YouTubeove mjere protiv adblockera stigle su i do nas

Ograničeno testiranje, u kojem YouTube blokira one koji na njemu blokiraju reklame, pojavilo se i nekim korisnicima na hrvatskom tržištu

Sandro Vrbanus četvrtak, 12. listopada 2023. u 14:15

Početkom ljeta YouTube je bio počeo s ograničenim testiranjem nove metode borbe protiv adblockera. Određeni su korisnici tada počeli dobivati obavijesti o tome da će im pristup sadržaju biti onemogućen – nakon samo tri pogledana videa s uključenim adblockerima. Obavijest je iskakala isključivo korisnicima na desktop sučelju, a iz YouTubea je pojašnjeno kako se radilo o eksperimentalnoj metodi borbe protiv blokiranja oglasa.

Ili oglasi ili pretplata

Njihov je eksperiment očito prošao uspješno, jer se sada – kako smo primijetili po društvenim mrežama – proširio i na Hrvatsku. Korisnici, koji na desktopu gledaju YouTube uz uključeni adblocker, dobili su obavijest o tome da "Programi za blokiranje oglasa nisu dopušteni na YouTubeu". Pred njih je potom postavljen izbor: ugasiti adblocker ili aktivirati pretplatu na YouTube Premium.

Lokalizirano upozorenje
Lokalizirano upozorenje

"Onemogućavanje reprodukcije uzimamo vrlo ozbiljno, i učinit ćemo to samo ako gledatelji ignoriraju opetovane zahtjeve da dozvole oglase na YouTubeu", pojašnjenje je ovih strožih pravila uz YouTubea. Službene informacije o tome hoće li se istom metodom protiv adblockera boriti globalno i hoće li ona zahvatiti baš sve gledatelje, za sada nema.

Usput rečeno, pretplata na YouTube Premium u Hrvatskoj košta 9,55 eura za jednog korisnika ili pak 14,60 eura na mjesec za obiteljski paket, na koji se može spojiti do 5 korisnika (članova obitelji, kažu).

Anketa Glasanje do 19.10.2023. Glasanje zatvoreno

Ukupni broj glasova: