Blokiranje napasnih oglasa u Chromeu od 15. veljače
Već neko vrijeme se zna da će Google u svoj preglednik ugraditi neki vrstu blokiranja oglasa, a sada je poznato i kada će se to dogoditi
Rješenja za blokiranje oglasa na internetskim stranicama vruća su tema ovih dana, a u priču o dobrim i lošim načinima oglašavanja na webu aktivno se uključio i Google. Kroz svoju Koaliciju za bolje oglase najveća internetska kompanija koja je izrasla na prodaji reklama pokušava zajedno s developerima izgraditi bolji web, koji će biti ugodan za surfanje, a opet i financijski pogodan za oglašivače i izdavače.
U skladu s objavljenim politikama o dobroj praksi plasiranja web oglasa, u Googleu su prije nekog vremena najavili da će njihov Chrome, inače najpopularniji preglednik na svijetu, u budućnosti imati i nativno rješenje za blokiranje napasnih reklama.
Sada je objavljeno i kada će se to dogoditi. U sklopu verzije 64, koja će tada biti aktualna, 15. veljače sljedeće godine bit će aktiviran Googleov ugrađeni adblocker. Naravno, neće Google sam sebi odrezati velik dio prihoda blokiranjem svih oglasa, već će uklonjeni biti oni koji nisu u skladu s dobrom praksom. Drugim riječima, Google će nas poštedjeti reklama koje iskaču iza svakog klika, prekrivaju sadržaj, automatski pokreću video i zvuk, prekrivaju ogroman dio ekrana, odbrojavaju vrijeme do kraja prikaza, ili koriste neke druge, ne baš user-friendly metode.
Zanimljivo, primijeti li Chrome na nekoj stranici ovakve intruzivne oglase, na toj će ih stranici blokirati sve – bez obzira što samo neki odudaraju od postavljenih pravila. Developerima je već sada na raspolaganju alat za provjeru kojim mogu doznati je li njihova stranica predodređena da dospije na Googleovu crnu ili bijelu listu. Tako se, smatraju Googleovci, nitko nema pravo kasnije buniti da su mu reklame u Chromeu blokirane.