Prodaja tableta u padu, ali Apple je i dalje vodeći

Podaci analitičke tvrtke Canalys pokazuju da je Apple zadržao vodeću poziciju na tržištu tableta u 2023. godini, s čak 40 posto tržišnog udjela

Matej Markovinović srijeda, 7. veljače 2024. u 06:00
📷 Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Prema najnovijem izvješću analitičke tvrtke Canalys, prodaja tableta pala je za 10 posto u 2023. u odnosu na 2022. godinu. Ukupno je prodano 135,3 milijuna tableta, a Apple zadržava vodeću poziciju s 40 posto tržišnog udjela, temeljenog na ukupno 54 milijuna isporuka raznih modela iPada.

No, podaci pokazuju da je Appleov tržišni udio ostao gotovo nepromijenjen u usporedbi s 2022. godinom kada je imao 40,4 posto tržišta. Slično je i sa Samsungom koji je zauzeo drugo mjesto s 25,6 milijuna isporuka prošle godine, što čini 19 posto tržišta, u usporedbi s 19,3 posto godinu dana ranije.

📷 Foto: Canalys
Foto: Canalys

Na trećem mjestu je Lenovo s 9,3  milijuna prodanih uređaja i 6,9 posto tržišnog udjela, što je pad sa 7,7  posto u 2022. godini. Slijedi Huawei s 8,3 milijuna isporuka i 6,1 posto tržišnog udjela, te Amazon sa 7,7 milijuna prodanih uređaja za 5,8 posto udjela.

Kad je već riječ o Amazonu, zanimljivo je za istaknuti da je u 2023. godini zabilježio najveći pad tržišnog udjela od svih proizvođača. S druge strane, Huawei je bio jedini proizvođač među pet najboljih koji je zabilježio rast.

📷 Foto: Canalys
Foto: Canalys

Kad je, pak, riječ o četvrtom kvartalu 2023., Huawei je preuzeo treće mjesto od Lenova, dok s pozicije ostalih proizvođača ostale nepromijenjene. Apple je isporučio 14,8 milijuna uređaja od listopada do prosinca, što čini 39,2 posto tržišnog udjela, a zatim slijedi Samsung s 6,8 milijuna isporuka i 18 posto tržišta. Huawei je prodao 2,8 milijuna uređaja, Lenovo 2,6 milijuna, dok je Amazon zaokružio pet najboljih s dva milijuna.

U usporedbi s četvrtim kvartalom 2022. godine, samo su Huawei i Lenovo zabilježili rast - impresivnih 95,4 posto za Huawei i 14,9 posto za Lenovo. Prodaja Applea pala je u tom razdoblju za 24 posto, Samsunga za 10, a Amazona za 43,9 posto. Ukupno tržište tableta u četvrtom tromjesečju zabilježilo je pad prodaje od 11 posto na 37,8 milijuna uređaja.

📷 Foto: Canalys
Foto: Canalys

Istraživači Canalysa tvrde da su Kina i Indija uveliko potakli prodaju tableta u četvrtkom kvartalu te su tako pomogli ublažavanju „prevladavajuće stagnacije“ u drugim dijelovima. U 2024. godini očekuje se oporavak tržišta tableta ove godine, potaknut „zdravijim razinama zaliha i daljnjim mogućnostima za vladine i komercijalne implementacije“.

Cijelo izvješće dostupno je na ovoj poveznici.