Najava

Palworld - Masivna suludost (early access)

Damir Radešić četvrtak, 29. veljače 2024. u 18:00

Fenomen zvan Palworld je poharao svijet kao malo koja igra do sada i natjerao nas da dublje istražimo što je toliko zanimljivo u čudu kojeg još od najave mnogi nazivaju "Pokemoni s puškama"

Palworld
Proizvođač / izdavač Pocketpair
Dojam Simpatično ostvarenje koje ne nudi ništa novo, no spoj survivala i sakupljanja malih bića ima u sebi neku neodoljivu privlačnost
Platforme PC, Xbox One, Xbox Series X|S

Četiri milijuna prodanih primjeraka u tri dana i dvadesetak milijuna igrača u dva tjedna je dovoljno dobar razlog da iz prve ruke provjerimo Palworld, igru kojoj su neki prognozirali brzi kraj, a drugi je smatrali jeftinom kopijom Pokemona. Kako znamo, Nintendovi odvjetnici stalno vrebaju i kako kažu, "istražuju" sve sumnjive sadržaje koji bi ih nagnali na podizanje masne sudske tužbe zbog povrede intelektualnih prava , no trenutno očito nemaju što prigovoriti, što ne znači da se takav rasplet možda neće dogoditi u budućnosti.

Prognoze i gledanje u talog kave ćemo ostaviti za neku drugu prigodu i u nastavku se posvetiti činjenicama zbog kojih je Palworld postigao takav uspjeh. U osnovi, riječ je o survivalu koji nas stavlja na nepoznati otok nastanjen Palovima, simpatičnim životinjama koje njime lutaju bez cilja, i kako dolikuje, prvi zadatak je udariti temelje za prvu bazu koja će biti središte naše avanture. Kao i u sličnim igrama, u početku imamo na raspolaganju tek osnovne elemente, poput vatre koja će nas grijati noćima, kreveta, jednostavnih zidnih konstrukcija, kao i neka osnovna oružja.

Potonja su pak nužna za "uvjeravanje" Palova da nam se pridruže u otkrivanju ostatka svijeta što činimo s par udaraca i bacanjem sfere kako bismo ih uhvatili. Zadrti fanovi Pokemona će na ovu rečenicu odmahnuti rukom i vrištati "Kopija!", te iskreno govoreći, nisu potpuno u krivu, no eto, nije Pokemon lopta nego sfera, a i Palovi, koliko god nalikovali na Nintendove ljubimce, imaju dovoljno sitnih različitosti zbog kojih još uvijek sretno opstaju.

Sličnosti se nastavljaju i dalje, pa je uhvaćene Palove moguće voditi u borbe protiv različitih frakcija ili bosseva koji su u biti rijetki i jači primjerci Palova, no isto tako ih je moguće iskoristiti i kao radnu snagu. Ne samo da je to opcija, nego je i nužnost, a ovisno o njihovoj orijentaciji, neki će, poput Foxparksa kojeg obožavamo jer se u našim rukama pretvara u bacač plamena, u logoru biti idealni za pripremu hrane ili pretvaranje ruda u iskoristive metale, dok će drugi biti sakupljači i nosači. Koliko je koji koristan ovisi pak o nasumično dodijeljenim osobnostima, pa će neki biti ljenčine, dok će drugi jedva čekati zasukati rukave.

Iako od samog starta imamo pomoć Palova, neke stvari je zbog bržeg napretka ipak poželjno odraditi vlastoručno, jer našim podanicima za svaki posao treba daleko više vremena. Zbog toga je razvoj poprilično spor, poglavito ako igrate sami, pa takav način igranja niti ne preporučamo. Stvari se vidno mijenjaju ukoliko na Palworld nagovorite nekoliko prijatelja, što ne bi trebalo biti teško, i zajedničkim snagama krenete u istraživanje ovog ogromnog svijeta kojeg niti nakon nekoliko desetaka sati nećete u potpunosti razotkriti.

Koliko god Palworld djelovao suludo i nakrcan naizgled nespojivim elementima, moramo priznati da čitava priča funkcionira više nego zadovoljavajuće, tim više što pred sobom imamo early access inačicu koja će se i dalje razvijati. Neke stvari koje smo tijekom igranja iskusili definitivno trebaju doradu, no možemo reći da Palworld ima solidne temelje i na developerima je da ih iskoriste za daljnje nadogradnje.

Igrano na PC-ju, kôd ustupio izdavač