Cecotec Bongo Serie Z: Terenac sa stavom

Uvjerljivo najbrži i najsnažniji romobil našeg testa, uvjerljivo je i najteži, pa ga preporučujemo vlasnicima garaža i neumornim avanturistima koji će njegov potencijal moći iskoristiti do krajnjih granica

Sandro Vrbanus utorak, 31. ožujka 2020. u 00:00
Specifikacije
Dimenzije: 115 x 48 x 120 cm
Dostupne boje: Crna
Masa: 28 kg
Nosivost: 120 kg
Promjer kotača: 12”
Snaga motora: 500 W
Autonomija: 45 km
Najviša brzina: 25 km/h
Jamstvo: 24 mjeseca

Osim osnovnim oblikom i položajem vozača, romobil Bongo Serie Z gotovo se ničim drugim ne može usporediti s redovnim romobilima za prosječnog korisnika. Strukturalno je nevjerojatno čvrst i masivan, impresivne kvalitete izrade, pripremljen je i za najteže izazove, a i prema dizajnu značajno odskače od onoga na što smo navikli.

Vozač stoji na povišenoj podnici, na drvenoj “skateboard” dasci s posebnim ležištima za noge te vrlo grubom protukliznom podlogom. Ova se daska i otklapa (u mjestu je inače drži magnet) te otkriva izmjenjivu bateriju smještenu u posebnom izoliranom odjeljku. Taj prostor moguće je iskoristiti i kao priručni prtljažnik za novčanik, ključeve ili slične sitnice.

Izgledom i namjenom sasvim drugačiji od drugih
Izgledom i namjenom sasvim drugačiji od drugih

Veliki, 500-vatni motor je, neuobičajeno, smješten u stražnji kotač. Uz masivni stup upravljača s prednje strane, to se ipak čini kao pametna odluka, koja poboljšava ravnotežu vozila i ujednačava opterećenje na prednjoj i stražnjoj osovini. Ako znamo da je ovdje riječ o zaista teškom romobilu (28 kg!), održavanje ravnoteže iznimno je bitno kako bi se vozač osjećao sigurnije.

Bongo Serie Z nema ugrađene amortizere, ali uz 10 centimetara široke i gotovo 5 centimetara debele pneumatske gume, očekivali bismo da oni nisu nužni. Međutim, vožnja ovim modelom nije baš “hod po oblacima”. Baš naprotiv, riječ je o punokrvnom sportašu, preko kojeg se vrlo dobro osjeti podloga, pa tako sve neravnine preko kojih se prelazi, rigidna šasija romobila, u obliku vibracija, prenosi do vozača. Dodamo li tom osjećaju veliku masu vozila i potrebu za njezinim kontroliranjem, zaključit ćemo da će se za ovaj romobil prije svega odlučiti oni koji od vožnje ne očekuju lagano turističko krstarenje, već nešto dinamičnije iskustvo, pri kojem trebaju biti koncentrirani i prilično fizički aktivni.

Govorimo li o pogonu, ovaj je model jednom riječju – moćan. U kojem god od tri načina vožnje (Eco, Comfort, Sport) ga koristili, prilikom pritiska na polugu gasa, učinite li to naglo, morat ćete se dobro držati za upravljač da vas Bongo ne ostavi za sobom. Ubrzanje će impresionirati i iskusnije vozače, pa će svatko vrlo brzo shvatiti da je za po gradu dovoljno prebaciti se u Eco režim te tako štedjeti bateriju, ali i vlastitu snagu.

Za kočenje su zaduženi diskovi sprijeda i straga. Njima se upravlja dvjema odvojenim polugama, kao kod bicikala, te odrađuju dobar posao. Od sigurnosnih značajki izdvajamo i snažno dvostruko prednje LED svjetlo i visok položaj vozača, koji tako ima vrlo dobar pregled prometne situacije.

Upravljač ovog modela kao da je “posuđen” s mopeda ili motocikla
Upravljač ovog modela kao da je “posuđen” s mopeda ili motocikla

Pred vozačem se u sredini upravljača nalazi ekran vrlo dobrog kontrasta, a na njemu su uvijek prisutne informacije o trenutačnoj brzini, napunjenosti baterije, prijeđenim kilometrima, odabranom načinu vožnje i slično. Svime se upravlja preko samo jedne tipke, a pripadajuće mobilne aplikacije za ovaj romobil nema.

Bongo Serie Z zbog svojih gabarita i potencijala neće u punom svjetlu zasjati na gradskom pločniku, već na kakvom težem terenu i u društvu željnom avanture. Sve oko njega podignuto je na višu razinu: čak i za preklapanje stupa upravljača treba koristiti imbus ključ, a nositi ovaj masivni romobil po stepenicama, bilo sklopljen ili rasklopljen, pravi je izazov. U gradu će ovaj model možda poslužiti tek za povremene vožnje i neizbježno privlačenje pogleda. Namjeravate li ga držati u garaži i svakih nekoliko dana izvesti na izlet u prirodu ili nekamo izvan grada, poslužit će kao zamjena za bicikl, ili čak motocikl.

Cecotec Bongo Serie Z

  • Izmjenjiva baterija
  • Kvalitetna izrada
  • Široke gume
  • Vrlo težak
  • Nije za slabije i manje iskusne vozače
Cijena 6.899 kn Ustupio: Viva-net d.o.o.
Bug 329 travanj 2020.

Električni romobili