Igre koje igramo putem pretplate nisu naše vlasništvo, tvrdi Ubisoft

Uvijek će biti kolekcionara koji će željeti šarene kutije na policama, no Ubisoft smatra da su pretplatnički servisi neminovna budućnost na koju se igrači trebaju naviknuti

Damir Radešić četvrtak, 18. siječnja 2024. u 23:37

Nedavni redizajn Ubisoftovog pretplatničkog servisa Ubisoft+ je ponukao direktora istog, Philippea Tremblaya, na intervju za GamesIndustry.biz u kojima se osvrnuo na nove funkcionalnosti, ali je istovremeno progovorio i o navikama igrača koje će se morati promijeniti. Govoreći o vrijednostima koje igračima postaju dostupne plaćanjem pretplate, izjavio je kako su nova izdanja dostupna isti tren kada se pojave, takvi servisi omogućavaju čuvanje napretka "u oblaku", pa čak i ako se desi kakva havarija računala, korisnici uvijek mogu nastaviti gdje su stali.

Ono što se dogodilo filmskoj industriji sa servisima poput Netflixa i izguravanjem DVD izdanja, se nešto sporije događa i u industriji igara. Najveća dobit za igrače jest činjenica da za relativno malu cijenu dobivaju pristup kako novim, tako i stotinama starih igara koje mogu igrati u svakom trenutku, što pripisujemo rastu popularnosti Microsoftovog Xbox/PC Game Passa čiji primjer slijede mnogi.

Svi njegovi argumenti u korist pretplata su valjani, no igrače je razbjesnila činjenica da je Tremblay u istom intervjuu izjavio kako se moramo naviknuti da igre nisu naše vlasništvo. Sudeći po negativnim reakcijama, veliki broj igrača ne misli tako i činjenica jest da ukoliko igre nisu vlasništvo igrača, pretplatnički servisi ih mogu povući iz ponude u bilo kojem trenutku, što uostalom i rade.

Na Netflixu se stalno smjenjuje ponuda, a ako govorimo o svijetu igara, s PC Game Passa određeni naslovi nakon nekog vremena nestaju, pa ih je za daljnje igranje ipak potrebno kupiti bilo tamo gdje smo ih igrali ili negdje drugdje.  Da skratimo, razloga za paniku trenutno nema, no činjenica jest da prihvaćanjem uvjeta prilikom kupnje pretplate, pristajemo i na to da nemamo kontrolu nad njihovoj dostupnosti, odnosno uistinu nismo njihovi vlasnici kao u slučaju direktne kupnje fizičkih izdanja ili digitalnih u online dućanima.