Hvala na članku
Eh još samo kad pod račun nebi ulazila i cijena poštarine jer to očito nije "roba"
Hvala na članku
Eh još samo kad pod račun nebi ulazila i cijena poštarine jer to očito nije "roba"
Hvala na članku
Eh još samo kad pod račun nebi ulazila i cijena poštarine jer to očito nije "roba"
Uvijek ti u cijenu za carinjenje ulazi svi troskovi do granice....
Nije roba, ali jest usluga. Ako uzmeš hosting u Njemačkoj, Nijemac ti naplaćuje naš PDV.
S druge strane, tu postoje također neke nekonzistencije, pa tako turističke agencije PDV na prijevoz plaćaju proporcionalno kilometrima u svakoj državi...
Edit:
Posmatrač, ali cijena dostave ne uključuje samo trošak do granice, već i od granice do pošanskog ureda ili kućne adrese...
ne preporučujem ostavljati svoje tracking brojeve javno
jer nekad piše i puna adresa, a ne samo mjesto
a onda ti ništa ne znači što si taj info blurao ako nisi blurao i tracking broj :-)
Evo ja sam sad koji dan naručio neke slušalice za 400kn na aliexpressu, ali sam selleru rekao da napiše na paket manju vrijednot ili gift da mi nebi carinu bacili, seller se je složio s tim, i sad ću vidjeti za koja 3 mjeseca :D
Evo ja sam sad koji dan naručio neke slušalice za 400kn na aliexpressu, ali sam selleru rekao da napiše na paket manju vrijednot ili gift da mi nebi carinu bacili, seller se je složio s tim, i sad ću vidjeti za koja 3 mjeseca :D
Ovo i je dijelom razlog zašto uvode nove procedure.
No zanima me što će i onda smisliti za muljanje s naplatom carina.
-rizik.. + recimo glup u odnosu na cijenu i moguće posljedice.
-jer, ljudi zaborave da je to tad falisificiranje (kazneno djelo) + carinski prekšaj + porezni .. a svaka od tih kazni je dovoljan razlog da to nikome ne treba pasti na pamet, odnosno zna to i država, nisu s kruške pali, pa tad račun koji je prihvatljiv npr plaćanje preko banke-karticom je upravo ono što tad treba dati dok printskrinovi nisu relevantni, tj može svašta ali rizik ako je nešto želi kemijati je preopasan da bi imalo smisla u odnosu na moguću kaznu.
-nešto što u ovakvim temama treba upozoriti, sasjeći u korjenu.. ne zbog zakona-etike nego mogućih posljedica-kazne.
Iz osobnog iskustva (nekoliko puta) ništa od navedenoga ne garantira da će ti carina prihvatiti to kao račun, jer sve što je autor napisao nije račun i nije u obliku koji očekuju.
(niti je print stranice iz Aliexpresa dokaz da si to platio, niti ih zanima ispis iz internet bankarstva ili paypala jer to ne mogu potvrditi)
Ako hoćete biti 99% ziher da će carina prihvatiti račun, skinite plugin poput AliExpress Invoice Generator (ili slični) i preko toga izgenerirajte invoice i pošaljite carini. To će složiti račun koji izgleda kao da je iz nekog dućana i onda ne rade obično probleme dalje.
No uvijek ima nekog debila koji taj dan radi na carini i koji će totalno ignorirati i taj invocie i naplatiti carinu i PDV (da se osjeća moćno, kada mu zakon to daje za pravo)
Nemoj se igrat s takvim stvarima da bi ustedio 100kn.
Dokaz o plaćanju je dovoljan. Ako im je sumnjivo, mogu vas tražiti izvod iz banke, ali u pravilu je bitno da se vidi naziv robe i cijena. Također carina ima mogućnost naplatiti carinu po kataloškoj vrijednosti, ukoliko je cijena na računu značajno niža od kataloške.
Dokaz o plaćanju je dovoljan. Ako im je sumnjivo, mogu vas tražiti izvod iz banke, ali u pravilu je bitno da se vidi naziv robe i cijena. Također carina ima mogućnost naplatiti carinu po kataloškoj vrijednosti, ukoliko je cijena na računu značajno niža od kataloške.
Iz iskustva, ali i prema zakonima dokaz o plaćanju nije dovoljan, jer jedino što carina može i smije uzeti je račun, na kojem je vidljivo ima prodavača, adresa i porezni broj (pošto je izvan EU to nije bitno), te tvoje ime i adresu na računu, sa točnim iznosom koji je plaćen.
3 puta su me iz carine zvali da mi ne priznaju screenshot, a dokaz o plaćanju još manje (na njemu nije navedeno točno što i kome plaćaš)
Ja uvijek eksportam (kao PDF) onaj page sa Aliexpressa na kojem se nalazi svi troskovi (cijena, popusti, shipping itd).
Ovi ignoriraju bilo kakva snizavanja cijena sa kuponima il tak nest i sam gledaju pravu cijenu proizvoda + shipping i na temelju toga ti zaracunaju dodatne troskove.
Evo ja sam sad koji dan naručio neke slušalice za 400kn na aliexpressu, ali sam selleru rekao da napiše na paket manju vrijednot ili gift da mi nebi carinu bacili, seller se je složio s tim, i sad ću vidjeti za koja 3 mjeseca :D
Ovo vec godinama ne prolazi. Unutrag desetak godina carinici su dobili racunala i internet i za bilo kakvu sumnjivu cijenu odu na net i provjere cijenu narucenog proizvoda direktno na stranici trgovine ili proizvodjaca. Ako cijena na racunu i na netu ne odgovara, ne pise ti se dobro.
Inace, nikad nisam imao problema sa screenshotanim, slikanim i svim ostalim oblicima racuna koje sam slao carinicima, ali uvijek je bila navedena prava vrijednost proizvoda i postarine.
3 puta su me iz carine zvali da mi ne priznaju screenshot, a dokaz o plaćanju još manje (na njemu nije navedeno točno što i kome plaćaš)
Tvoje iskustvo se razlikuje od većine nas drugih, tako da ne bi bilo dobro tvoje iskustvo preslikati na općenitu praksu, tim više što ne znamo što si naručivao, a da je carinicima bilo toliko sumnjivo.
Većina nas nije imala probleme poput tvojih.
3 puta su me iz carine zvali da mi ne priznaju screenshot, a dokaz o plaćanju još manje (na njemu nije navedeno točno što i kome plaćaš)
Tvoje iskustvo se razlikuje od većine nas drugih, tako da ne bi bilo dobro tvoje iskustvo preslikati na općenitu praksu, tim više što ne znamo što si naručivao, a da je carinicima bilo toliko sumnjivo.
Većina nas nije imala probleme poput tvojih.
Istina, ali što sam napisao stoji. Po zakonu dužan si im dostaviti validan račun, što screenshot sa web stranice nije.
Iako sam ja bezsupješno im citirao carinsku deklaraciju s njihove stranice:
"Poštanske pošiljke se podnose na carinjenje uz valjani dokaz o vrijednosti robe, npr. račun, potvrdu o plaćanju, internet narudžbu ili ispis zaključenja nadmetanja."
- sve što je carinika zanimalo je pravi račun, sa imenom i adresom prodavača i da na tom računu bude i moja adresa točno ima proizvoda i total cijena.
To što sam naručivao (jednom je bio multimetar vulgaris od 11 EUR za brata, blade-ove zamjenske za dron od 18 EUR i DAC X6 od 45 EUR) je totalno nebitno, već na koga paket naleti za pregled taj dan.
Ovo što sam napisao je ono što mi je carinik (sa carine Zagreb) svaki puta na telefon (da zvali su me čak) rekli da im treba kada sam im poslao screenshot i Zaba ispis.
Ne kažem da treba uvijek, jer i meni valjda 20 puta prošao screenshot, no nije na odmet napisati da to nekad nije dosta, pa ako se kome od kolega na forumu desi isto što i meni, da znaju kako to riješiti, a da im na 10EUR ne naplate carinu i PDV i najskuplje od svega, proces i papirologiju carinjenja. :)
Bilo bi dobro da daš referencu na konkretni zakon, jer je razvidno da Carina u pismu koje pošalje ne traži "validni račun", nego “odgovarajući dokaz o vrijednosti robe, primjerice, račun, potvrdu o plaćanju, internetsku narudžbu i ispis online kupnje, s mogućnošću točne identifikacije kupljene robe”. A u to ulazi screenshot web-stranice.
Ovo što sam napisao je ono što mi je carinik (sa carine Zagreb) svaki puta na telefon (da zvali su me čak) rekli da im treba kada sam im poslao screenshot i Zaba ispis.
Ne znam što se događalo u tvom slučaju - možda si uvijek naletio na tog carinika koji ti stvara probleme, možda si se nekome zamjerio. Osobno nisam imao takvih problema, a iz komentara drugih (kako na ovoj temi, tako na vezanim temama) vidiš da nemaju probleme poput tebe.
Zar su počeli slati takve zahtjeve za iznose manje od 22 €, tj. 26,50 $ ?
Nikada nisam platio carinu ili pdv za robu iz kine a kupio sam i stvari koje vrijede preko 40e... Ocito paketi nisu dovoljno veliki da bi se kontrolirali.
Svaki put sam platio kada sam narucivao iz USA!!!
Zar su počeli slati takve zahtjeve za iznose manje od 22 €, tj. 26,50 $ ?
Carina ne zna kolika je vrijednost (sadržaja) paketa (ignoriraju cifru koja piše na paketu). Zahtjeve za dostavom računa šalju da bi utvrdili vrijednost paketa za koje smatraju da bi mogao biti vrijednosti veće od 22 eura.
Što učiniti kad je roba iz jedne narudžbe poslana u 2 paketa? Prekjučer sam kupio 2 istovjetna senzora za ukupno $29, ali sam naknadno shvatio da sam trebao podijeliti u 2 narudžbe kako bih izbjegao gnjavažu s carinom. Prodavatelju sam poslao poruku da pošalje narudžbu u 2 paketa zbog carine što je on i učinio. Eh sad, ako me budu tražili uplatu/ispis sa AE ja imam samo jednu narudžbu od $29 (što je preko granice za carinski postupak), a primit ću 2 paketića manje vrijednosti. Ima li netko iskustva s parcijalnim slanjem narudžbi?
Nije problem platiti davanja, problem je što postupak predugo traje i bespotrebna je gnjavaža zbog sitnice. Jedva čekam da uvedu tu novu proceduru gdje se odmah naplati PDV na sve narudžbe pa je čovjek miran.
Naravno da ti nitko ne priznaje. Plaća se na vrijenost, ne na koliko je plaćeno.
Ostalo uopće nema smisla komentirati...
Naravno.
Ne znam baš kakvu zaradu vidiš ovdje...
Na stranu procjena i stvarna vrijednost, carini praktički ne ide ništa od toga.