Problemi s kvalitetom u Boeingu zahvaćaju i modele 777 i 787, tvrdi zviždač

Američka Agencija za civilno zrakoplovstvo FAA istražuje navode zviždača, koji svjedoči o lošoj kvaliteti proizvodnje širokotrupnih putničkih zrakoplova u Boeingu i upozorava na nedostatke

Sandro Vrbanus srijeda, 10. travnja 2024. u 14:15

Čini se kako nema kraja jadima za američkog proizvođača zrakoplova Boeing. Nizu tehničkih problema posljednjih mjeseci priključio se i incident s otkidanjem vanjske oplate jednog motora na modelu 737-800, što je dovelo do prinudnog slijetanja u Denveru protekloga vikenda. Srećom, zrakoplov je uspio sletjeti bez problema, ali je 135 putnika imalo prilično "uzbudljiv" dan, jer su morali letjeti s očito pokvarenim zrakoplovom.

Propusti u proizvodnji

Osim tog tehničkog problema na još jednom modelu 737 (iako ne izvedbe Max, koja je najčešće meta kritika), u javnosti se pojavila i informacija da u proizvodnom procesu širokotrupnih modela Boeinga, 777 i 787, također postoje propusti. Oni bi, tvrdi zviždač Sam Salehpour, mogli dovesti do nesreća. Salehpour je Boeingov inženjer, čiji je tim upozoravao na probleme s kvalitetom izrade navedenih zrakoplova, a tvrdi i da se nakon toga kompanija prema njemu osvećivala premještanjem na drugo radno mjesto.

Tvrdnje zviždača obuhvaćaju sustavne propuste u proizvodnji, koji uključuju određene slabosti u trupu Boeinga 787 Dreamliner, prevelike razmake između nosećih dijelova, što na trupu zrakoplova stvara dodatni zamor materijala i skraćuje životni vijek zrakoplova, ali i donosi rizik katastrofalnog raspada zrakoplova. Slične propuste ovaj je zviždač primijetio i u proizvodnom procesu Boeinga 777.

O svemu je preko odvjetnika obavijestio i američku Agenciju za civilno zrakoplovstvo (FAA), koja istražuje te navode. Iz Boeinga, dakako, negiraju da u proizvodnji postoje takvi problemi te tvrde da je 787 Dreamliner siguran zrakoplov. "Tvrdnje zviždača o oslabljenom strukturalnom integritetu su netočne i ne preslikavaju opsežne aktivnosti koje Boeing provodi kako bi osigurao kvalitetu i dugotrajnu sigurnost zrakoplova", kažu. S druge strane, zviždač tvrdi da bi nedostaci mogli biti prisutni na više od 400 modela 777 te tisuću zrakoplova iz serije 787.