Protiv pozadinske buke mikrofona – grafičkim karticama?!

Godinu i pol nakon izlaska Nvidijinih grafičkih kartica RTX, neke su stvari mnogo jasnije: ray tracing daleko je od istinski upotrebljivog, ali to ne znači da se za neke druge njihove tehnologije ne može pronaći vrlo zanimljiva – i sasvim neočekivana – primjena

Davor Šuštić srijeda, 29. travnja 2020. u 21:00

U rujnu 2018. godine, Nvidia je lansirala nove grafičke kartice, okupljene pod nazivom GeForce RTX. Danas sveprisutni RTX-ovi donijeli su brojne novitete: arhitekturu Pascal zamijenio je Turing, implementirane su dedicirane jezgre za ray tracing, a tvrtkini marketinški magovi podosta su drvili i o jezgrama Tensor, spominjući ih u kontekstu umjetne inteligencije, uz taman toliko mistifikacije da nitko, izuzev stručnjaka za polje računalne grafike, nije posve shvatio čemu one služe. Na čisto teoretskoj (i dobrano pojednostavljenoj) razini, namijenjene su izračunu kompleksnih 4x4 matrica, dakle, svrha im je vrlo učinkovito izvršavanje usko specijaliziranih radnji, u svrhu strojnog učenja i spomenute umjetne inteligencije. Prema Nvidijinim navodima, takve zadatke obavljaju do 12 puta brže od jezgri CUDA, što zvuči upravo sjajno, ali ovako, mimo bilo kakvog konteksta, ne znači ništa.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Bug 330 svibanj 2020.