Gledate na TV-u nešto preko HDMI-a? I tu bi vas mogle zaskočiti reklame

Dok gledate na televizoru vanjski sadržaj preko HDMI ulaza, zastanete malo - odjednom kreću reklame, same od sebe. Upravo to je ideja kompanije Roku, čiji su relativno jeftini televizori popularni u SAD-u

Sandro Vrbanus subota, 6. travnja 2024. u 19:09

Roku, američka kompanija poznata po streaming usluzi, uređajima za streaming te televizorima, koje prodaje pod istom markom, osmislila je način kako dodatno (pokušati) zaraditi na plasiranju reklama. Dok neki jeftinije uvode streaming pretplatničke pakete s reklamama i podižu cijene pretplata, Roku gleda kako reklame dostaviti – svima, bez obzira na to što gledaju na svojim televizorima.

Naime, u nedavno predanoj patentnoj prijavi, stručnjaci ove kompanije opisuju način za umetanje reklama u sadržaj koji se gleda iz vanjskog izvora, putem HDMI ulaza. U opisanom bi slučaju vlasnik Roku televizora mogao na ekranu vidjeti reklamu, čak i kada ne gleda Rokuov sadržaj, već konzumira bilo što – od igara, preko televizijskog programa do streaminga ostalih pružatelja usluge.

Vi pauzirate, on krene s reklamama

Ključ tehnologije je u prepoznavanju onoga što na televizor stiže preko HDMI priključka, pa otkrivanju kada je slika na televizoru pauzirana. Tada televizor uskače i "otima" prikaz, pa umjesto pauzirane slike gledatelju prikazuje – reklame. Patentnu je prijavu otkrio Janko Roettgers, autor tehnološki orijentiranog newslettera Lowpass.

Ni s HDMI-jem čovjek više nije siguran
Ni s HDMI-jem čovjek više nije siguran

U praksi, to bi značilo da vlasnici televizora marke Roku ne bi mogli "pobjeći" od njihovih reklama, čak ni kad u njih uštekaju vanjski uređaj poput PlayStationa, Chromecasta ili Apple TV-a. Iz Rokua su još ranije sličnu metodu prikaza oglasa implementirali u screensaver na svojim televizorima, a ovom inovacijom žele "preoteti" ekran i kada on prikazuje neki vanjski sadržaj.

S tehničke strane, televizor će morati prepoznati kada je slika na njemu potpuno zaustavljena, a zvuk utišan na nekoliko sekundi, pa će tada ubaciti reklame. Da bi doživljaj bio potpun, u patentnoj se prijavi navodi da bi sustav mogao prepoznavati i sadržaj koji je pauziran, pa gledatelju prikazivati i relevantnije, tematski povezane reklame.