Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara puni

poruka: 42
|
čitano: 26.641
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara puni ".
13 godina
offline
Re: Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara p
akramar kaže...

Najvažniji problemi nisu spomenuti. Cijena i vijek trajanja. Ako ja nakon deset godina moram dati 10-20 tisuća eura za novu bateriju onda je to i dalje beskorisno.

 isto tako ni recikliranje materijala se ne spominje

13 godina
offline
Re: Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara p

gurneš gromobran do baterije i čekaš ko u back to future 

5 godina
offline
Re: Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara p
BlueMax kaže...
Al Crane kaže...


Zanimljivo da je žena Henrija Forda, Klara, radije vozila električni auto konkurencije nego bilo što iz njegove ergele.
Mislim da su automobili i ostala teža vozila na baterije samo prelazna faza koja neće još dugo trajati, budućnost je u vodiku i amonijaku kao gorivu.
Barem onoliko dokle će biti neke budućnosti, jer eto neki pajde ne vide dulje od vlastite današnjice 

 Žene imaju neshvatljiv odnos prema mirisu benzina.

 
Da, i curenju ulja i goriva i redovitom sklapanju i raskapanju komplicirane mašinerije...

Inače, benzinske pare su kancerogene, između ostalih štetnih utjecaja. Prije da je to dokaz gluposti, nego muškosti.

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
12 godina
offline
Re: Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara p
Al Crane kaže...

 
Da, i curenju ulja i goriva i redovitom sklapanju i raskapanju komplicirane mašinerije...

Inače, benzinske pare su kancerogene, između ostalih štetnih utjecaja. Prije da je to dokaz gluposti, nego muškosti.

 Opet teorija. Imam auto star 2 i auto star 15 godina. Ni jednom ni drugom nikad nije raskapana mašina.

Realnost je da su električni automobili najnepouzdaniji i najčešći gosti servisa.

Moje obožavanje mirisa benzina nema nikakve veze s muškošću. U biti najdraži miris ikad mi nije benzin za auto nego onaj u maloj boćici koji je baba koristila za čišćenje fleka na robi.

Evo ovaj ispod na slici, a bio je jedan još bolji samo ga ne mogu naći.

5 godina
offline
Re: Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara p
BlueMax kaže...
Al Crane kaže...

 
Da, i curenju ulja i goriva i redovitom sklapanju i raskapanju komplicirane mašinerije...

Inače, benzinske pare su kancerogene, između ostalih štetnih utjecaja. Prije da je to dokaz gluposti, nego muškosti.

 Opet teorija. Imam auto star 2 i auto star 15 godina. Ni jednom ni drugom nikad nije raskapana mašina.

Realnost je da su električni automobili najnepouzdaniji i najčešći gosti servisa.

Moje obožavanje mirisa benzina nema nikakve veze s muškošću. U biti najdraži miris ikad mi nije benzin za auto nego onaj u maloj boćici koji je baba koristila za čišćenje fleka na robi.

Evo ovaj ispod na slici, a bio je jedan još bolji samo ga ne mogu naći.

 
Ne baš.
https://www.driveelectrictn.org/maintenance-costs-for-evs-vs-ice-vehicles/

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
11 godina
offline
Re: Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara p
BlueMax kaže...
Pixel kaže...
BlueMax kaže...

 

 

Jučer po jadranskoj magistrali vozim iza Hyundai Ioniq 5 (meni najljepši auto u zadnje vrijeme). Njih četvero unutra otvorenih prozora crkavaju od vrućine i voze 40-45kmh. Iza sebe složili kolonu od par kilometara, a nemaš ih gdje prestići jer je gužva iz drugog smjera. Eto tako izgleda električna budućnost.

 Ne tako ne izgleda električna budućnost, tako izgleda električna sadašnjist. 

Kako su svi ograničeni s razmišljanjem i bez vizije. Ali svaki put kad je neka nova tehnologija uvjek isto, svi se ponašaju kao da neće napredovati nego će stalno biti isto.

Bilo je tako i kad sus e pojavili prvi automobili. Koliki im je domet bio ? Koliko je benzinskih stanica bilo ? Koliko su trošili ? Kolika je cijena  vozila bila ?

A evo danas svi kmeče kako je to najbolje i kako električni ništa ne valjaju.

Za 10 - 20 -30 godina kad se tehnologija unaprijedi,  bolje baterije, nitko se neće niti osvrnuti na današnja vozila, osim pokojeg entuzijasta. 

Električna budućnost će biti auti s dometom kao i sadašnji ako ne i veći,  punjenje u roku par minuta, cijene u razini današnjih vozila, a ako pojeftine proizvodnju baterija i manje.

Baš me zanima koliko  će biti ljudi kojima će nedostajati tankanje benzina, servisi vozila i sl. 

Da danas nisu zamjena za postojeća vozila kad su u pitanju dulje relacije, ali već za po gradu su itekeko adekvatni, znači imati električni kao drugo vozilo za vozikanje po gradu je sasvim ok (samo da im cijena dodatno padne)

 

Evo nam i vizionara!

Niti je tehnologija nova niti je budućnost svjetlija od sadašnjosti. Ovim tempom elektrifikacije voznog parka i izgradnje infrastrukture jasno je da će kroz 10 godina situacija biti gora nego danas jer u infrastrukturu nitko nema interes ulagati.

Ove priče o boljoj tehnologiji, boljim baterijama, boljoj infrastrukturi... identične su onima od prije 10 godina. U stvarnosti napredak je manji čak i od onog koji sam ja, kao skeptik, očekivao. Tankanje benzina nedostajat će svima onima koji bi stali 2 minute napuniti i onda vozili 1000km. Servisi neće faliti nikome jer će ih biti više nego sad.

Možeš ti nekoga nazivati ograničenim ili kmečalom. Nema ljutnje. Mene ti podsjećaš na onoga ko puši reklame kako jedna kap Jar-a opere 300 teća i pijata. Pušiti nečiji marketing i ponavljati floskule ne znači biti vizionar.

Slažem se da bi električni auto za po gradu bio ok da nisu cijene kakve jesu. Ovako ga s kućnim punjenjem isplatiš na 200 000km koje nikad nećeš napraviti. Samo što bi benzinca i onda mogao prodati barem za 10% početne cijene dok električnog tada nitko neće kupiti. Drugi problem električnog auta za po gradu je to što ogromna većina ljudi koji žive u gradu nemaju gdje puniti a ako će puniti na javnim punionicama onda im je već cijena kao da voze benzinca (dizelaša je odavno pretekla) s daljnjom tendencijom rasta.

Eklektični auti danas su teška prevara. Kako će biti za 10 godina? Isto ili gore.

Je li marketing ili floskula ako gotovo svi u industriji tvrde da su el. vozila naša budućnost i ulažu više u BEV nego u ICE?

U Norveškoj je čak i današnji "ograničeni" BEV sadašnjost, a vjerojatno ne bi bio da je ova situacija koju si naveo s Ioniq-om njihova svakodnevica. U Kini su upravo objavili da će i sljedeće 4 god. (2024. - 2027.) nuditi olakšice na NEV (PHEV, BEV, FCEV), tj. procijenjena vrijednost te mjere je 72 mlrd. dolara. To je tehnički 72 mlrd. dolara uloženo u daljnji razvoj tehnologije i to ne nužno samo kineskih proizvođača, već i svih drugih koji nude svoje proizvode na njihovom tržištu, a većina toga u konačnici završi kod nas u Europi. Japan je dao 850 mil. dolara Toyoti za razvoj baterija, Biden-ov IRA također potiče razvoj BEV-a s milijardama dolara i sad se to sve (+ ostalo nenabrojano...) radi zbog tehnologije koja nije naša budućnost?

 

Možeš li specifično pronaći što se to govorilo prije 10 godina i usporediti s ovim iz članka (komercijalna dostupnost / masovna proizvodnja u 2024.)?
Evo primjer gdje su prognoze čak bile puno skeptičnije. 2012. je BloombergNEF u svom izvješću naveo da bi do 2030. cijena baterija mogla pasti, s tadašnjih 698 $/kWh, na 150 $/kWh (računajući inflaciju to bi danas bilo cca. 200 $). Kolika je cijena po kWh danas (2023.)? 100-150 $/kWh?

Znaš li da danas možeš kupiti mobitel s baterijom od 4600 mAh koju napuniš za 10 min (0-100 %)?

 

Što se tiče infrastrukture. Privatnim investitorima nije u interesu postavljati punjače kod nas u HR zbog malog broja BEV-ova, ali uskoro bi mogla proći EU regulativa o broju punjača na TEN-T mreži pa će država imati obvezu uspostaviti dio infrastrukture. Danas je i objavljen poziv za sufinanciranje punjača (za tijela javnog sektora) s ukupno raspoloživim sredstvima od 5 mil. € pa će i to doprinijeti povećanju mreže punjače.

 

Za većinu Hrvata je trenutno BEV preskup, ali po trenutnim najavama bi se to moglo promijeniti za 2-3 god (ID.2, Tesla 2, Nio FireFly...). Vidjet ćemo i kakvi će biti poticaji na jesen, ali MG4, Tesla M3 i BYD Dolphin, Volvo EX30 (ako dođu do onda u HR) bi mogli biti popularni kod nas.
Za one koji traže specifične(!) vrijednosti ili značajke, BEV može biti i poprilično jeftiniji od ICE ekvivalenata. Npr. 3,6-3,9 sek 0-100 km/h za cca. 48-50k € (EX30 i Smart #1 Brabus) u odnosu na cca. 60k €(?) za ICE (+ skupi servisi i održavanje, veća potrošnja).

12 godina
offline
Re: Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara p
Hvala što šalješ link na stranicu koja se zove driveelectric...
Uvjeren sam da je to jedan neovisan i nadasve nepristran izvor :)

U praksi to izgleda ovako (Consumer Report) :
Its 2022 data, CR says, “reveal that EVs as a category have more frequent problems than other vehicles.” Owners reported problems “associated with battery packs, charging, electric drive motors, and unique heating and cooling systems that are required on vehicles that lack a conventional engine.”

https://www.cnbc.com/2022/11/15/consumer-reports-new-technologies-make-evs-less-reliable.html

Auto koji sam spomenuo da imam 15 godina (200K+ km) za sad nije imao niti jedan jedini kvar a održavan je kod ovlaštenog servisera prvih 5 godina (dok sam morao) a nakon toga mu promijenim ulje kad mi padne na pamet, a to je često i nakon više od dvostruke preporučene kilometraže.
Ovaj novi još nema 2 godine pa nema ni smisla spominjati jednak broj kvarova.
Ajde raspitaj se ako sutra prijaviš vanredni servis na Tesli koliko češ čekati i kad dočekaš koliko će ti auto biti na servisu.
 
0 0 hvala 0
5 godina
offline
Re: Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara p
BlueMax kaže...
Hvala što šalješ link na stranicu koja se zove driveelectric...
Uvjeren sam da je to jedan neovisan i nadasve nepristran izvor :)

U praksi to izgleda ovako (Consumer Report) :
Its 2022 data, CR says, “reveal that EVs as a category have more frequent problems than other vehicles.” Owners reported problems “associated with battery packs, charging, electric drive motors, and unique heating and cooling systems that are required on vehicles that lack a conventional engine.”

https://www.cnbc.com/2022/11/15/consumer-reports-new-technologies-make-evs-less-reliable.html

Auto koji sam spomenuo da imam 15 godina (200K+ km) za sad nije imao niti jedan jedini kvar a održavan je kod ovlaštenog servisera prvih 5 godina (dok sam morao) a nakon toga mu promijenim ulje kad mi padne na pamet, a to je često i nakon više od dvostruke preporučene kilometraže.
Ovaj novi još nema 2 godine pa nema ni smisla spominjati jednak broj kvarova.
Ajde raspitaj se ako sutra prijaviš vanredni servis na Tesli koliko češ čekati i kad dočekaš koliko će ti auto biti na servisu.

 
Hvala tebi što si pročitao da se referiraju na istraživanja US Departmenta of Energy i statistika velikih automobilskih proizvođača.
A znaš što se kaže za anegdotalno iskustvo - da ga svatko ima.

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
12 godina
offline
Re: Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara p
Norveška je super primjer za povući okomicu s Hrvatskom. Ne paralelu.
To je jedna uređena i bogata država (neću o porijeklu novca) u kojoj je urbanizam poznat pojam, geografski je na položaju da uglavnom sama utjeće na kvalitetu svog zraka. Ima ogroman hidropotencijal i skoro je na 100% proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora. Bez problema mogu proizvesti tri puta toliko.
Ona već ima ostvareno ono zbog čega se u EU potencira prelazak na EV - energetsku neovisnost.
EU je taoc Amerike i Rusije i kompletna privreda ovisi o njihovoj volji. Jedini energent kojeg EU u budućnosti može proizvesti dovoljno je struja. Zato se s elektrifikacijom krenulo na ho ruk, prilagođava li se zakoni, penaliziralo alternativu... nije razlog ni ekologija, pa čak ni ekonomija nego politika.
A onda se naišlo na probleme i sve to sad usporava.
Koja je EU država usporediva s Norveškom na načine da većina građana ima garažu, državi nije nikakav problem davati subvencije građanima, država ima višak novca koji umjesto da uplaćuje građanima na račune (da, to rade. Država je kao visokoprofitabilna firma a svi građani njeni dioničari koji dobivaju ogromne dividende) ulaže u infrastrukturu?
Koja je EU država energetski neovisna?
U kojoj EU državi skoro svi građani preko noći mogu promijeniti vozni park, odreći se 4-5 godina starih auta i kupiti nova bez da to financijski osjete?
Daleko je EU od toga a mi smo daleko od EU.
Elektrifikacija EU će ići puno sporije od prije godinu dana planiranog.
Idem u ribolov, možda nastavim post nekom drugom prilikom jer nisam napisao ni 5% onoga što bi trebao.
Uglavnom, ja se slažem da je budućnost u EV, samo to neće biti ni približno brzo ni glatko kako neki smatraju.
 
1 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara p
Statistike o pouzdanosti automobila nisu anegdotalna iskustva. Ja samo pazim što kupujem pa sam pri vrhu tih statistika no to nema nikakve veze s tim da su EV svi od reda na dnu.
11 godina
offline
Re: Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara p

Budemo li pratili norveški trend udjela BEV u prodaji novih vozila pa ove godine završimo s 5,55 % (kao što su Norvežani imali 2013.), 2034./2035. ćemo postići ono što će Norvežani 2024./2025. To je u skladu s planom EU, a mislim da je 12 godina dovoljno da infrastrukturu prilagodimo tome. Zasigurno će tome pripomoći i to što je ona jeftinija i dostupnija nego što je to bila njima u prošlih 10 godina.

 

Ako je upitan kapacitet mreže, mislim da je to i najmanji problem jer OIE kod nas puno više raste u odnosu na BEV vozila. U prvih 5 mjeseci ove godine je proizvodnja iz SE bila za 32 GWh više (116 GWh iz VE) nego u istom razdoblju prošle godine, a ako kažemo da će ove godine biti ukupna prodaja novih vozila 55.000 (prošle godine je bilo malo manje od 45.000), 5,55 % je 3052 novih BEV vozila, tj. 8,4 GWh el. energije je dodatno potrebno godišnje (11.700 km/god., 20 kWh/100 km, 85 % učinkovitost punjenja).

Uz prethodne pretpostavke (55.000 novih vozila godišnje, norveški udjeli BEV u prodaji), 77 GWh energije bi nam trebalo za sva BEV vozila u HR u 2026., a ako ćemo i do kraja godine imati postojeći trend povećanja SE kapaciteta, tih 77 GWh ćemo imati do kraja ove godine.
Da, trebamo zamijeniti i termoelektrane na ugljen do 2030. i pokriti ostalo povećanje potrošnje el. energije (npr. dizalice topline umjesto plinskih bojlera), ali ponovno se spominje gradnja plinske elektrane snage 400 MW (cca. 1500 GWh godišnje?) u OBŽ, a i planirana je HES Kosinj / HE Senj 2 s dodatnih 320 GWh godišnje pa bi to moglo pokriti te potrebe.

 

Ono što bi mogao biti problem je distribucijska (i možda prijenosna) mreža, ali HEP (i HOPS) imaju desetogodišnje planove koji se redovno ažuriraju pa je za pretpostaviti da će podržati zahtjeve i potrebe sustava.

 

I nisam siguran na osnovi čega tvrdiš da će elektrifikacija EU ići sporije jer ulaganja u OIE i dalje rastu. Npr. prije dva mjeseca su dodatne države potpisale Ostend deklaraciju (off-shore VE na Sjevernom moru) pa se sada umjesto 150 GW planira 300 GW do 2050.

Poruka je uređivana zadnji put sri 21.6.2023 21:21 (kiwi_91).
8 godina
offline
Re: Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara p
kiwi_91 kaže...

Ono što bi mogao biti problem je distribucijska (i možda prijenosna) mreža, ali HEP (i HOPS) imaju desetogodišnje planove koji se redovno ažuriraju pa je za pretpostaviti da će podržati zahtjeve i potrebe sustava..

Nije problem.

Distribucijska i prijenosna mreža za kućanstva je duplo predimenzionirana (jer se ne garantira faktor snage nego kroz dodatni namet financiramo tu razliku u cijeni), dok industrija funkcionira drugačije.

A i vjerovatno bude EU donijela uredbu (bar se nadam) da punjači moraju "jahati" sinus pa u mnogim situacijama ni ne bude dodatnog opterećenja

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice