Izlazi na vidjelo prljavi veš o problematičnom razvoju Cyberpunka 2077

Poznati novinar Jason Schreier porazgovarao je sa bivšim i sadašnjim zaposlenicima poljskog razvojnog tima o razvoju projekta o kojem se priča više od mjesec dana

Mateja Šop subota, 16. siječnja 2021. u 18:39

Već i ptice na grani znaju da je Cyberpunk 2077 imao kompliciran razvoj i da je ambicioznom RPG-u CD Projekt Reda trebala barem još godina dana da se sve dovede u red, od bugova do dorađenih sustava ili onih koji nedostaju. Ipak, trakavica još nije gotova, pa smo dobili nove informacije od ljudi koji su radili na igri. Novosti stižu nekoliko dana nakon što se CD Projekt ispričao i obećao da će još dugo raditi na igri, a za članak je zaslužan novinar koji se bavi problematičnim praksama u igraćoj industriji.

Jason Schreier, novinar koji je nedavno počeo pisati za Bloomberg nakon što je dugo pisao za Kotaku, porazgovarao je se više od dvadeset developera koji su ili radili ili su još uvijek zaposleni u CD Projektu. Neke stvari su se mogle zaključiti i bez njihovih priča, dok su druge pomalo iznenađujuće.

Za početak, u kolovozu 2018. godine, dva mjeseca nakon što su odabrani novinari, YouTuberi i Twitch streameri iza zatvorenih vrata dobili priliku vidjeti prvi gameplay demo igre, CD Projekt je tih 48 minuta podijelilo sa svim igračima. Prema riječima onih koji su radili na igri, demo je bio uglavnom lažan. Velika većina onog što smo mogli vidjeti nije bilo implementirano u igru i nije radilo onako kako je prikazano, a članovi tima su smatrali kako su mjesece koje su potrošili na njegovu izradu trebali posvetiti razvoju ostatka igre.

Iako su se rasprave vodile o tome kako je Cyberpunk 2077 bio u izradi od 2012. godine, rad je zapravo započeo 2016. godine. Kormilo je tada preuzeo Adam Badawski, a igra promijenila perspektivu iz trećeg u prvo lice. Neke od mehanika koje su bile najavljene, kao što su trčanje po zidovima, vožnja u letećim automobilima i zasjede, izbačene su, a sustav policije, koji svi ismijavaju, izgleda tako kako izgleda zato što je implementiran u zadnji čas. Neki od članova tima su se zapitali čemu ubacivanje mehanika po kojima je poznat Rockstar Games s djelićem radne snage koju taj poznati studio ima.

Što se tiče odnošenja prema zaposlenicima, iako takozvani crunch i duže ostajanje na poslu nisu bile obavezne stvari, developeri su svejedno osjećali kao da moraju tako raditi. Jedan od njih rekao je da ne želi raditi prekovremeno pa mu je menadžer rekao da ne mora, ali da će zbog njega kolege morati više sati provesti na poslu. Također, spominje se pričanje poljskog na sastancima u kojima su sudjelovali ljudi koji ne pričaju taj jezik, zbog čega su se osjećali izopćeno.

Većina onih koji su pristali na intervju zatražili su anonimnost jer ne žele ostati bez posla, slažu se da je razvoj bio problematičan zbog prevelikih ambicija, lošeg planiranja i tehničkih nedostataka. CD Projekt je bio previše usmjeren na marketing, a vrijeme koje je tim dobio za razvoj jednostavno nije bilo dovoljno da bi napravili sve što se od njih tražilo.

Sada preostaje za vidjeti hoće li CD Projekt Red uspjeti popraviti ne samo svoju igru, nego i reputaciju koju su ekspresno izgubili, i u očima igrača, i u očima investitora. Jasno je da će se umjesto na izdavanje novog sadržaja najprije usmjeriti na rješavanje tehničkih problema i bugova - kod PC verzije će to biti nešto jednostavnije, dok će im PS4 i Xbox One verzije sigurno oduzeti dosta vremena. Za mehanike i ostale stvari za koje igrači smatraju da su izbačene iz igre, a obećane su, zasad se još ne zna. Poznati tim iz Poljske svakako čeka velik posao, a hoće li im poći za rukom, moći ćemo procijeniti krajem ove godine.