Vlada RH usvojila novu Strategiju pametne specijalizacije za ICT Industriju

Predstavnici vodećih ICT udruženja ističu važnost daljnjeg rada na implementaciji strategije kako bi IT industrija postigla svoj puni potencijal, stoga su donijeli šest točaka i preporuka za daljnje djelovanje

Bug.hr utorak, 30. siječnja 2024. u 21:24
📷 Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Vlada Republike Hrvatske donijela je u prosincu drugu po redu Strategiju pametne specijalizacije, koja definira prioritetna područja za ulaganje u istraživanje, razvoj i inovacije u ICT industriji. Ključna novost strategije je uvođenje novog Tematskog prioritetnog područja (TPP) za informatičko-komunikacijsku industriju (IKT) – Digitalni proizvodi i platforme, što je važno za ubrzanje prijelaza IT industrije s usluga na proizvode.

Ova inicijativa rezultat je suradnje vodećih hrvatskih udruženja ICT industrije, uključujući HGK, HUP, CISEx i CroAI.

Predstavnici ovih udruženja ističu važnost daljnjeg rada na implementaciji strategije kako bi IT industrija postigla svoj puni potencijal, stoga su donijeli šest točaka i preporuka za daljnje djelovanje koje donosimo u nastavku.

  1. Predvidivost i alokacije: Tvrtke moraju znati kad mogu očekivati natječaje u 2024. te moraju znati i kriterije za prijavitelje, uvjete za partnerske institucije te troškove prijave.
  2. Brzina: Evaluacija prijava na natječaje mora pratiti brzinu kojom se inovacije razvijaju i tehnologija mijenja.
  3. Koncept upravljanja strategijom ne smije još dugo ostati nedefiniran: Glavna koordinacijska tijela za pojedino tematsko prioritetno područje (Tematska inovacijska vijeća – TIV) trebala su početi s aktivnostima i pripremama za provedbu čim je donesena odluka o područjima i relevantnim ciljevima.
  4. Strategija je živ dokument: Prioriteti se tijekom realizacije strategije redefiniraju i prilagođavaju kako bi odražavali stvarni potencijal za istraživanje, razvoj i inovacije. Potrebna su redovita suradnja, razmjena znanja i anketiranje tvrtki kako bismo znali što je aktualno na tržištu – gdje gađati.
  5. Strukovna udruženja nastavljaju s cjelovitim pristupom: Naš daljnji angažman s gospodarstvom ne uključuje samo pitanja oko dodjela potpora i natječaja, već i rad na što boljem učinku strategije – identificiranje stvarnih potreba tvrtki kako bi se konkretiziralo ono što je u Strategiji navedeno okvirno.
  6. Bottom-up pristup: Nova vertikala unutar S3 Digitalni proizvodi i platforme nastala je suradnjom i zajedničkim djelovanjem svih strukovnih udruženja i to je primjer koji treba slijediti i kod donošenja drugih strateških dokumenata za gospodarstvo.