što kaže naš Tesla na to? Ipak mu je ovo konkurencija jer navodno on sve radi "in house"... ili će samo gore tutnuti svoj logo?
Razvijen najizdržljiviji elektromotor ikada, može
- poruka: 13
- |
- čitano: 5.954
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
u ovome nema profita pa vjerojatno neće stići ni do planiranog službenog "predstavljanja". "papala maca". marketing ne voli "vječne" stvari (osim pohlepe).
Automobili ne trebaju dugotrajne vršne performanse (osim prilikom utrkivanja).
Daleko im je bitnija efikasnost na malim do srednjim snagama.
mislim da su u prosječnom strujiću vulgaris najveći problem baterije a ne motor. svaki elektromotor sahrani pet setova baterija najmanje.. al svakako hvale vrijedan uspjeh, za utrke dušu dalo
Pa i končar je za vrijeme Juge imao vječne elektromotore, nažalost prodali su to talijanima, a ovi odmah na 6kW motore napisali 8kW i više nisu bili vječni...
Pa tko im je kriv. Da su prodali.
Pa i končar je za vrijeme Juge imao vječne elektromotore, nažalost prodali su to talijanima, a ovi odmah na 6kW motore napisali 8kW i više nisu bili vječni...
Pa imaju i dalje, i još uvijek su ponajbolji u svijetu.
A svaki elektromotor je "vječan" onoliko koliko su mu vječni lageri (ako je pravilno projektiran).
Dokle god radi unutar nazivnih vrijedbosti nikad mu se ništa ne može pokvariti osim mehaničkog trošenja lagera, a problem je kaj lagere više ni ne možeš nabaviti a da si siguran da budu imali deklarirani životni vijek na danom opterećenju.
Žalosno ali istinito...
meni to opet zvuči ko triggerova 'vječna' metla, koja traje vječno dok samo mijenjamo dijelove kao dršku i četku.. :)
Da, sve je to PR stunt.
Ni jedan mehanički dio nije vječan, a sklop radi sve dok se redovito održava i mijenjaju potrošeni dijelovi.
I tu je sva mudrost.
A ljude je lako očarati jer su naviknuli na ICE aute, koji jedva izdrže do 500 000 km prije otpada, a kad pogledaš npr. uz prosječnu brzinu 50 kmh to bi bilo jedva 10 000 radnih sati, a to za elektromotor nije uopće nikakva cifra, pogotovo kaj je u prosjeku na ispod 30% nazivnog momenta (kod EV-a).
Imamo u firmi elektromotore koji rade svih 8766 radnih sati godišnje na nazivnom momentu i od postavljanja (prije nekih 10 godina) ni jedan nije servisiran.
Doduše, nemaju teret oslonjen direktno na osovinu, nego imaju oslonac s druge strane, ali svejedno, već sad su prek 100 000 radnih sati a da ni jednom još nisu ni ležajevi počeli zujat (tj. jesu ali u normalnim granicama, jer to linearno raste).
Usput, faktor korisnosti elektromotora je poprilično visok, zapravo što je veća snaga, to je veći faktor korisnosti i manji su gubitci. Fascinantan stroj. Jednostavan, a tako koristan.
Btw cijena tog ležaja i ležanja za el motor u autu nije ista 😉 zato i traje tak dugo.