno daleko bolji neg tradicionalni represivni

 Upravo suprotno! Sifilis je danas rijetka bolest i povremeno pojavljivanje se brzo riješi tehnologijom. Da nije nje, jedino rješenje bilo bi suzdržati se i to nazvati vrlinom. U duhu modernog novogora, PiaRa ili kako god misliš da smo danas "pametno" smislili.

 

Što se tiče nataliteta, to nema veze ni s tradicionalnim vrijednostima, niti s kršćanskim moralom niti bilo čime sličnim. Stvar je čiste matematike - nerazvijena društva žive od poljoprivrede i fizičkog rada, nemaju medicinu, industriju, tehnologiju. Kako bi obitelj preživjela, treba više radnika. radnika koje ne treba školovati 20 godina, 10 godina niti 10 mjeseci. S pet godina starosti već rade za svoj kruh. Ako umru, sljedeća štengica od njih 8-9 već uskače. To je tako kako je, nismo mi bolji ni lošiji.

 

Tradicija je dio kuklture, moglo bi se reći kultura sama, morat ćeš poraditi na argumentima. Ne treba biti osviješten da bi znao da ubojstvo, krađa i slične strvari nisu dobro prihvaćene. Pa prema sitnijim finesama. Ništa se ne održava samo od sebe, današnja društva se raspadaju; od anarhije nas dijeli samo efikasan represivan aparat. država, zahvaljujući svojoj sili mijenja pravila kako joj se hoće dok liberali svršavaju slaveći pobjede koje se zapravo zasnivaju na čistoj represiji. Nekadašnja društva su funkcionirala na tradiciji i nepisanim pravilima koja su se prenosila stotinama generacija bez bilo kakve policije ili suda koji bi ta pravila prisilno proveo. 

 

Ukratko, sve si zamijenio.

 smiri doživljaj, obriši pjenu s usta i čitaj s razumijevanjem: naveo sam primjer sifilisa kao neistine da se danas spolne bolesti više šire nego u prošlosti. To što danas imamo lijek protiv sifilisa ne znači da su onda ljudi bili moralniji i suzdržaniji od razvratnosti i cijela poanta napisanog je bila usporedba MORALNIH vrijednosti onda i sada

 

a ovu glupost "od anarhije nas dijeli samo efikasan represivan aparat" mogu vjerovat samo nemoralni ljudi. Ja ne znam nikog tko se suzdržava postati npr. ubojica ili bandit jer se boji "represivnog aparata" i ljudi kojima je to kočnica su društveno neprilagođeni

16 godina
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

Oboje ste u pravu momci :)

 

No uzmimo tezu da nema represivnog aparata kroz naredne godine i vrlo brzo bi se kočnice otpustile i došli bi na nivo divljeg zapada gdje bi najbrži i najsposobniji preživjeli 

 

reset ponekad je dobrodošao i neminovan, Anarhija uz ove naše političare bila bi dobrodošla, jer ionako bilo kako bilo idemo u krasni K...

 

 

Da ne dobijem opet karton zbog offtopica nadodajem da kao radnik u struci tvrdim kako je spolnih bolesti more i da su svakako u porastu, hpv-a ima valjda svaka treca/treci tako da sugerirate djeci/sebi o cijepljenju i kontracepciji/zaštiti

 

Nisam živio u ono doba u 16st. no ima pak i istine u tome da je dijagnostika napravila svoje danas pa se ponekad i čini i bilježi porast koji nije relevantan, isto kao i teorija/činjenica da nema zdravih i normalnih već samo nepregledanih koji nisu dobili dijagnozu 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put uto 3.10.2023 9:35 (Wiz3m4n).
Moj PC  
1 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
danen kaže...

danas je zazorno imati veliku obitelj i mlad se ženiti.

Meni nije zazorno, nije niti društvu, zazorno je nekoga tjerati od braka ili tjerati na brak, također bitno je i odrediti što se točno misli kad se kaže "mlad", radije bih pričao o zrelosti i nezrelosti da se donose "groundbreaking" odluke.

Poruka je uređivana zadnji put uto 3.10.2023 10:17 (notloB).
15 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
danen kaže...

Svaki je društveni sustav respresivan jer podrazumijeva pridržavanje  društvenih normi. Nekome te norme odgovaraju, nekome ne. Sve ima svoju svijetlu i tamnu stranu. Ono što nedostaje ljudima, a posebice mladima danas je osjećaj dužnost i odgovornosti, a to su vrijednosti koje čine temelj tradiocionalne obitelji i tradicionalnog društva. A sloboda, recimo sloboda govora, sloboda iznošenja stavova? Nekoć je bilo zazorno biti homoseksualac, danas je zazorno imati veliku obitelj i mlad se ženiti. U čemu je razlika? Razlika je samo u tome što su današnje metode represije suptilnije, prikrivenije nego nekoć. Danas ne moraš trpiti samovolju despota, ali moraš trpiti samovolju činovnika i loših zakona na čije donošenje praktički ne možeš utjecati. Danas se države ne uništavaju bombama nego ekonomskim sankcijama. Stoga, da zaključim, nije sve ono prije nas bilo nevaljalo, niti je sve dobro što nam novo dolazi. Dobro je biti kritičan, ali kad smo već kritični trebamo biti kritični prema svemu. 

 iz prve ruke kao roditelj troje teenagera mogu slobodno tvrditi da osjećaj dužnosti koji nedostaje mladima proizlazi iz nedostatka osjećaja dužnosti sustava koji činimio mi stari. Eno primjer u osnovnom školstvu, profesori se mijenjaju kao čarape, odlaze na edukacije usred školske godine, dolaze zamjene koje boli briga, zadatci za savladavanje gradiva se prebacuju roditeljima (doslovno, u knjizi iz kemije praktički svaki pokus piše da se treba napraviti s "ukućanima, roditeljima, bakama i djedovima"). Zar se time pokazuje da je nama starima stalo do njih? Ne, time sustav pokazuje da ga boli briga za njih te da se jedino mogu pouzdati u svoje roditelje, koje onda vide kao jadnike povinutih leđa jer poslušno ispunjavaju zadatke koje im nameće škola, posao, banke s kreditima itd. Mladi nisu glupi i mladi jednostavno ne žele sudjelovati u tome, zato su apatični i prema prirodnom zakonu - idu putem manjeg otpora.

 

Glede svega ostaloga, da danas je sustav šugav, ali sustav smo mi i ova demokracija koja da bi funkcionirala traži angažman svakog od nas, za što većina očlito nije spremna već treba nekog putina/partiju da im kroji pravila. Svi bi slobodu ali bez odgovornosti, no to je osobna karakteristika

14 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
Wiz3m4n kaže...

... hpv-a ima valjda svaka treca/treci ...

 

 

 Ameri kazu vec neko vrijeme da ako planiras biti seksulano aktivan hpv ces imati. Nema mozda, nema statistike...

8 godina
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

Mislim da je Ges na pravom tragu. Tradiocionalno društvo se temelji na autoritetu, a autoritet se temelji na poštovanju, kako sebe tako i drugih oko sebe. Profesor koji zabušava ne poštuje svoj posao, svoju struku, svoju naobrazbu, a ako to sve ne poštuje ne poštuje ni sebe. A tko ne poštuje sebe neće ga ni drugi poštovati. A ovo da bismo svi trebali poraditi na "demokraciji" malo je nategnuto. Malo me podsjeća na borbu protiv bioroktatizma u starom sustavu. Kako se boriti protiv birokratizma u reguliranoj, biroktatiziranoj ekonomiji? Isto je i demokratskim sustavima. Ako je sve dopušeno, ako je sve stvar izbora, ako se sve poštuje i tolerira, onda se ništa ne poštuje. U tradicionalnom društvu postoji hijerarhija, a hijerarhija se temelji na poštovanju. Ako mladi ne poštuju starije, kako će stari poštovati mlade? Ako žena ne poštuje muža, kako će muž poštovati ženu? Ako su političari bedaci, kakvi su tek bedaci njihovi glasači? Ako smo svi jednako vrijedni, onda smo svi bezvrijedni. 

 
4 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
Ges kaže...
danen kaže...

Najgore od modernizama: spolno prenosive bolesti, alkoholizam, drogiranje, neodgovornost, napuštena djeca, uništeni brakovi, pad populacije.

Nije li sifilis odličan primjer da epidemija spolno prenosive bolesti nije boljka modernizma i modernog "nemorala", dapače ljudi su danas bitno odgovorniji i educiraniji po tom pitanju, kao i alkoholizam koji je definitivno bio rašireniji u prošlosti (ako zbog ničeg drugogo onda zato jer su ljudi morali piti alkoholna pića jer je voda često bila nezdrava), drogiranje (opijum i opijumski ratovi!!!), napuštena djeca (Oliver Twist nije priča o dječaku iz 20./21.st...).

Pad populacije je najpozitivnija stvar modernizma i to se najbolje vidi na primjeru današnjih zabačenih država (čitaj: što zabačenije, to se više množe), gdje ista stvar vrijedi i za neodgovornost pošto u siromašnim državama u pravilu ljudi ne vode nikakvu brigu o svom okolišu, pogotovo ako se jako množe.

 

Moralnost koju se pokušava prikrpati tradicionalizmu nema veze s tradicijom već s osviješćenošću a koja dolazi edukacijom i kulturom, tako da te "tardicionalne vrijednosti" su ništa drugo do represivne mjere kojima se držalo većinski nekulturan i needuciran narod pod kontrolom, dok se današnji sustav održava sam i kao takav je svejedno daleko bolji neg tradicionalni represivni

 Sustav se održava sam, ali tone i ide prema ozbiljnom raspadu u zadnje, evo recimo 3 godine (minimalno toliko i to je ono što je jasno vidljivo). Događa se i dekadencija. Slobode svega se ističu i cijene, a odgovornosti minimalno u svemu tome. Ali izgleda da je to sve jedan krug koji se ponavlja kroz povijest i ljudsku civilizaciju. Kako je ono rečeno:

 

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times."

16 godina
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

Sada si me okinuo sa glasačima i ne mogu da prešutim. Glasači su bedaci, dobro si rekao i oni koji dođu doma 2x godišnje sa rentanim autom, naprave 3 kruga po gradu da ih vide, a ovdje indirektno nama sa tim svojim glasovima odlučuju tko nam vlada državom a da pri tome seru kako im je vani divno i krasno. Da ukinu pravo glasa takvima i ljudi se trgnu iz letargije misčeci na  ovekoji ne idu na izbore možda bi i bilo bolje. Kakve veze pak to ima sa sifilisom nemam pojima osim da napada i neuralni sustav, prema tome podosta je oboljelih 

Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
danen kaže...

... Tradiocionalno društvo se temelji na autoritetu, a autoritet se temelji na poštovanju, kako sebe tako i drugih oko sebe....

 

... Isto je i demokratskim sustavima. Ako je sve dopušeno, ... 

 Autoritet se temelji na postovanju? Mozda u nekom fantasticnom svijetu gdje je i komunizam skroz funkcionalno drustveno uredenje. Autoritet se u stvarnom svijetu temelji na sili, represiji, strahu, itd...

 

U kojim to demokratskim sustavim je sve dopusteno? Zbunjen sam? 

8 godina
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

Pravi autoritet se ne temlji na strahu, prisili itd. nego na poštovanju, na svijesti da je taj drugi, autoritet, u nečemu bolji od nas. Slušate li doktora zato što ga se bojite? Jeste li poštovali i slušali svoje roditelje zbog straha? U demokratkim društvima postoje društvena pravila, to je točno, ali je se sam izbor ne stavlja u pitanje. Čovjek je obdaren slobodnom voljom, to priznaje i tradicionalna i moderna (demokratka) etika, no one se razilaze u pitanju posljedica slobodne odluke. No to su već teška pitanja, koja se ne mogu ovako usput, na ovom forumu rješavati. Ono što hoću cijelo vrijeme reći je da mi nismo ni bolji ni gori od ljudi prije nas, nego samo da smo drugačiji. Modernu etiku je formirala druga industrijska revolucija (početkom 20. stoljeća), masovna proizvodnja i potrošačko društvo (etika poštene trgovine), a ne moralni napredak čovječanstva sam po sebi. Svaka se etika može izvitoperiti, uvijek je bilo i bit će dvoličnih ljudi. Ako tako, negativno gledamo, onda ćemo odbaciti svaku etiku - jer ćemo uvijek naći nevaljalce i zločince u svakom etičkom sustavu (krišćansto-inkvizicija, socijalizam - staljinizam, liberalizam - guljenje sirotinje, patriotizam - genocid itd.). 

 
4 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
danen kaže...

Pravi autoritet se ne temlji na strahu, prisili itd. nego na poštovanju, na svijesti da je taj drugi, autoritet, u nečemu bolji od nas. Slušate li doktora zato što ga se bojite? Jeste li poštovali i slušali svoje roditelje zbog straha? U demokratkim društvima postoje društvena pravila, to je točno, ali je se sam izbor ne stavlja u pitanje. Čovjek je obdaren slobodnom voljom, to priznaje i tradicionalna i moderna (demokratka) etika, no one se razilaze u pitanju posljedica slobodne odluke. No to su već teška pitanja, koja se ne mogu ovako usput, na ovom forumu rješavati. Ono što hoću cijelo vrijeme reći je da mi nismo ni bolji ni gori od ljudi prije nas, nego samo da smo drugačiji. Modernu etiku je formirala druga industrijska revolucija (početkom 20. stoljeća), masovna proizvodnja i potrošačko društvo (etika poštene trgovine), a ne moralni napredak čovječanstva sam po sebi. Svaka se etika može izvitoperiti, uvijek je bilo i bit će dvoličnih ljudi. Ako tako, negativno gledamo, onda ćemo odbaciti svaku etiku - jer ćemo uvijek naći nevaljalce i zločince u svakom etičkom sustavu (krišćansto-inkvizicija, socijalizam - staljinizam, liberalizam - guljenje sirotinje, patriotizam - genocid itd.). 

 Doktora velika vecina slusa zbog straha od bolesti, iako redovito slusa samo djelomicno a i sve manje otkada su otkrili internet. 

Roditelje takoder vecina slusa zbog straha iako u zadnje vrijeme je sve manje drustveno prihvatljiva ona da je batina iz raja izasla pa su i djeca otkrila internet.

U demokratskim drustvima postoje zakoni. 

Mi jesmo bolji od ljudi prije nas.  

Nije pitanje za pojedinca nego za vecinu. Ljudi su razliciti. Exeptio regulum confirmat. Ako se vecini autoritet temelji na strahu, onda je to pravilo.

Jednostavno pitanje. Na cemu se temelji autoritet gospodina AP?

15 godina
offline
Re: Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju sr
danen kaže...

U tradicionalnom društvu postoji hijerarhija, a hijerarhija se temelji na poštovanju. Ako mladi ne poštuju starije, kako će stari poštovati mlade? Ako žena ne poštuje muža, kako će muž poštovati ženu? Ako su političari bedaci, kakvi su tek bedaci njihovi glasači? Ako smo svi jednako vrijedni, onda smo svi bezvrijedni. 

iako smo ošli smo skroz u offtopic, mislim da je diskusija vrijedna rasprave.

 

da, hijerarhija se može temeljiti i poštovanju, ali se u glavnom temelji na represiji.

 

Glede kako funkcionira stvarno poštovanje: sva ljudska interakcija se svodi na tri pozicije - superiorna, inferiorna i ravnopravna. Pravo poštovanje je uvijek iz pozicije ravnopravnosti. Ako se roditelj/sustav ponaša prema djetetu kao superioran, dijete će gurati automatski u inferiornu poziciju. To ide i obratno, npr. ako se dijete ponaša superiorno (ima npr. tantrum) a roditelj tome poklekne i postane inferioran (počne mu ispunjavati želje). Ista stvar je i s brakovima - patrijarhat/matrijarhat su samo verzije neravnopravne hijerarhije. I tu dolazimo do idealne, ravnopravne pozicije a to je ona kako bi u nekoj situaciji postupio zreo čovijek. Pa tako kad dijete ima tantrum, roditelj bi trebao probati razumijet od kud on potiče (a često potiče iz čistog umora i iscrpljenosti dijeteta) i onda gledati kako da se prilagodi takvoj situaciji (umjesto da forsira kavu/šoping jer to njemu treba, posveti se dijetetu i njegovim potrebama). Ista stvar je i s brakom: ne kaže se bezveze bračni "partner", a opet koliko znate ljudi da su u braku u kojem su uistinu u partnerskom odnosu? Bogme nisu pravilo, dapače, mnogi brakovi su funkcionalni patrijarhati/matrijarhati gdje "poštovanje" funkcionira na apatičnosti jednog od bračnih partnera koji je svjesno odlučio trpjeti ponašanja svog partnera.

 

Za primjer kako bi trebala izgledati škola, navedo bih privatnu gimnaziju u Zagrebu gdje vrlo uspješno uče teenagere kako biti odgovoran i ravnopravan i to tako da im usađuju osjećaj zajedništva, papralelno sa time da se profesori ne postavljaju kao autoriteti već kao vodiči koji im ukazuju na spoznaje na razne načine, najčešće u praksi, i potom dopupštaju djeci da sami prezentiraju viđeno a gdje su oni moderatori. Količina upijenog znanja je fascinantna, pogotovo u usporedbi sa javnim školama. Toplo preporučujem da pogledate youtube videe tih škola i mislit će te da su to dresirana djeca koliko sudjeluju, a nisu, već su oduševljena i kooporeativna djeca koju se poštuje. Na žalost naš javni sustav je izgubio svu volju da dođe to te razine već odavno i zato i niču privatne škole, ordinacije i sve ostale usluge kojima prvestveno nedostaje poštovanje em prema svojim djelatnicima, em prema svojim korisnicima i to nas vodi u neminovni razdor u društvu

Poruka je uređivana zadnji put sri 4.10.2023 9:25 (Ges).
8 godina
offline
Post-kolumbovsku povijest sifilisa ispisuju srednj

Pođimo od bitnoga. 1) Potrošačko društvo se temelji na što većoj prodaji 2) prodaja se povećava ako sugeriraš ljudima da moraju ugađati samima sebi ("jer oni su nešto posebno"), 3) ugađanje samome sebi svodi se na narcizam, 4) narcis misli da je od svih pametniji, da sve najbolje zna, da ni od koga nema što naučiti, 5) zbog toga narcis ne podnosi autoritet, jer bi trebao priznati da je netko od njega po nečemu bolji. Eto, zbog toga pripadnik novoga društva ne podnosi autoritet. Za razliko od toga, temelj morala europskog društva u 18. i 19. (i ranijih stoljeća) bio je osjećaj dužnosti (Kant). Toga danas više nema, jer nas sustav reklama i sl. tjera  u narcizam, pretvara nas u djecu koja su željna novih igračaka, pa kad svoje želje ne mogu zadovoljiti onda se opijaju, drogiraju i sl. I što, molim, imate protiv autoriteteta? Više volim imati predsjednika, poput Tuđmana, koji svojim autoritetom (koji se, dakako, temeljio na znanju, obrazovanju i životnom iskustvu) nego AP za kojeg svatko misli da bi mogao bolje voditi državu od njega. Zdrav se autoritet ne temelji na prisili, nego na shvaćanju svojih i tuđih prednosti, a na kraju krajeva na zrelom i odgovornom odnosu prema sebi i drugima. Družim se s mnogim ljudima i uvijek pokazujem poštovanje prema njihovom znanju, čvrstini karaktera i životnom iskustvu. I ne pada mi na pamet da na ravnoj nozi razgovaram s liječnikom o medicini, s povjesničarem umjetnosti o umjenosti itd. Za razlliku od onih drugih koji misle da sve znaju, a zapravo ne znaju ništa.  

 
3 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice