Znanstvenici izračunali najbolji način paralelnog parkiranja

Istraživači su testirali četiri strategije kojih se obično drže vozači: parkiranja što je dalje moguće od drugih automobila, na jednom od krajeva, usred prostora ili nasumično

Mladen Smrekar ponedjeljak, 28. ožujka 2022. u 11:52

Frustrirani vlastitim iskustvima s parkiranjem, istraživači Sveučilišta u Sydneyju odlučili su jednom zauvijek potražiti odgovoriti na pitanje: koji je najbolji način za paralelno parkiranje automobila?

Četiri strategije

Njihovo istraživanje na kraju je pronašlo jednostavan odgovor: uvijek trebate parkirati na jednom kraju parkirnog mjesta, ostavljajući što veći prostor na drugom kraju. Nije važno o kojem je kraju riječ, sve dok si ostavite dovoljno prostora za izlazak. Zvuči logično, no većina vozača misli da je parkiranje usred parkirnog prostora najbolje, ili jednostavno ne razmišljaju o tome.

Četiri tipične strategije paralelnog parkiranja na neoznačenim mjestima
Četiri tipične strategije paralelnog parkiranja na neoznačenim mjestima

Istraživači su se fokusirali na neobilježena paralelna parkirana mjesta i testirali četiri strategije kojih se obično drže vozači: parkiraju što je dalje moguće od drugih automobila, na jednom od krajeva, usred prostora ili nasumično, bilo gdje u dostupnom prostoru.

Više mjesta

Istraživanje je pokazalo kako je parkiranje usred slobodnog prostora najgora moguća strategija jer zauzima najviše mjesta. Nešto bolje rezultate daje čak i nasumično parkiranje u prostoru, strategija koju mnogi vozači podsvjesno koriste.

Općenito najboljom strategijom smještanja što većeg broja automobila na oskudan ulični parking je parkiranje na oba kraja slobodnog prostora, bez obzira ostavljate li više mjesta sprijeda ili straga. Prema ovom scenariju niz ulicu se može naredati najviše automobila.

Utjecaj različitih strategija paralelnog parkiranja
Utjecaj različitih strategija paralelnog parkiranja

Ovakav način parkiranja toliko je bolji od drugih da se, pokazalo je istraživanje, u nekim područjima broj tako parkiranih automobila može gotovo udvostručiti, napisali su geomehaničari Benjy Marks i Emily Moylan sa Sveučilišta u Sydneyju.