Nvidijina tehnologija "digitalnih blizanaca" omogućuje vam da vidite alternativne svemire

Najuzbudljiviji među Nvidijinim novim projektima, predstavljenima na kompanijskoj konferenciji, svakako je uvođenje digitalnih replika fizičkih struktura, okruženja i ponašanja

Mladen Smrekar četvrtak, 11. studenog 2021. u 17:08

Dok Facebook postaje Meta i okreće se metaverzumu, Nvidia proširuje svoj Omniverse, osmišljen kako bi poboljšao rad u novom medijskom okruženju, najavljeno je na netom završenoj kompanijskoj GTC konferenciji.

Godinu dana ispred metaverzuma

Omniverse je kao otvorena beta verzija predstavljen u prosincu 2020., gotovo punu godinu prije nego što je Facebook zaronio u svoj novi koncept metaverzuma. Jedanaest mjeseci poslije, Omniverse 3D dizajnerima nudi zajednički virtualni svijet u kojem korisnici mogu surađivati na različitim softverskim aplikacijama.

Nvidijin Omniverse već koristi više od 70.000 dizajnera
Nvidijin Omniverse već koristi više od 70.000 dizajnera

Od prošlog prosinca više od 70.000 kreatora preuzelo je Omniverse, uključujući više od 700 tvrtki, uključujući Lockheed Martin, CannonDesign, BMW Group, Ericsson, Sony Pictures Animation i Epigraph. 

"Virtualni svjetovi ključni su za sljedeću eru inovacija", rekao je potpredsjednik Omniversea Richard Kerris tijekom prošlotjednog brifinga. Najuzbudljiviji među Nvidijinim novim projektima je uvođenje "digitalnih blizanaca" (Digital Twin), točnih, digitalnih replika fizičkih struktura, okruženja i ponašanja. 

Alternativni svemir u Omniverseu
Alternativni svemir u Omniverseu

"Digitalni blizanci su način da se stvari preuzmu u stvarnom svijetu i predstavljaju ih u virtualnom svijetu kako bismo si mogli dati neke supermoći", objasnio je Rev Lebaredian, Nvidijin potpredsjednik odjela simulacijskih tehnologija.


"Kada imate točan prikaz i možete simulirati kako se taj svijet ponaša, možete napraviti neke prilično nevjerojatne stvari. Možete se teleportirati, ako imate prikaz svoje tvornice, ili model Zemlje, ili grad u kojem se voze automobili, možete skočiti na bilo koju točku u tom svijetu i percipirati kao da ste tamo", pojasnio je Lebaredian.

Europska svemirska agencija radi na digitalnom blizancu postojećeg svemira
Europska svemirska agencija radi na digitalnom blizancu postojećeg svemira

Alternativni svemir

"Sa simulacijom imamo i potencijal putovanja kroz vrijeme; možemo snimiti što se dogodilo u prošlosti i premotati unatrag kako bismo reproducirali ono što se dogodilo u tvornici, na cestama... Možete ići i u budućnost, u razne alternativne budućnosti, mijenjajući parametre unutar ovog svijeta", najavljuje  Lebardeian. "To nam omogućuje planiranje puno svjetlije budućnosti, optimizaciju poslovanja, stvaranje bolje Zemlje i budućnosti za sebe." 

Izradom digitalnih blizanaca velikih građevinskih projekata mogli biste svjedočiti što bi se dogodilo u alternativnom svemiru
Izradom digitalnih blizanaca velikih građevinskih projekata mogli biste svjedočiti što bi se dogodilo u alternativnom svemiru

Izradom digitalnih blizanaca velikih građevinskih projekata ili čak početnih uvjeta prirodne katastrofe, mogli biste svjedočiti što bi se dogodilo u alternativnom svemiru, kakvog na primjer gradi Europska svemirska agencija ESA. To znači da bi uz pomoć digitalnog blizanca mogli, na primjer, isplanirati adekvatan odgovor na katastrofalne šumske požare.  


Isto bi se moglo reći za izgradnju 5G infrastrukture za optimizaciju veze ili poboljšanje AI alata za primjene u stvarnom svijetu, poput samovozećih vozila. 

Digitalni blizanci nude uvid u razne alternativne budućnosti, mijenjajući parametre unutar ovog svijeta
Digitalni blizanci nude uvid u razne alternativne budućnosti, mijenjajući parametre unutar ovog svijeta

Ono o čemu su pioniri računalne grafike sanjali više od 30 godina, sad se čini nadohvat ruke. Uspije li Nvidia doista izvesti ono što je pokazala na svojoj prezentaciji, to bi doista moglo transformirati industriju vrijednu više bilijuna dolara.