Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona – z

poruka: 31
|
čitano: 18.072
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona – z".
10 godina
offline
Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona – z

Hvala!

 
9 0 hvala 0
8 godina
offline
Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona – z

 

Zanimljiv komad trivije na koji sam nabasao je i slijedece.

 

Naime, ako prilikom leta dode do iskakanja pilota iz aviona (ejection), F-35 ce sam obrisati svu povjerljivu komunikaciju koja se nalazi u njemu.

"Upon pilot ejection, the aircraft is designed to erase (or 'zeroize') all secure communication"

E sad, da li to ukljucuje i brljanje s GPS-om ili sustavima koji mogu pomoci pri recovery-ju prizemljenog aviona (stoga otezano pronalazenje), vjerojatno necemo saznati nkada. A valjda ce na osnovu ovoga dogadjaja izdati patch za neku sitnu lovu.

U svakom slucaju, na stranu 9/11 i cuda koja su se tamo dogadjala, s vremena na vrijeme iz te najsigurnije zemlje na svijetu s tolikim obrambenim budzetom, NORAD-ima, satelitima i state of the art avijacijom, nekada stignu vijesti koje iznenade.

 
4 0 hvala 0
15 godina
offline
Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona – z

čini se kako je amerima "suradnja" s malim sivima (zelenima? ljubičastima sa žutim slonićima?) vitalno bitna, jer su se leteći tanjuri (i ostalo posuđe i pribor) dosad pokazali kao jedini dorasli letenju bez (bitnijih) incidenata. i nemaju rep, na koji im "(ne)prijatelj" može nasuti sol. i možda su taucetijanci (sirijuščani?) voljni tehnologiju ustupiti bez značajne naknade, ne samo iz altruizma, već i tužne činjenice da se nemaju kamo/kako vratiti, otkad su prije pitajboga koliko tisuća godina zaglavili u našem sunčevu sustavu. Tražili su nov dom, a našli - "ovo". 

a napis je mrak. šteta da nije dulji (ili u nastavcima), jer materijala (pa i za zajebanciju) evidentno ne nedostaje. ne dajte Dragi u penziju, jer je jedini u bug-u koji zna "ispričati priču". onako novinarski, kao nekad, u nekim prijašnjim državama. 

 

ured: a naša krama mig (lada niva?) 21 još uvijek vježba letenje kroz zvučno zidovlje. izgleda kako im paše manje elektronike. baš me zanima kak će to izgledati s francuzima ... 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put ned 24.9.2023 11:23 (Ajar).
Moj PC  
3 2 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona – z

Meni je fenomen s kolikom brzinom su pravljeni avioni od ideje do letnog modela u period npr 1953-1973, u odnosu na 2003-2023.
I tada su zahtjevi i ocekivanja bili veliki, a rezultati puno bolji - kako na US, tako i u SSSR.
Mozda lupam, al fakat se pitam ponekad:
U kom trenutku smo izgubili nasljedivanje znanja s generacije na generaciju?
Kako vrijeme ide bit ce nam misterija napraviti beton.

sve ti znas, ali nista ne kontas
 
5 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
Sevdalija kaže...

U kom trenutku smo izgubili nasljedivanje znanja s generacije na generaciju?

 Otprilike u ovom trenutku : "Također, zlatno pravilo avijacije da u novi proizvod nikada istodobno ne idu više od tri posve nove tehnologije bačeno je kroz prozor vrlo rano  još u idejno-projektnoj fazi što je dodatno oduljilo, poskupilo i zakompliciralo razvoj."

Poruka je uređivana zadnji put ned 24.9.2023 9:53 (Yuda).
16 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
Sevdalija kaže...

Meni je fenomen s kolikom brzinom su pravljeni avioni od ideje do letnog modela u period npr 1953-1973, u odnosu na 2003-2023.
I tada su zahtjevi i ocekivanja bili veliki, a rezultati puno bolji - kako na US, tako i u SSSR.
Mozda lupam, al fakat se pitam ponekad:
U kom trenutku smo izgubili nasljedivanje znanja s generacije na generaciju?
Kako vrijeme ide bit ce nam misterija napraviti beton.

Nije mi baš jasno kako si zamislio ovo "rezultati su bili puno bolji".

Što se to izgubilo? Koji su rezultati bolji?

Na stranu što se trošilo neusporedivo više na razvoj i proizvodnju oružja.

11 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
kako dobar članak! informativan, zabavan, pismen.
hvala!
 
6 1 hvala 1
6 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
Koja je šansa da spavaš u nekoj brvnari i da te pogodi "bespilotni MiG 23" sa 1000 km udaljenosti... i mi kukamo da nemamo sreće u životu!

Članak jako zanimljiv, no kopka me već duže vremena za one statistike da je veća šansa nastradati u prometu na cesti nego u zrakoplovu. Svakako slažem se sa tom statistikom, također i više je prometa na cestama (gužva) i nisu servisi toliko rigorozni kao u zrakoplova, a i vozači auta nisu "vješti" kao piloti.
Ali nešto mi iznutra uvijek govori da ta statistika nije točna ili barem kompletna.
Npr. vozim auto umjerenom brzinom i ne osjećam se ugroženo uopće, ali ako vozim auto prevelikom brzinom osjećam se jako ugroženo. Iskustvom znajući da puno stvari može poći po zlu, skliska cesta u zavoju, kihanje vozača u zavoju, srna u šumi, neosvjetljen crni ninđa na biciklu na cesti u mraku, kreteni za volanom oko mene,(mislim statistički je mala šansa ali srna ipak udari u auto, kao i ninđe na biciklima što iskaču)...
Ako to svoje iskustvo prebacim u vožnju zrakoplovom nikad ne bih rekao da je sigurnija vožnja zrakoplovom, gdje može biti milijun problematičnih sitnica, kvarova i ljudskih grešaka.

Da sad netko krivo ne shvati da sam neki trtaroš, vozio sam se zrakoplovom i mlaznim i propelercem, čak i onim sportskim sličnom Cesni. Ali budimo iskreni strah postoji kao i zdrav razum.
 
4 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
ajimerej kaže...

Ako to svoje iskustvo prebacim u vožnju zrakoplovom nikad ne bih rekao da je sigurnija vožnja zrakoplovom, gdje može biti milijun problematičnih sitnica, kvarova i ljudskih grešaka.

Tvoje je iskustvo anegdotalno, statistika zrakoplovstva je daleko iznad.

U 2022. godini u RH je poginulo više ljudi na cestama nego u svijetu u civilnom zrakoplovstvu ukupno. Od toga, više od polovice u jednoj nesreći u Kini.

Na stranu što je u zrakoplovstvu praktički sve redundantno i regulativa je iznimno oštra.

8 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
s40vehl kaže...
kako dobar članak! informativan, zabavan, pismen.
hvala!

 

Nadovezao bih se na ovo i samo dodao da za neke ozbiljnije i informativnije clanke o RZ-ima i kretanja u svijetu vojne avijacije moramo na Tango Six.

Bilo bi dobro da ili Bug, ili neko u tom rangu, s pismenim novinarima i funkcionalnim forumom, pokrene nesto slicno. Mislim da auditorija nece faliti.

6 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
@Old Iggy slažem se samo mislio sam na nešto dublje.
Napisali ste: "U 2022. godini u RH je poginulo više ljudi na cestama nego u svijetu u civilnom zrakoplovstvu ukupno."
Sad u toj statistici kad bi izbacili sve slučajeve koliko je tih nesreća izazvano neprilagođenom brzinom kretena (vozača) na cesti, ljudskih pogrešaka za volanom, tehnički nespravnih automobila i sve ostalo čega nema u statistici za zrakoplove.
Kako bi izgledala tada statistika?
8 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona

Ajimeraj:

Vijesti od jučer: klinka bez reflektirajućih stvari na sebi hoda po cesti u mrklom mraku iako ima nogostup. Fail.

U drugoj vijesti vozač poginuo jer je udario u ogradu koja je prošla kroz ciijeli auto, kao koplje. Neznanje ljudi koji sudjeluju u prometu ili grade prometnice. Naša policija i nacionalni savjet ne razmišlja kako ljude educirati već samo kako uzeti pare a u statistiku ide sve kao pogreška vozača. Rezultat je dvostruko više mrtvih po kilometru nego u EU.

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put ned 24.9.2023 13:00 (Feudalac).
16 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
ajimerej kaže...
@Old Iggy slažem se samo mislio sam na nešto dublje.
Napisali ste: "U 2022. godini u RH je poginulo više ljudi na cestama nego u svijetu u civilnom zrakoplovstvu ukupno."
Sad u toj statistici kad bi izbacili sve slučajeve koliko je tih nesreća izazvano neprilagođenom brzinom kretena (vozača) na cesti, ljudskih pogrešaka za volanom, tehnički nespravnih automobila i sve ostalo čega nema u statistici za zrakoplove.
Kako bi izgledala tada statistika?

To je previše utopijski. Mrtve u prometu ćeš maknuti samo ako makneš promet u cjelini.

Na stranu što nije uvijek ljudska greška u pitanju (pukne guma, izleti životinja, odroni se kamenje), sve što se radi u vezi sigurnosti polako, ali sigurno smanjuje broj mrtvih. Mi u odnosu na stanje prije 30 godina imamo cca četiri puta manje mrtvih, u odnosu na 50 godina cca šest puta uz konstantni rast prometa.

U statistici zrakoplova je apsolutno sve - i tehnički problemi, pilotske pogreške, (ne)vrijeme itd. Bez toga ni ne bi bilo nesreća.

Statistički isto tako nikad nećeš sjesti u apsolutno ispravan avion, ali svaki pilot jako dobro zna što smije, svaki avion ide na redovna održavanja "by the book", a što ne, za razliku od vozača automobila koji će voziti i s lošim gumama, kočnicama, itd.

14 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
Ako misliš na upotrijebljen izraz "decenijama" pismenost hrvatskog jezika mu je ravna nuli.
15 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
ajimerej kaže...
..
Kako bi izgledala tada statistika?

 -izgledala bi ... kao .. statistika. :)

jer to je statistika, alat, pri čemu se izborom podataka-kriterijem može utjecati na rezultate.. tj kad je promo po narudžbi tad će dati naručene rezultate.

-s druge strane to rade liječnici-farmaceutika kad testiraju lijekove, cherrypicking kandidata itd. .. i poveznica s avio-auto prometom, što da iz prometa izbacimo sve (pa sad nabrajanje, kao pijane, stare-mlade, niske, visoke.. ostanu 'reprenzetativci' u onom elitnom smislu, upravo kao piloti, uz eliminiaciju vozila koja nemaju npr kočnice ili rupe na cesti..) i tad imamo savršen scenarij za 'bolju' statistiku prometa autom... no realnost ostaje ista. Statistika je samo 'alat' i osječaj koji imaš je ok .. mada ne možemo osporiti legitimne stat.podatke stradalih u prometu a to ne možemo jer kriteiriji u startu nisu isti, tj šansa da je pilot npr pijan ili star-ćorav je skoro nula, više kao jackpot-loto tj izuzetak, dok s autima može policija svaki dan na seoskoj cesti bogu iza nogu uhvatiti pijane vozaće ili ćorave i sl. bez kočnica na 'slickovima' da ne nabrajamo tisuće drugih dodatnih uzroka...

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
offline
Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona – z

da je F-35 promašen skroz, jasno je svima. Američka vojska tako brzo je zaboravila lekcije t.z. Fighter mafije na čelu sa pukovnikom Johnom Boydom, koja je na glavu okrenula način, kako se projektira vojne aviojne (preporučujem knjigu Boyd: the Fighter Pilot Who Changed the Art of War). F-35 imao je i skroz prozaične probleme, koje jedan ruski avijon na primjer nikako ne može imati...recimo temperatura goriva ne smije biti previsoka....

 

Ni F-22 nije bio brez, na oko totalno glupih problema. Recimo...Lockheed Martin je bio tako ponosan na svoj super-duper-next-gen avijon, da su rekli, koji če nam analogno sranje koje se kači na vojne avijone? Recimo poluga za vanjsko odbravljavanje poklopca kabine....ta priča je skroz pišurija. Pilot je zatvorio kabinu, koja se nije zabravila. Što pilot radi? Naravno, proba još jednom, pa kad ne ide i treči put. Pošto se treči put čuo čudan zvuk, pokušao je sa otvaranjem....no joy. Na kraju su vatrogasci izrezali velik komad...i spasili pilota poslije 5 sati mučenja. Ironija je, da je to isto, poslije 5 sati vječanja na Lockheed Martinu,m mehaničar u aerobazi predožijo odmah kad se problem javio. Ironija na kvadrat je, da su prilokom rezanja napravili štetu od 250.000 USD, i da bi šteta bila uvelike manja, da se pilot katapultirao.

 

De-analogizacija F-22 udarila je na još neviđen i zapravo komičan način - kad je eskadrila F-22 prebazirala iz Havaja na Okinawu, prilikom preljetanja međunarodne datumske linije, navigacijski sustav se resetirao i nije se više podigao, rezultirajuči u isključenju svih navigacijskih sistema i pokazivača. Na svu sreču, avio tankeri još su bili dovoljno blizu, da su jih "odšlepali" do Okinawe...

Plamene zore bude me iz snaFabrička jutra, dim iz dimnjakaPesma se ori, mladi radniciČelicna jutra, hitam fabrici.
 
3 0 hvala 6
8 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
dalibor kaže...

da je F-35 promašen skroz, jasno je svima. Američka vojska tako brzo je zaboravila lekcije t.z. Fighter mafije na čelu sa pukovnikom Johnom Boydom, koja je na glavu okrenula način, kako se projektira vojne aviojne (preporučujem knjigu Boyd: the Fighter Pilot Who Changed the Art of War). F-35 imao je i skroz prozaične probleme, koje jedan ruski avijon na primjer nikako ne može imati...recimo temperatura goriva ne smije biti previsoka....

 

Ni F-22 nije bio brez, na oko totalno glupih problema. Recimo...Lockheed Martin je bio tako ponosan na svoj super-duper-next-gen avijon, da su rekli, koji če nam analogno sranje koje se kači na vojne avijone? Recimo poluga za vanjsko odbravljavanje poklopca kabine....ta priča je skroz pišurija. Pilot je zatvorio kabinu, koja se nije zabravila. Što pilot radi? Naravno, proba još jednom, pa kad ne ide i treči put. Pošto se treči put čuo čudan zvuk, pokušao je sa otvaranjem....no joy. Na kraju su vatrogasci izrezali velik komad...i spasili pilota poslije 5 sati mučenja. Ironija je, da je to isto, poslije 5 sati vječanja na Lockheed Martinu,m mehaničar u aerobazi predožijo odmah kad se problem javio. Ironija na kvadrat je, da su prilokom rezanja napravili štetu od 250.000 USD, i da bi šteta bila uvelike manja, da se pilot katapultirao.

 

De-analogizacija F-22 udarila je na još neviđen i zapravo komičan način - kad je eskadrila F-22 prebazirala iz Havaja na Okinawu, prilikom preljetanja međunarodne datumske linije, navigacijski sustav se resetirao i nije se više podigao, rezultirajuči u isključenju svih navigacijskih sistema i pokazivača. Na svu sreču, avio tankeri još su bili dovoljno blizu, da su jih "odšlepali" do Okinawe...

 Zabavan i informativan post, ali katapultiranje pilota u odnosu na 0.25 milijuna materijalne štete skriva puno bitnog samo za dobru foru. Katapultiranje (ako je uopće bilo izvedivo) je moglo ozlijediti i umoriviti pilota a to je puno puta više od 0.25 milijuna u željezu... jebeš željezo.

 

ali to igranje s kvakama... nije mi jasno. Izbacuju ih i iz auta, čovjek počeo vrištati na mene jer sam iz njegove tesle htio izaći potezanjem kvake.

 

Ja rekoh
12 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
ihush kaže...

 -izgledala bi ... kao .. statistika. :)

jer to je statistika, alat, pri čemu se izborom podataka-kriterijem može utjecati na rezultate.. tj kad je promo po narudžbi tad će dati naručene rezultate.

 U biti, ako ti se njen rezultat ne sviđa onda je naručen.

Poruka je uređivana zadnji put ned 24.9.2023 19:14 (Yuda).
14 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
Feudalac kaže...
dalibor kaže...

da je F-35 promašen skroz, jasno je svima. Američka vojska tako brzo je zaboravila lekcije t.z. Fighter mafije na čelu sa pukovnikom Johnom Boydom, koja je na glavu okrenula način, kako se projektira vojne aviojne (preporučujem knjigu Boyd: the Fighter Pilot Who Changed the Art of War). F-35 imao je i skroz prozaične probleme, koje jedan ruski avijon na primjer nikako ne može imati...recimo temperatura goriva ne smije biti previsoka....

 

Ni F-22 nije bio brez, na oko totalno glupih problema. Recimo...Lockheed Martin je bio tako ponosan na svoj super-duper-next-gen avijon, da su rekli, koji če nam analogno sranje koje se kači na vojne avijone? Recimo poluga za vanjsko odbravljavanje poklopca kabine....ta priča je skroz pišurija. Pilot je zatvorio kabinu, koja se nije zabravila. Što pilot radi? Naravno, proba još jednom, pa kad ne ide i treči put. Pošto se treči put čuo čudan zvuk, pokušao je sa otvaranjem....no joy. Na kraju su vatrogasci izrezali velik komad...i spasili pilota poslije 5 sati mučenja. Ironija je, da je to isto, poslije 5 sati vječanja na Lockheed Martinu,m mehaničar u aerobazi predožijo odmah kad se problem javio. Ironija na kvadrat je, da su prilokom rezanja napravili štetu od 250.000 USD, i da bi šteta bila uvelike manja, da se pilot katapultirao.

 

De-analogizacija F-22 udarila je na još neviđen i zapravo komičan način - kad je eskadrila F-22 prebazirala iz Havaja na Okinawu, prilikom preljetanja međunarodne datumske linije, navigacijski sustav se resetirao i nije se više podigao, rezultirajuči u isključenju svih navigacijskih sistema i pokazivača. Na svu sreču, avio tankeri još su bili dovoljno blizu, da su jih "odšlepali" do Okinawe...

 Zabavan i informativan post, ali katapultiranje pilota u odnosu na 0.25 milijuna materijalne štete skriva puno bitnog samo za dobru foru. Katapultiranje (ako je uopće bilo izvedivo) je moglo ozlijediti i umoriviti pilota a to je puno puta više od 0.25 milijuna u željezu... jebeš željezo.

 

ali to igranje s kvakama... nije mi jasno. Izbacuju ih i iz auta, čovjek počeo vrištati na mene jer sam iz njegove tesle htio izaći potezanjem kvake.

 

 jedan klinac u selu blizu KC, kad se obučio za auto-mehu, sa svoje Golf 3-ce isto maknuo kvake, otključavao ga je BT s mobitela.... ali kad ga je "parkirao" u odvodni kanal, čekao je 2,4 sata da ga varogasci izrežu van...

 

e da: Drago, svaka ti ko u Njegoša! A i svaka ti dala (bar treća)....

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put ned 24.9.2023 20:05 (Stric_Jura).
14 godina
offline
Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona – z

Drago 

 

sad jedno pitanje baz uz problematiku iz članka:

 

razumljiv mi je "samolet" starijih generacija aviona ali novije (osobito lovačkih) koji su inherentno aerodinamički nestabilni, bi trebali nekako prije aterirati...

 

znam da nisu nužno svi ti problemi isključivo računalno generirani, ali ako za stabilan let pojednostavljeno, računala trebaju stalno prilagođavati rad svih sustava da lete, ne bi li ipak oni trebali prije pasti čak i ako uzmemo u obzir ovih 100 km F-35 naspram skoro tisućice MiG-23 koji je tradicionalni zrakoplov s zmajem koji je aerodinamički stabilnog dizajna ?

Ju je je? Je ju je!
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
Stric_Jura kaže...

Drago 

 

sad jedno pitanje baz uz problematiku iz članka:

 

razumljiv mi je "samolet" starijih generacija aviona ali novije (osobito lovačkih) koji su inherentno aerodinamički nestabilni, bi trebali nekako prije aterirati...

 

znam da nisu nužno svi ti problemi isključivo računalno generirani, ali ako za stabilan let pojednostavljeno, računala trebaju stalno prilagođavati rad svih sustava da lete, ne bi li ipak oni trebali prije pasti čak i ako uzmemo u obzir ovih 100 km F-35 naspram skoro tisućice MiG-23 koji je tradicionalni zrakoplov s zmajem koji je aerodinamički stabilnog dizajna ?

 

Operativni sustav koji pokreće avioniku F-35 (i novih F-16 i drugih američkih aviona) je  Integrity 178B (navodno - nisam ga butao pa ne znam, ali tako piše...). Sustav je višestruko redundantan i distribuiran. 

To što se pilot katapultirao ne znači da je i sve na avionu zakazalo, uključujući i OS - mi zapravo još ne znamo zašto se pilot katapultirao.

Bez obzira radi li se o novijim avionima koji su namjerno nestabilne aerodinamičke konfiguracije (što u osnovi samo znači da im je težište jako unatrag pomaknuto u odnosu na klasične avione kojima je ono obično na 20-25% dubine krila, na dinamički nestabilnim je to više natrag, ali kod delta krila je to manje bitno nego kod ravnih i strelastih krila odnosno manja je tendencija pada u kovit zbog jako povučenog težišta prema straga) avionski sistemi kad rade pokušavaju održavati avion u zraku. 

 

Dakle, pilot se katapultirao iz nekog razloga. 

Avionika je i dalje funkcionalna, kao i motori. 

Zaključak - avion još neko vrijeme leti ovisno o stanju goriva, postavkama snage motora i okolnom terenu.

 

This space for rent!
16 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
Drago kaže...

 

Dakle, pilot se katapultirao iz nekog razloga. 

 

 

Her: Bae, come over.

Him: I can't, I'm flying a sortie.

Her: I'm home alone.

Him:

 

Poruka je uređivana zadnji put ned 24.9.2023 20:44 (DrNasty).
16 godina
offline
Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona – z

jao....

 

(via Flight International)

 

Intake cover downed UK F-35 Foam-filled blank concealed at front of engine compressor led to fighter’s loss on take-off from HMS Queen Elizabeth Procedural shortcomings around the removal and storage of protective engine intake covers aboard the Royal Navy (RN) aircraft carrier HMS Queen Elizabeth led to the UK’s loss of a Lockheed Martin F-35B on take-off, a formal investigation has concluded.
The incident, which happened in the Mediterranean Sea off the north coast of Egypt on 17 November 2021, resulted in the aircraft, BK-18 (service registration ZM512), being written off at an estimated cost of £81.8 million ($104 million).
The UK’s Defence Safety Authority published its service inquiry report on 10 August, with key sections of the accident sequence redacted because of security considerations. However, leaked video footage which appeared online shortly after the mishap showed the short takeoff
and vertical landing aircraft, assigned to the Royal Air Force’s 617 Sqn, fail to accelerate correctly before clearing the 65,000t vessel’s ski-jump ramp and falling into the sea. Its pilot ejected safely, following an unsuccessful attempt to abort the departure.
The aircraft passed by the side of the ship “floating on the surface, semi-submerged up to the canopy, but with the wings, tail, lift fan and auxiliary doors above water”. “Several witnesses saw a ‘large red object’ pushed up and out of the auxiliary intake on top of the
aircraft,” the report says. This was recovered and identified as “BK-18’s left [engine] intake blank”; a removable foam-filled cover. “The panel concluded that it was almost certain that wind dislodged the left intake blank in BK-18 from its installed position and moved it
to a point at which it could not be seen externally on the night of 16 November,” the report says, indicating its likely position as “the front face of the engine compressor”. During a pre-flight walkaround inspection, “BK-18’s pilot noticed the undercarriage pins were still installed, removed them and handed them to the see-off team,” but following the incident “reported not seeing the intake blank”. “Items located in the intake duct could only be discovered by someone climbing into the intake to look, not just observing from the ground,” the investigation notes. Engineering oversight Two engineers had worked on the aircraft separately the night before the incident, but failed to remove all of its protective equipment, referred to as ‘Red Gear’: an oversight not spotted since “no formal handover was conducted” between them.
The report also notes that when another aircraft took off from the carrier earlier on the incident day, “an exhaust blank was dislodged from a UK aircraft. It rolled aft to the Fly 1 section, entered the catwalk, away from the runway, and was recovered by aircraft handlers.”
This prompted an inspection, after which “all visible 617 Sqn blanks were recovered and stowed”, but “at around 07:45 it was reported to FLYCO [the ship’s flying control tower] that another exhaust blank [from BK-20] was seen to fall past the aft reception point and was
lost into the sea.” Noting that “The [removed] blanks were not stored in set order, so it would have been difficult to identify incomplete sets”, the report states: “In the panel’s opinion, at all levels of the [UK F-35] Lightning programme, Red Gear was not perceived as a threat... to airworthiness of the aircraft.”
Investigators also determined that the standard launch procedure aboard Queen Elizabeth – using “a position as far forward on the deck as possible, usually 350ft”– was an aggravating factor, as it left only 3s between the pilot commencing an attempted abort and the aircraft
reaching the top of the ramp. “The accident was reproduced in the simulator with the aircraft starting at the 500ft point. It was determined that in this scenario, had the abort decision been made after the same elapsed time, it was possible to abort successfully.”
The report notes that UK F-35B pilots had been taught that once brakes have been released for takeoff “there was no abort option available to them. They were expected to continue a take-off regardless of aircraft failures, and manage any problem when airborne, or eject.”
BK-18 was subsequently “discovered intact, inverted on the seabed, at a depth of 2,000m”, and recovered at a cost of £2.6 million.

Plamene zore bude me iz snaFabrička jutra, dim iz dimnjakaPesma se ori, mladi radniciČelicna jutra, hitam fabrici.
 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona

problem je, što su Ameri napustili koncept jednostavnosti i počeli praviti jako komplicirane avijone za različite namjene. Recimo nema puno razlike u tome, kako svoju zadaču odlete što ja znam, F-18E, opremljeni datalinkom, LANTRINOM i sličnim stvarima, ili F-35. Samo su prodali priču, da mora avijon šeste generacije biti onakav i ovakav...stealth pa ne znam što još...Mislim da je ionako sve gotovo, možda još sedma generacija bude sa pilotima, onda samo dronovi...

 

F-117 su ubili odmah kad su skužili, da jednostavna modifikacija akvizicijskog radara (povečana amplituda nosivog vala) ima za posljedicu da nije više tako "nevidljiv". I B2 nije više bio tako zanimljiv, jednom kad su Kinezi dokazali, da se može nači bilo koji avijon (dobro, onaj od plastike možda malo teže, haha)

Plamene zore bude me iz snaFabrička jutra, dim iz dimnjakaPesma se ori, mladi radniciČelicna jutra, hitam fabrici.
15 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
Yuda kaže...
ihush kaže...

 -izgledala bi ... kao .. statistika. :)

jer to je statistika, alat, pri čemu se izborom podataka-kriterijem može utjecati na rezultate.. tj kad je promo po narudžbi tad će dati naručene rezultate.

 U biti, ako ti se njen rezultat ne sviđa onda je naručen.

 -ne nego je s podatcima moguća manipulacija-izbor.. a to tad znači da rezultati mogu biti kakve poželimo, ne objektivni nego subjektivni, kao i cherrypicking .. koji je u istom postu i primjer kako se može izvuči željeno, čime će naravno konačni rezultat biti drugačiji ili barem privid..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
12 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
ihush kaže...

 -ne nego je s podatcima moguća manipulacija-izbor.. a to tad znači da rezultati mogu biti kakve poželimo, ne objektivni nego subjektivni, kao i cherrypicking .. koji je u istom postu i primjer kako se može izvuči željeno, čime će naravno konačni rezultat biti drugačiji ili barem privid..

 

Srećom imamo tebi slične koji će odmah metodom 'Ako se statistički rezultat ne uklapa u moja uvjerenja, podacima je manipulirano!' prepoznati objektivnost svake statističke obrade podataka.

16 godina
offline
Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona – z

Ne razumijem zasto nisu ugradili opciju da F35 moze sam i sletiti tamo gdje mu se odredi ili pregledom terena i analizom potrebnih podataka poput vjetra, naseljenosti i sl.

 
0 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
dd.inc kaže...

Ne razumijem zasto nisu ugradili opciju da F35 moze sam i sletiti tamo gdje mu se odredi ili pregledom terena i analizom potrebnih podataka poput vjetra, naseljenosti i sl.

Ako je prducno motor ili dio elektronike, softverski dio, kako bi taj dio o kome pričaš mogao funkcionirati ?

Nije se pilot hitio tek tako iz aviona.

 

Idem ja na kavicu, a ti avionu sleti tamo.

合氣道 Nikada nas nitko i nije napao. Rat u Hrvatskoj je počeo napadima tuđmanovaca na garizone JNA.@PzKpfw
16 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona
Ajar kaže...

čini se kako je amerima "suradnja" s malim sivima (zelenima? ljubičastima sa žutim slonićima?) ...

 Svi misle da su Marsovci zeleni, u stvari su metalik roze i debeli...

 

WP/WM fanovi, prestanite više lagat ovaj napaćeni narod, nemate to pravo!
16 godina
offline
Re: Odbjegli F-35 i dogodovštine napuštenih aviona

Izdvojis taj sustav upravljanja od ostatka aviona i aktivira se kada se ispune neki uvijeti, nije da je nemoguce ili toliko tesko izvedivo. Treba HR vlada dati jos novaca glupe stoke sitnog zuba Mati Rimcu, pa ce on napraviti rjesenje za njih.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice