Apple postao najprodavaniji proizvođač pametnih telefona u Europi

Apple je tijekom posljednjeg kvartala 2023. godine zasjeo na vrh liste najprodavanijih proizvođača pametnih telefona u Europi, ponajviše zbog velike potražnje za aktualnim Pro modelima

Matej Markovinović srijeda, 21. veljače 2024. u 14:21
📷 Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Prema najnovijim podacima koje je objavila analitička tvrtka Canalys, Apple je tijekom posljednjeg kvartala 2023. godine zasjeo na vrh liste najprodavanijih proizvođača pametnih telefona u Europi. Uspjeh američkog giganta potaknut je snažnom potražnjom za modelima iPhone 15 Pro i Pro Max tijekom blagdanskog razdoblja, iako je Samsung zadržao vodeću poziciju za cijelu 2023. godinu.

Naime, ukupno tržište zabilježilo je isporuku 129,8 milijuna uređaja tijekom kalendarske godine, što je za 8 posto manje u odnosu na 140,8 milijuna jedinica u 2022. godini. Canalys, međutim, predviđa da će Europa sljedeće godine vidjeti jednoznamenkasti rast, potaknut nadolazećim ciklusom obnove uređaja kupljenih tijekom pandemije.

📷 Foto: Canalys
Foto: Canalys

Visokokvalitetni pametni telefoni zauzeli su rekordni udio na cjelokupnom europskom tržištu u četvrtom kvartalu 2023. godine. Prema Runaru Bjorhovdeu, analitičaru u Canalysu, gotovo 40 posto svih isporuka odnosilo se na mobitele koji koštaju više od 800 dolara. Tri četvrtine tih uređaja bili su iPhonei, dok je Samsung zauzeo samo 16 posto udjela.

📷 Foto: Canalys
Foto: Canalys

Nadalje, Apple je tijekom četvrtog kvartala 2023. zadržao gotovo nepromijenjenu količinu isporuka, a Samsung i Xiaomi su doživjeli veliki pad, što je na koncu i omogućilo američkoj tvrtki da se popne na vrh.

📷 Foto: Canalys
Foto: Canalys

Među prvih pet ponovno se našao Honor, a Canalys predviđa da bismo u bliskoj budućnosti trebali očekivati povećanje udjela manjih brendova. To uključuje Oppo, koji je riješio spor oko 5G patenata s Nokijom, omogućavajući kineskom proizvođaču ponovno uvođenje svojih uređaja na glavna europska tržišta.

Previđaju, također, da će proizvođači  povećati fokus na korisničko iskustvo s umjetnom inteligencijom, naglašavajući personalizaciju, interakciju s ekosustavom, produktivnost i zabavu. Međutim, iz Canalysa smatraju da bi ulaganje u AI trebalo biti popraćeno edukacijom potrošača o maksimiziranju snage AI značajki na mobitelima, inače proizvođači možda neće vidjeti snažan povrat na svoje prvotne investicije.