Tehnologije

Xiaomi želi ući među top 5 svjetskih proizvođača automobila, imaju konkretan plan kako to postići

Sandro Vrbanus subota, 30. prosinca 2023. u 16:33

Xiaomijevo prvo električno vozilo, SU7 limuzina je bazirana na eko tehnologiji visokih performansi, koja želi redefinirati cijeli tehnološki "stack" inustrije električnih vozila s nekoliko ključnih inovacija

Ovoga tjedna kineski proizvođač Xiaomi, inače poznat po mobitelima i gadgetima, službeno je predstavio svoj prvi električni automobil, gotovo tri godine od prvih najava. Lei Jun, osnivač, predsjednik i direktor Xiaomija, naglasio je pritom da njihov ulazak u automobilsku industriju označava značajan iskorak iz industrije pametnih telefona te predstavlja krucijalan korak prema dovršavanju Xiaomijeve strategije "Čovjek x Vozilo x Dom".

Prema njegovim riječima, automobilska industrija u današnjem svijetu nudi malo prostora za pomake te istaknuo da oni to žele učiniti deseterostruko većim ulaganjima, počevši od razvoja temeljnih tehnologija. "U razdoblju od 15 do 20 narednih godina, Xiaomi ima za cilj postati jedan od pet najboljih svjetskih proizvođača automobila", poručio je.

Razvoj od temelja

Xiaomijevo električno vozilo (o kojem više možete pronaći ovdje) temeljeno je na "bottom up" pristupu, počevši od razvoja temeljnih tehnologija i istraživanja u ključnim tehnološkim segmentima. Xiaomi je u projekt uložio preko 10 milijardi juana (1,3 milijarde eura) u početnu fazu istraživanja i razvoja. Tim za istraživanje i razvoj sastoji se od preko 3.400 inženjera i preko 1.000 tehničkih stručnjaka u Kini i inozemstvu.

Xiaomi SU7
Xiaomi SU7

U spomenutim ključnim segmentima, kao što su elektromotor, baterija, tehnologija lijevanja, autonomna vožnja i pametna kabina, Xiaomi je razvio vlastite tehnologije, za koje kažu da su prve takve vrste na globalnoj i lokalnoj razini. Integracijom industrijske proizvodnje, pametnog softvera i umjetne inteligencije, električna vozila iz njihove radionice imaju cilj potpuno redefinirati automobilsku industriju, najavljeno je.

Elektromotor

Xiaomi je uz model SU7 predstavio vlastite elektromotore, HyperEngine V6, HyperEngine V6s i HyperEngine V8s. Sva tri motora koriste inovativne tehnologije, kao što su dvosmjerna tehnologija potpunog hlađenja ulja, dizajn uljnog kruga u obliku slova S i dijelovi od silicijskog čelika.

Najsnažniji HyperEngine V8s, s maksimalnom brzinom od 27.200 okretaja u minuti, izlaznom snagom od 425 kW i vršnim momentom od 635 Nm, postavlja globalni rekord za elektromotore. Kako bi se omogućilo tih 27.200 okretaja u minuti, HyperEngine V8s koristi prvu industrijsku ploču od silicijskog čelika ultravisoke vlačne čvrstoće od 960 MPa.

Za dizajn hlađenja, HyperEngine V8s usvaja tehnologiju dvosmjernog potpunog hlađenja ulja i dizajn kruga ulja u obliku slova S. Za stator se koristi uljni krug s dva ciklusa, povećavajući područje rasipanja topline za 100% i postižući učinak hlađenja do 20°C. U međuvremenu, dio rotora koristi patentirani uljni krug u obliku slova S, povećavajući područje rasipanja topline za 50% i postižući učinak hlađenja do 30°C. Dodatno, lamele od silicijskog čelika statora imaju "stepenasti" dizajn, dodatno povećavajući efektivnu površinu rasipanja topline za dodatnih 7%. HyperEngine V8s je u razvoju i trebao bi biti masovno proizveden i implementiran u najmoćniju inačicu automobila SU7 tijekom 2025. godine.

Xiaomijevi elektromotori iz vlastitog razvoja, HyperEngine V6 i V6s, mogu se pohvaliti rotacijskom brzinom od 21.000 okretaja u minuti, nadmašujući najsnažniji masovno proizvedeni električni motor na svijetu. HyperEngine V6 nudi snagu od 299 KS i najveći okretni moment od 400 Nm, dok HyperEngine V6s super motor postiže najveću snagu od 374 KS i maksimalni okretni moment od 500 Nm.

Baterija

Xiaomi je, također, samostalno razvio tehnologiju integrirane baterije CTB kroz inovativnu tehnologiju obrnutih ćelija, višenamjenski elastični međusloj i minimalistički sustav ožičenja. To donosi učinkovitost integracije baterije od 77,8%, najvišu od CTB baterija u cijelom svijetu, poboljšanje ukupne performanse od 24,4% i smanjenje visine od 17 mm, s maksimalnim kapacitetom baterije do 150 kWh i teoretskim dometom većim od 1.200 km (prema kineskom standardu CLTC).

Kako bi osigurao stabilne performanse tijekom dugog putovanja, Xiaomi primjenjuje vodeće sigurnosne standarde dizajna. Ventil za smanjenje tlaka okrenut prema dolje brzo oslobađa energiju u ekstremnim situacijama, povećavajući sigurnost putničke kabine. 14-slojni robusni sustav fizičke zaštite uključuje tri sloja gornje potpore, tri sloja bočne zaštite i osam slojeva donje zaštite.

Što se tiče disipacije topline, dvostrano rješenje vodenog hlađenja implementira ploče za disipaciju topline na obje duge strane baterijskih ćelija, postižući rashladnu površinu od 7,8 m²—četiri puta više od industrijskog prosjeka. Bočne strane baterijskih ćelija imaju 165 komada izolacijskog materijala od aerogela koji može izdržati temperature do 1000°C.

Lijevanje pod pritiskom

Xiaomi je predstavio svoj vlastiti razvojni klaster Xiaomi Die-Casting T9100 i vlasnički materijal od legure za tlačno lijevanje, Xiaomi Titans Metal, što ga čini jedinim kineskim proizvođačem automobila koji istovremeno samostalno istražuje lijevanje pod pritiskom i materijale.

Uz metodu lijevanja, razvijen je i sustav procjene kvalitete temeljnog modela koji može dovršiti preglede pojedinačnih komada unutar 2 sekunde, nudeći učinkovitost deset puta veću od ručne inspekcije. Primjena ovog klastera donosi više prednosti pri izradi električnih automobila: stražnje podvozje koje integrira 72 komponente u jednu, smanjuje broj zavarenih spojeva za 840, smanjuje ukupnu masu automobila za 17% i te reducira proizvodne sate za 45%.

Xiaomi SU7
Xiaomi SU7

U istraživanju i razvoju materijala, Xiaomi je razvio Xiaomi Titans Metal, materijal visoke čvrstoće, visoke otpornosti, toplinski obrađen lijevani materijal. Njihov "sustav simulacije performansi više materijala" odabire optimalnu formulu legure između 10,16 milijuna mogućnosti, osiguravajući savršenu kombinaciju snage, otpornosti i stabilnosti.

Autonomna vožnja

Što se tiče autonomne vožnje, Xiaomi je uveo tri ključne tehnologije: Adaptive BEV Technology, Road-Mapping Foundational Model i Super-Res Occupancy Network Technology.

Adaptive BEV tehnologija je inovacija koja koristi različite algoritme percepcije na temelju scenarija. Mreža percepcije ima minimalnu granularnost od 5 cm i maksimalnu 20 cm, s rasponom prepoznavanja koji se proteže od 5 cm do 250 m. Ova tehnologija osigurava širu vidljivost u urbanim scenarijima, proširenu vidljivost u scenarijima velikih brzina i veću preciznost u scenarijima parkiranja.

Road-Mapping Foundational Model revolucionira tradicionalne metode sagledavanja uvjeta na cesti. Ovaj model ne samo da ih prepoznaje u stvarnom vremenu i inteligentno se prebacuje na razumniju putanju vožnje, već se također može glatko kretati u složenim raskrižjima bez oslanjanja na karte visoke razlučivosti, zahvaljujući učenju iz složenih scenarija raskrižja i navika iskusnog vozača.

Super-Res Occupancy Network Technology služi za prepoznavanje nepravilnih prepreka. U usporedbi s tradicionalnim mrežama, koje prepreke tumače kao blokove, Xiaomijev vektorski algoritam simulira sve vidljive objekte kao kontinuirane zakrivljene površine. To poboljšava točnost prepoznavanja na samo 0,1 m. Funkcija smanjenja šuma jednim klikom eliminira utjecaj kiše i snijega na prepoznavanje, značajno smanjujući vjerojatnost pogrešne identifikacije.

S hardverske strane, sustav automobila je opremljen s dva NVIDIA Orin čipa visokih performansi s kombiniranom računalnom snagom od 508 TOPS. Hardver za percepciju uključuje jedan LiDAR, jedanaest kamera visoke razlučivosti, tri radara milimetarskih valova i dvanaest ultrazvučnih radara (na modelu Xiaomi SU7 Max).

Pametna kabina

Arhitektura Xiaomijeve pametne kabine "usmjerena je na čovjeka" i donosi 16,1-inčnu središnju konzolu s 3K ekranom, 56-inčni head-up zaslon, 7,1-inčnu rotirajuću nadzornu ploču i dva produžna nosača za naslon sjedala, koji omogućuju montažu dva tableta za putnike straga. Opremljena je čipom Snapdragon 8295 za automobile s AI računalnom snagom do 30 TOPS-a, što omogućava interaktivno iskustvo s povezivanjem pet različitih zaslona u kabini vozila. Sve pogoni njihov vlastiti operacijski sustav Xiaomi HyperOS.

Lei Jun je za kraj naglasio da "ulazak  u automobilsku industriju označava novi početak za Xiaomi" te da vjeruje "da će jednog dana Xiaomijevo električno vozilo biti poznat prizor na cestama diljem svijeta".