Mapiranje nogostupa: računalni vid prepoznaje pločnike iz zračnih slika

Alat otvorenog koda koristi snimke iz zraka i prepoznavanje slika za izradu potpunih karata nogostupa, pješačkih staza i prijelaza

Mladen Smrekar četvrtak, 16. ožujka 2023. u 06:00
Na slici je pogled na Boston s umetkom koji prikazuje kako je model detektirao nogostupe, pješačke prijelaze i pješačke staze 📷 MIT
Na slici je pogled na Boston s umetkom koji prikazuje kako je model detektirao nogostupe, pješačke prijelaze i pješačke staze MIT

Većina gradova ne mapira vlastite pješačke mreže. No, sada su istraživači s više američkih sveučilišta zajedničkim snagama razvili alat otvorenog koda koji koristi snimke iz zraka i prepoznavanje slika za izradu potpunih karata nogostupa i pješačkih prijelaza. 

Vizualno prepoznavanje nogostupa 

Alat bi urbanistima trebao pomoći u obilježavanju i širenju pješačke infrastrukture. TILE2NET je razvijen korištenjem podataka s nekoliko američkih područja kao početnih izvora informacija, ali se može doraditi i prilagoditi za korištenje bilo gdje u svijetu.

Alat je prepoznao više od 90 posto svih nogostupa i pješačkih prijelaza u Bostonu i Cambridgeu
Alat je prepoznao više od 90 posto svih nogostupa i pješačkih prijelaza u Bostonu i Cambridgeu

Istraživači su se koristili kompjuteriziranim tehnikama prepoznavanja slika kako bi napravili alat koji će vizualno prepoznati nogostupe, pješačke prijelaze i staze. Upotrijebili su 20.000 zračnih slika iz Bostona, Cambridgea, New Yorka i Washingtona, mjesta u kojima već postoje sveobuhvatne pješačke karte. 

Zračne slike 

Uvježbavanjem modela prepoznavanja slika na tako jasno definiranim objektima i korištenjem dijelova tih gradova kao početnim točkama, mogli su vidjeti koliko bi TILE2NET dobro funkcionirao u drugim dijelovima tih gradova.

Alat bi urbanistima trebao pomoći u obilježavanju i širenju pješačke infrastrukture
Alat bi urbanistima trebao pomoći u obilježavanju i širenju pješačke infrastrukture

Pokazalo se kako alat prepoznaje više od 90 posto svih nogostupa i pješačkih prijelaza u Bostonu i Cambridgeu. Nakon vizualne obuke u tim gradovima, alat se može primijeniti na druga područja uključivanjem zračnih slika u TILE2NET bilo gdje u svijetu.