Automobili bez vozača nisu mjesto za opuštanje

poruka: 8
|
čitano: 9.437
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Automobili bez vozača nisu mjesto za opuštanje".
5 godina
offline
 
3 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Automobili bez vozača nisu mjesto za opuštanje

 Gledao sam top20 2022 na kanalu wham bham teslacam. Više od polovice videa je posljedica neiskustva. Jedan debil vozi bebu na autopilotu, u susret mu dolazi kamionček i prelazi u njegovu traku. Autopilot ne reagira, on ne reagira, 100.000 dolara vrijedan tesla totaliran, ali odmah kupuje drugi jer je tako siguran i spasio mu je život..

 

Ja rekoh
5 godina
offline
Automobili bez vozača nisu mjesto za opuštanje

Igračka za bogate, jebiga. Strgala se, on kupi novu

 

Mi sirotinja se vozimo dizelom i posipamo pepelom koliko to šteti okolišu

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Automobili bez vozača nisu mjesto za opuštanje
encoding kaže...

Igračka za bogate, jebiga. Strgala se, on kupi novu

 

Mi sirotinja se vozimo dizelom i posipamo pepelom koliko to šteti okolišu

Je, dok ne bude "oceangate" slucaj, samo nece biti implozija nego obrnuti proces..Ako nista drugo poceli su lagano stvari na bogatima testirat ne na nama bijedi

“Computers make excellent and efficient servants, but I have no wish to serve under them.”
15 godina
offline
Automobili bez vozača nisu mjesto za opuštanje

automobili bez vozača mahom su negdje parkirani (i uglavno zaključani) i predstavljaju samo fiksni trošak. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put pet 25.8.2023 13:09 (Ajar).
Moj PC  
2 0 hvala 0
16 godina
online
Automobili bez vozača nisu mjesto za opuštanje

Nisu svi, kada majstori na laganoj kosini ne povuku ručnu i ostave auto izvan brzine... 

Moj PC  
2 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Automobili bez vozača nisu mjesto za opuštanje

 

Ovdje treba odvojiti par stvari, Tesla je po pitanju autonomne vožnje redovito među zadnjima, ovo su najnoviji rezultati istraživanja:


 

https://www.businessinsider.com/tesla-sef-driving-not-in-top-ranked-autonomy-guidehouse-research-2023-3

 

Razlog tome (unatoč redovitim promjenama HW-a i SW-a):

 

Tesla Admits Current ‘Full Self-Driving Beta’ Will Always Be a Level 2 System

 

https://www.thedrive.com/tech/39647/tesla-admits-current-full-self-driving-beta-will-always-be-a-level-2-system-emails

 

To sve piše, samo treba čitati (FSD srećom nije dostupan u Europi):

Autopilot, Enhanced Autopilot and Full Self-Driving Capability are intended for use with a fully attentive driver, who has their hands on the wheel and is prepared to take over at any moment.

 

https://www.tesla.com/support/autopilot

 

Ni tu nije kraj, zbog uštede su maknuli radare i senzore, Autopilot i FSD oslanjaju se samo na kamere!!!!!

https://www.tesla.com/support/transitioning-tesla-vision

 

Čisto za usporedbu, Mercedes za Level 3 vožnju koristi kamere, radare, lidar, senzore, i sve to usklađuje s podatcima iz satelitske navigacije i podatcima s HD mapa. Ali zato je Mercedes level 3, dok je Tesla nakon xy promjena hardwarea i bezbroj updatea softwarea na level 2 i tamo će s ovim sustavom i ostati.

 

Ostale Muskove najave gdje već desetak godina obećava sve i svašta, gdje svake godine govori da će FSD bez problema voziti sam dilje USA i da je Tesla bezvrijedna tvrtka bez toga, gdje je najavio milijun robotaksija do kraja 2020. i sl., njega redovito razmontirava Thunderf00t:

 

https://www.youtube.com/@Thunderf00t

 

Glede Rimca, koji je bez natječaja iz NPOO-a dobio 200 milijuna eura, dovoljno je reći da je već sad probio rokove i da u NPOO-u piše:


Potpuno autonomno električno vozilo: Realizacijom projekta konstruirat će se u potpunosti novo električno vozilo pete razine autonomije, dakle sposobno izvršavati sve dinamičke funkcije vožnje bez ikakve asistencije vozača-osobe, čiju funkciju u potpunosti preuzima umjetna inteligencija, odnosno autonomni sustav vožnje. Ovo je ujedno i najkompleksniji dio projekta budući da razvoj globalno homologiranog autonomnog vozila predstavlja najveći izazov, uzevši u obzir tehnološki, regulatorni i prometni aspekt. U njemu je u najvećoj sadržana tehnološka
vrijednost projekta, budući će rezultirati razvojem potpuno autonomne električne platforme vozila bez upravljača, zatim baterijskog sustava razvijenog i prilagođenog autonomnom sustavu vožnje koji nosi niz specifičnosti u vidu potrošnje energije te električnog pogonskog sustava
projektiranog za električna autonomna vozila.


Za sam autonomni sustav vožnje, odnosno umjetnu inteligenciju koja upravlja vozilima putem senzora i kamera odabrali smo tvrtku koja je među 3 vodeće u svijetu u tom području te na taj osigurali maksimalnu sigurnost u prometu u trenutku izlaska flote vozila na ulice. Uvjerenja smo da samostalan razvoj sličnog sustava nije potreban budući bi iziskivao dugogodišnji razvojni proces i višestruke razvojne troškove od cijene ovog projekta, a na tržištu već postoji razvijeno nekoliko kvalitetnih rješenja te vrste s relativno jednostavnom implementacijom na u potpunosti novim autonomnim vozilima kakvo će biti naše. Iz tog razloga, razvoj autonomnog sustava vožnje, odnosno umjetne inteligencije nije predmet ovog projekta, već razvijamo potpuno autonomno vozilo koje koristi već postojeću umjetnu inteligenciju.

 

Dodjela potpora u okviru NPOO planira se isključivo za projekt istraživanja i razvoja, i to fazu, koju obilježava dovršen inicijalni prototip i početak rada na razvoju verifikacijskih prototipova koji će imati sva obilježja finalnog vozila, što znači da se dodjela državne potpore odnosi na
primijenjena istraživanja, konkretno industrijsko istraživanje i/ili eksperimentalni razvoj.

 

“Eksperimentalni razvoj“ definira se u Okviru Zajednice kao stjecanje, kombiniranje, oblikovanje i uporaba postojećih znanstvenih, tehnoloških, poslovnih i ostalih mjerodavnih znanja i vještina u cilju razvoja novih ili poboljšanih proizvoda, procesa i usluga. To može uključivati i, primjerice, aktivnosti u cilju konceptualnog definiranja, planiranja i dokumentiranja novih proizvoda, procesa ili usluga. Eksperimentalni razvoj može obuhvaćati izradu prototipova, demonstracijske aktivnosti, pilot-projekte, ispitivanje i provjeru novih ili poboljšanih proizvoda, procesa ili usluga u okruženju koje odražava operativne uvjete iz stvarnog života ako je osnovni cilj ostvarenje daljnjih tehničkih poboljšanja proizvoda, procesa ili usluga koji nisu u bitnome utvrđeni. To može uključivati i razvoj tržišno upotrebljivog prototipa ili pilot projekta koji je nužno konačni tržišni proizvod, a preskupo ga je proizvesti samo da bi se upotrebljavao u svrhu demonstracijskih aktivnosti i provjere. Eksperimentalni razvoj ne uključuje rutinske ili periodične izmjene postojećih proizvoda, proizvodnih linija, proizvodnih procesa, usluga i drugih aktivnosti u tijeku, čak i ako te izmjene znače poboljšanja.

https://planoporavka.gov.hr/UserDocsImages/dokumenti/Plan%20oporavka%20i%20otpornosti%2C%20srpanj%202021..pdf

Dakle 2024. bi na cestama trebala biti vozila pete razine autonomije (makar verifikacijski prototip s obilježjima (!?!) finalnog vozila), a Rimac bi od nekoga to trebao kupiti, iako trenutno nitko ne razvija petu razinu autonomije. U međuvremenu, najnapredniji Waymo (podružnica Alphabeta/Google) i ostatak najnaprednijih testiraju četvrtu razinu autonomije, gdje su u razvoj uložili stotine milijardi dolara.

 

Rimac Automobili inzistiraju da će robotaksiji biti spremni do kraja 2024.: 'Proizvodit će se u RH, izvozit ćemo velike količine'

 

https://www.telegram.hr/biznis-tech/rimac-automobili-inzistiraju-da-ce-robotaksiji-biti-spremni-do-kraja-2024-proizvodit-ce-se-u-rh-izvoziti-cemo-velike-kolicine/

 

Isto tako zanimljivo je da je prije nego što je osnovao tvrtku za robotaksije rekao da ih ne želi raditi:

 

MA KAKAV UBER ILI GOOGLE


Rimac: Ne želim raditi robotaksije, moji će auti vozače učiti sigurnoj brzoj vožnji

 

https://novac.jutarnji.hr/novac/aktualno/rimac-ne-zelim-raditi-robotaksije-moji-ce-auti-vozace-uciti-sigurnoj-brzoj-voznji-7638954

 

Eto, ukratko o toj temi.

Magia Posthuma
6 godina
offline
Automobili bez vozača nisu mjesto za opuštanje

Vidim da su dobili budžet od 0 australskih dolara za ovo istraživanje! Ne znam gdje su iskopali prastari Logitech G27 volan, a "simulaciju vožnje" su, sudeći prema izgledu grafike, vrtili na ZX Spectrum-u. Čak i sjedalo paše savršeno uz ostatak, valjda su ga našli na auto-otpadu u nekom karamboliranom Kadetu iz 70-tih.

 
0 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice