Tip senzora Optički (10.000 DPI)
Dimenzije 126x72x42 mm
Masa 167 g
Broj tipki 8-14
Vrsta priključka USB 2.0
Kabel 1,8 m (opleteni)

U vrijeme kada su svijetom dominirale igre žanra MMORPG, počeli su se pojavljivati neobični miševi za igranje s gomilom tipki. Takve su igre obično zahtijevale kompleksne kombinacije sposobnosti, koje nisu mogle stati na lijevu stranu tipkovnice pa je logično rješenje bilo višak prebaciti na miša, pod desni palac. Popularnost tih uređaja bila je, razumljivo, ograničena na tu specifičnu nišu, pa se i njihova prisutnost na tržištu smanjila kada su MMORPG igre počele jenjavati i mijenjati se, kako bi smanjile vlastitu kompleksnost.

Alternativna ploča omogućuje klasičniji oblik miša sa "samo" tri dodatne tipke

Funkcija protiv forme

Glavna značajka ovog miša svakako je njegova mogućnost izmjene bočnih ploča, koje omogućuju postavljanje tri ili devet tipki s lijeve strane, ovisno o ploči koju odaberete. U teoriji zvuči kao vrlo praktičan način eksponencijalnog poboljšanja funkcionalnosti miša, ali u praksi je to ipak previše tipki. Njihove male dimenzije i nezgodan položaj na sredini miša, znače da ćete se za točno pogađanje tipki morati dobro koncentrirati i pomaknuti ruku kako biste dosegnuli one koji su bliži stražnjoj strani uređaja. Ne možemo tvrditi da nema korisnika kojima tako nešto ne bi bilo korisno, ali doista ne možemo zamisliti više nikoga, osim igrača retro MMO-ova i hiperaktivnih računovođa. Desna strana također se može izmijeniti kako bi miš dobio izbočen profil, koji bi ergonomski mogao odgovarati nekim korisnicima. Taj dodatak je vrlo dobrodošao, s obzirom na to da je miš u potpunosti presvučen plastikom, koja je ugodna pod rukom, ali ne uzrokuje previše trenja. Usto, uređaj je relativno težak pa taj nedostatak prianjanja doista može smanjiti razinu kontrole, jer onemogućuje opušteno držanje ako morate biti jako precizni.

Oblik miša prilično je konvencionalan, ali zbog relativno velikih dimenzija, najviše će odgovarati onima s većim rukama

Tehnički testovi otkrivaju određene manjkavosti optičkog senzora, koji se očito oslanja na zaglađivanje i korekciju pokreta, pogotovo pri većim postavkama DPI-ja. U praksi, taj se problem, srećom, ne osjeća u velikoj mjeri, i mogao bi zasmetati samo u nekim situacijama kad u brzini morate naciljati jedan piksel. Preciznost senzora ne odstupa previše od očekivanja; uz ovakvu cijenu uređaja, pretpostavljali smo da će proizvođač morati uštedjeti, ali i dalje radi se o daleko preciznijem mišu od tipičnog uredskog glodavca.

Prilagodbe

Funkcije miša mogu se prilagođavati u softveru napisanom specifično za taj uređaj. Već smo navikli da proizvođači jeftinije periferije kreiraju zasebne aplikacije za svaki uređaj, a ne jedinstvenu, koja upravlja svim njihovim proizvodima. Takav pristup očito smanjuje troškove razvoja, ali efektivno nema velika utjecaja na korisničko iskustvo, osim ako nemate pet ili šest različitih miševa istog proizvođača, koje stalno izmjenjujete.

Izmjenjive ploče s lijeve i desne strane prianjaju magnetima koji drže dovoljno čvrsto da nema straha od slučajnog otpadanja, čak i tijekom agresivnijih pokreta i jačeg stiskanja

RGB rasvjeta dobro je uklopljena u dizajn uređaja. Na dnu sa stražnje strane nalazimo pojas svijetla koji može svijetliti u raznim uzorcima te logo i kotačić, kojima se može promijeniti boja.

Uzevši u obzir sve što ovaj miš nudi, rekli bismo da je prilično isplativ izbor za one kojima se sviđa opcija dodavanja gomile tipki na miša, ali upitno je koliko korisnika doista tako razmišlja. Prihvatljiva cijena također znači i neke kompromise u kvaliteti komponenti i ergonomiji uređaja, ali ne toliko značajne da bismo ih odmah otpisali kao neprihvatljive.

Trust GXT970 Morfix

• Prilagodljive bočne ploče, ne samo za različite opcije tipki, već i za povećanu ergonomiju
  • Plastika izgleda jeftino i slabo prianja za ruku