Guinnessova knjiga rekorda predstavlja novu najljuću papričicu

Guinnessova knjiga rekorda proglasila je Pepper X najljućom čili papričicom na svijetu, čime je nakon punih 10 godina s trona skinuta legendarna Carolina Reaper

Igor Berecki petak, 20. listopada 2023. u 06:00

Premda je Carolina Reaper nakon dugogodišnjeg držanja vodećeg mjesta na ljestvici najljućih papričica izgubila tu laskavu tituli, njezin uzgajivač iz Južne Karoline, šezdesetogodiššnji Ed Currie, nije nezadovoljan: on je uzgojio obje rekordne paprike. Currie je osnivač i predsjednik tvrtke PuckerButt Pepper Company, najpoznatije po uzgoju Carolina Reaper, koja je bila svjetski šampion ljutine dok ju nije smijenila Pepper X, što je ovih dana i službeno ovjerila komisija iz Guinnessove knjiga rekorda. Neki izvori navode kako je jedno vrijeme vodeća na toj ljestvici bila papričica Dragon's Breath, no kako taj podatan nije potvrdio Guinness, ostaje neprovjeren i neslužben.

Nova svjetska rekorderka - Pepper X
Nova svjetska rekorderka - Pepper X

Desetljeće razvoja u tajnosti

Currie je na svojoj farmi u Južnoj Karolini uzgajao Pepper X čitavo prethodno desetljeće, ali je o taj projekt držao tajnim zbog pokušaja zaštite intelektualnog vlasništva. Nakon što se prije dvadesetak godina othrvao ovisnosti o drogama i alkoholu te završio fakultet, Currie je iz hobija počeo uzgajati paprike; kaže da smatra kako paprike djeluju kao prirodna droga. Danas je Currie tek jedan od samo pet ljudi koji su uspjeli pojesti cijelu Pepper X.

„Ovo je bio timski rad“, kaže Currie. „Znali smo da imamo nešto posebno, ali sam samo nekolicini najbližih članova obitelji i prijatelja povjerio što se zapravo događa.“ S obzirom kako je Pepper X zaštićena patentnim zakonom, njene mahune i sjemenke neće se prodavati, kako ne bi mogla biti uzgojena kod drugih uzgajivača. Naime, Curriejev odvjetnik tvrdi kako danas preko 10.000 različitih proizvoda koristi ime Carolina Reaper bez dopuštenja uzgajivača i vlasnika brenda, jer je prije desetak godina propušteno na vrijeme zaštititi intelektualno vlasništvo.

Carolina Reaper
Carolina Reaper

U laboratorijskim testovima na Sveučilištu Winthrop u Južnoj Karolini, uzorci Pepper X su dosezali do nevjerojatnih 3.180.000 Scovilleovih jedinica ljutine (SHU), odnosno u prosjeku dosegli 2.693.000 SHU, što je za više od milijun jedinica ljuće od prethodne Currieve ljubimice, paprike Carolina Reaper, koji je u prosjeku imala 1.641.183 SHU (pojedini primjerci do 2.600.000 SHU).

Tri i pol sata muke, pa još jedan sat pakla

Za neupućene, Wilbur Lincoln Scoville, američki farmaceut, postao je poznat po „Scovilleovom organoleptičkom testu“, sada standardiziranom pod nazivom Scovilleova ljestvica. Još 1912. godine, dok je radio u farmaceutskoj tvrtki Parke-Davis, osmislio je test i ljestvicu za mjerenje ljutine (razine kapsaicina) u čili papričicama. Scovilleova ljestvica iskazuje koliko puta se kapsaicin (kemikalija koja ljudima daje onaj osjećaj pečenja, a može otpustiti dopamin i endorfine u organizam) treba razrijediti do početne vrijednosti.

Iako su ljudi skloni vjerovati da ljutina paprike dolazi iz njezinih sjemenki, kapsaicin se ustvari nalazi u placenti, tankom unutrašnjem tkivu koje drži sjemenke. Zbog „nagužvane“ površine i izbočina Pepper X paprike, ona na sebi ima više površine za rast placente.

U svojem doživljaju nakon prve konzumacije Pepper X, Currie je izjavio: „Osjećao sam pečenje preko tri i pol sata. A onda su došli grčevi. Bili su užasni. Ležao sam preko sat vremena na betonu, na otvorenom, na kiši, stenjući od boli.“

Pepper X je križanac Carolina Reapera i „…papričice koju mi je poslao prijatelj iz Michigana, a koja je bila brutalno ljuta“, precizirao je Currie.

S obzirom na to da, poučen lošim iskustvom gubitka pravog bogatstva zbog propuštene zaštite autorstva nad Carolinom Reaper, novu rekordnu Currie papričicu neće prodavati ni kao plod niti kao sjemenke, pa će za sve nas ljubitelje (pre)ljutoga jedini način da okusimo Pepper X bit će putem ljutih umaka koji će proizvoditi u Currijevoj tvornici i uskoro bi se trebali naći u redovitoj prodaji… a možda je i bolje tako.