Clubhouse načinio poslovni zaokret, postaje aplikacija za glasovne poruke

Društvena mreža, koja se proslavila "podcastima uživo" i postala jedan od najvećih pandemijskih hitova, primorana je učiniti veliku promjenu u načinu rada i privlačenja publike

Sandro Vrbanus četvrtak, 7. rujna 2023. u 11:27

Pandemija koronavirusa donijela je neke od najvećih promjena u tehnološki svijet u posljednjim desetljećima, a neke su kompanije uspjele to iskoristiti na najbolji mogući način. Primjer pandemijskog hita svakako je društvena mreža Clubhouse, koja je u kratko vrijeme privukla milijune korisnika i postala novo mjesto za druženje – samo putem "podcasta uživo", odnosno audio razgovora u koje je svatko mogao "upasti". Međutim, kako sjećanja na pandemijska zatvaranja u kuće pomalo blijede, tako jenjava i interes za ovakvom mrežom, što su u Clubhouseu itekako osjetili.

Glasovne poruke u prvom planu

Ranije ove godine otpustili su većinu zaposlenih, a oni preostali nastavili su rad na verziji Clubhouse 2.0 – koja je sada i dostupna za nadogradnju. Aplikacija za "društveni radio" sada postaje više nalik WhatsAppu i sličnim aplikacijama za dopisivanje. U novoj će inačici fokus biti na poznatim kontaktima, grupama prijatelja, koje će međusobno komunicirati onako kako nove generacije to i preferiraju – glasovnim porukama.

I dalje će se tamo otvarati "sobe" za čavrljanje, no u njima će se moći ostaviti samo audio snimke, koje će sudionici razgovora moći preslušavati kada im to odgovara. Sučelje i funkcionalnosti iz Clubhousea opisuju kao "spoj Instagram Storiesa i grupnih chatova", ali bez tekstualnog dopisivanja.

Razgovori uživo, koji su Clubhouse učinili globalno poznatim, ostaju kao mogućnost, ali će i oni doživjeti promjene. Ubuduće će prednost pri priključivanju njima imati "prijatelji" s liste kontakata, pa aplikacija time želi staviti naglasak na produbljivanje društvenih odnosa. Virtualna prijateljstva će tako zamijeniti "pratitelje", pa više neće biti bitno privući što više ljudi na chat, već samo one koji su korisnicima bliski.

"Ne pristupamo ovim promjenama olako, već smo uvjereni da će one učiniti Clubhouse dugoročno snažnijim", poručuju autori aplikacije te naglašavaju kako je riječ o riskantnom potezu: "Ovo je velika oklada i nadamo se da smo u pravu", zaključili su svoju objavu. Clubhouse je u potpuno iznova osmišljenoj inačici dostupan već sada za iOS i Android.