U Hrvatskoj od sada dostupan Google News Showcase, pregled odabranih vijesti
S današnjim danom u Hrvatskoj je pokrenut Google News Showcase, usluga koja unutar mobilnog preglednika nudi odabir vijesti iz licenciranih domaćih izvora, uz plaćanje naknade izdavačima

Google je nakon dugih pregovora postigao dogovor s izdavačima u Hrvatskoj te s današnjim danom službeno pokrenuo program Google News Showcase i na našem tržištu. Taj će servis nuditi, kako kažu, "pažljivo odabrano online medijsko iskustvo i program licenciranja vijesti". Među izdavačima koji su se prijavili za Google News Showcase u Hrvatskoj istaknuti su 24sata, Večernji list, Index.hr i Net.hr.
Globalno, ugovor za uslugu News Showcase je potpisan s više od 2.800 izdavača. Pokretanjem servisa u Hrvatskoj, News Showcase će sada biti dostupan u 31 zemlji, od kojih je 10 na Baltiku te u regiji Srednje i istočne Europe.
Od danas će se tako i hrvatskim korisnicima paneli servisa News Showcase početi pojavljivati unutar aplikacije Google News te u sekciji Discover kod mobilnih preglednika na iOS-u i Androidu.
Googleovo partnerstvo s medijskom industrijom u Hrvatskoj
Pokretanje News Showcasea u Hrvatskoj najnoviji je primjer suradnje Googlea s medijskim organizacijama u našoj zemlji. Proteklih godina Google je blisko surađivao s brojnim udrugama kako bi podržali izdavače, novinare i čitatelje u Hrvatskoj što uključuje:
- Partnerstvo s Hrvatskom udrugom digitalnih izdavača (HUDI) kako bi se proveo specijalizirani program edukacije i organizirao niz događanja za hrvatski medijski ekosustav. U sklopu edukacijskih događanja pokrivene su teme poput borbe protiv dezinformacija, korištenje umjetne inteligencije za istraživačko novinarstvo, dizajn proizvoda i digitalna verifikacija. Projektom se doprlo do više od 240 novinara i izdavačkih stručnjaka iz nacionalnih i regionalnih izdavača.
- Održavanje radionice „AI Design sprint“ za više od 40 medijskih profesionalaca, u partnerstvu s FT Strategies. Radionica je bila usmjerena na dizajn proizvoda umjetne inteligencije i pripremu izdavača za implementaciju umjetne inteligencije u poslovnu strategiju.
- Borbu protiv dezinformacija i promicanje digitalne pismenosti podržavanjem HUDI-jevog događaja „DigitalPub Day 2.0“. Također, udruživanje Googlea s vodećom organizacijom za provjeru činjenica, Faktografom, na projektu pod nazivom „Election Facts Hub“ kako bi se odgovorilo na izazov dezinformacija, pogotovo tijekom izbornih razdoblja u Hrvatskoj.
- Suradnju s budućim novinarima sa Sveučilištu VERN u izgradnji digitalnih vještina u provjeri podataka, istraživanju i izvješćivanju.
Google će nastaviti suradnju s novinarima i izdavačima u Hrvatskoj kako bi borba protiv dezinformacija postala efikasnija, izgradnja novih tehnologija postala brža, a prihod od čitatelja postao veći. Navode i da se raduju nastavku suradnje s novinarima i izdavačima u Hrvatsko, kako bi pomogli u borbi protiv dezinformacija, izgradnji novih tehnologija i povećali prihod od čitatelja.