Nakon uvođenja zabrane dijeljenja lozinki u SAD-u Netflixu značajno porastao broj pretplatnika

Iako u javnosti odluka o ograničavanju dijeljenja pretplatničkog računa samo na osobe u istom kućanstvu nije dobro primljena, gledano s poslovne strane ona bi se Netflixu ipak mogla isplatiti

Sandro Vrbanus subota, 10. lipnja 2023. u 11:31

Još otkako su iz Netflixa prvi puta počeo najavljivati da će ograničiti dijeljenje lozinki samo na matično kućanstvo, u javnosti ih se zbog toga nemilice kritizira, a brojni komentatori govore kako će ugasiti pretplatu i prebaciti se na druge servise, legalne ili pak ilegalne. No, svakome tko je imalo vremena proveo na društvenim mrežama i forumima, jasno je da se dojam dobiven na njima često ne preslikava u stvarnosti, pa je zanimljivo pratiti kako se – zapravo – odvija ova priča i koliko se Netflixu ova riskantna oklada zaista isplatila.

Prve informacije, kada je zabrana dijeljenja lozinki stupila na snagu u nekoliko zemalja Europe, nisu bile ohrabrujuće za njih. Broj pretplatnika zaista je pao. Samo u Španjolskoj tada su ostali bez oko milijun korisnika u nekoliko tjedana, a isti trend primijetili su i na ostalim tržištima. Gdje god da su uveli restrikcije za dijeljenje lozinki, u Netflixu su isprva bilježili pad broja pretplatnika. No, tada su izjavili da očekuju kako će pad biti tek privremen, odnosno da će korisnici, pogođeni zabranom, s vremenom i sami početi plaćati pretplatu.

Dobitna oklada

No sada, nekoliko tjedana nakon uvođenja restrikcija na svojem domicilnom i najvećem tržištu, SAD-u, slika je sasvim drugačija. Analitičarska kuća Antenna zabilježila je da je nakon 23. svibnja, kada su pretplatnicima uvedene nove mjere za sprječavanje dijeljenja pristupa, Netflix imao četiri najbolja dana u protekle četiri i pol godine, gledano prema broju prijava novih pretplatnika. Tako je ovaj servis samo 26. i 27. svibnja zabilježio preko 100.000 novih pretplatnika – dnevno, dok je dnevni prosjek tih dana bio oko 73 tisuće, odnosno dvostruko više nego u dva mjeseca prije toga.

📷 Antenna.live
Antenna.live

Ovaj skok broja novih pretplatnika usporediv je jedino s onime zabilježenim početkom 2020. godine, kada su započela zatvaranja u kuće zbog pandemije, kažu iz Antenne. Nešto je porastao i broj otkazivanja pretplata u istom razdoblju, no i dalje je broj novopridošlih pretplatnika bio za četvrtinu veći nego u prosjeku dvomjesečnog razdoblja prije zabrane.