Apple Store i Google Play zbog COVID-19 osjetno povećali prihode tijekom Q1 2020

Sasvim očekivano situacija s koronavirusom zadržala je ljude u kućama što je povećalo vrijeme korištenja pametnih uređaja, a posljedično i prihode za Google Play i Apple Store

Stjepan Bilić ponedjeljak, 6. travnja 2020. u 07:00

Zadnjih par mjeseci, zapravo skoro pa pola godine svijetom vlada COVID-19. Oni odgovorniji zatvorili su se u kuće i stanove i ne šeću mjestom stanovanja bez nekog važnog razloga. Oni drugi, česta su tema mnogih medija, no oni nam ovaj put nisu tema.

Analitička kuća App Annie objavila je novi izvještaj vezano uz korištenje mobilnih aplikacija. Očekivano, zbog dužeg boravka ljudi u kućama App Annie izvještava kako se povećalo i vrijeme korištenja mobilnih aplikacija, ali i prihodi trgovina Google Play i App Store.

Naime, u razdoblju od siječnja do ožujka 2020. godine prosječno vrijeme koje su korisnici pametnih uređaja provodili u aplikacijama i igrama povećalo se za 20% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Amerikanci i Nijemci su tako na aplikacije tijekom tjedna u prosjeku trošili oko 10% više vremena nego što je to slučaj bio s Q4 2019. godine, Francuzi 15%, a Talijani čak 30% više vremena. Najmanje povećanje zabilježeno je u Velikoj Britaniji, 5%.

Također u razdoblju siječanj-ožujak 2020. korisnici su na svoje mobilne uređaje dosta i preuzimali aplikacije, ali i trošili novac. Ukupno je preuzeto 31,5 milijardi aplikacija od čega 22,5 milijardi preko Google Playa te 9 milijardi putem App Storea. Iako Androidaši vode po broju preuzimanja, nisu se nešto naročito pokazali široke ruke, odnosno najmanje su novca potrošili na kupnju aplikacija. Od ukupno potrošenih 23,4 milijarde američkih dolara, 15 milijardi je prošlo kroz App Store, a samo 8,3 milijarde kroz Google Play. Izvještaj pokazuje kako su na App Storeu najviše trošili Amerikanci i Kinezi, a na Google Playu korisnici iz Južne Koreje, Japana i ponovno iz SAD-a.

Korisnici su najviše preuzimali TikTok, WhatsApp i Facebook. To su TOP tri aplikacije tijekom Q1 2020. Na četvrtom mjestu našao se Instagram, a na petom Facebook Messenger. Na devetom mjestu našao se Netflix, a na desetom Spotify što i nije iznenađujući podatak budući da se radi i servisima za streamanje filmova i serija te glazbe.

Kad su u pitanju aplikacije koje su najviše imale dnevno aktivnih korisnika redosljed je malčice drugačiji. Najviše korisnika je imao Facebook, zatim WhatsApp i Facebook Messenger. Što također nije iznenađujuć podatak budući se radi o aplikacijama preko kojih su korisnici ostajali u kontaktu sa svojim obiteljima i prijateljima te pratili informacije o COVID-19.