Perplexity razvija preglednik Comet za „prikupljanje korisničkih podataka“

Tvrtka za umjetnu inteligenciju Perplexity objavila je u veljači da razvija vlastiti preglednik nazvan Comet. U Direktor tvrtke Aravind Srinivas priznao je da je cilj prikupljanje korisničkih podataka i prodaja ciljanih oglasa

Drago Galić petak, 25. travnja 2025. u 13:45

Prema pisanju Engadgeta, Perplexity je objavio u veljači da razvija vlastiti preglednik imenom  Comet. U nedavnom intervjuu za podcast TBPN, izvršni direktor Aravind Srinivas otkrio je razlog zašto tvrtka proširuje fokus izvan umjetne inteligencije: cilj je prikupljanje korisničkih podataka i prodaja ciljanih oglasa. Pristup podsjeća na Googleov Chrome preglednik koji koristi sličnu strategiju. Dapače – i Comet je izgrađen na Chromiumu, Googleovoj platformi otvorenog koda za preglednike. Perplexity bi mogao biti zainteresiran i za preuzimanje Chromea nakon nedavne sudske presude o Googleovom monopolu u području internetskog pretraživanja.

U trenutnim saslušanjima o Googleu i potencijalnoj prodaji Chromea, glavni poslovni direktor Perplexityja Dmitry Shevelenko izjavio je da vjeruje kako bi Perplexity mogao nastaviti voditi preglednik u njegovom trenutnom opsegu. Očekivano, nije bio oduševljen mogućnošću da OpenAI preuzme Chrome.

Ovaj potez Perplexityja pokazuje kako tvrtke za umjetnu inteligenciju traže nove načine monetizacije svojih usluga i prikupljanja podataka o korisnicima, slijedeći poslovne modele već etabliranih tehnoloških divova.