To je jedan prirodni tok integracije čovjeka sa tehnologijom. Nije dobar, ali je realan i za očekivati. Apsolutno sve postaje dio ICT-a i sadrži nešto od tog svijeta ili branše kako bi se reklo. Takav sustav će se jednog dana urušiti, kao i sve kroz povijest. Isto tako, ljude općenito se potiče da daju svoju privatnost "na izvolite". A djecu od malena da se interesiraju za tzv. "STEM". To je ujedno "buzzword" i kada to čujem, a i onda vidim na neki način nadobudno forsiranje informatike i branši koje spadaju u "STEM", malo mi je neugodno. Jer doživljavam to kao stvaranje automata od djece. Recimo programiranje... Stvara se (nastoji) "vojska" ljudi koji bi trebali "kuckati" kod kao da je to "bogomdan" posao. Razvijanje logike uvijek dobro dođe. To je ključno u životu, ali razvijaj i neke konkretne vještine.
Dokle je svijet "u komadu" i sve funkcionira, prije svega električna energija tj. energetski sustav, dobro je. A što kada nema struje? Doslovno zamislimo taj scenarij... Redukcije, pa i opća neimaština ajmo reći (to je već ekstremno). Hoćeš tada "kuckati" kod? Kod djece treba razvijati kako logiku, tako i konkretne vještine. I odlijepiti dijete od ekrana, a ne ga dodatno poticati. Ne znam kakvo je trenutno stanje sa predmetom Tehnička kultura i programom, ali ne bi bilo loše djecu upoznati kako sa teorijom, tako i sa praksom korištenja alata. Da znaju koristiti osnovni alat kroz nekakve vježbe. Da steknu malo "ruku". Rođen sam 92', tako da nisam imao to famozno Domaćinstvo ili kao se već zvalo, ali i to bi bilo vrlo korisno u školama, kao i osnove prve pomoći. I to sve redovito vježbati. Podsjećati djecu. Ljude treba učiti za život, a ne "praznoglavo" (ironično u kontekstu škole) tupiti teoriju (nerijetko upitne korisnosti).