Microsoftov novi AI model namijenjen je za razvoj igara

Microsoft je predstavio Muse, AI model koji može generirati vizualne elemente igara i kontrole na temelju 3D razumijevanju igre

Matej Markovinović petak, 21. veljače 2025. u 06:20
Muse 📷 Foto: Microsoft
Muse Foto: Microsoft

Microsoft je udružio svoje snage s Teachable AI Experiencesom i Ninja Theoryjem iz Xbox Game Studiosa, kako bi predstavio Muse, novi AI model namijenjen razvoju igara.  

Kako navode iz Microsofta, Muse može generirati vizualne elemente igara i kontrole na temelju 3D razumijevanju igre. Model je inače treniran na 1,6 milijardi parametara, uz 1 milijardu slika i kontrola, a za treniranje je korištena igra Bleeding Edge. To je navodno 7 godina neprekidne ljudske igre.

Podaci korišteni za treniranje modela prikupljeni su iz gameplaya korisnika koji su na to dali svoj pristanak. Navodi se da model obrađuje vizualne elemente igara i akcije kontrolera u rezoluciji 300 x 180, zbog čega može generirati sekvence do dvije minute i zatim predvidjeti nastavak igre u načinu rada zvanom World Model.

Microsoft je objavio i nekoliko demo prikaza u kojima je vidljivo kako Muse uspješno implementira pomake kamere, odabire putanje i čak generira potpuno nove likove, poštujući pritom fiziku igre. Budući da su demo prikazi niske rezolucije, pogledajte ih na ovoj poveznici.

Iz Microsofta kažu da već koriste Muse za razvoj AI modela koji mogu igrati igre u stvarnom vremenu i koji su trenirani na različitim naslovima, što pomaže developerima u testiranju novih ideja i proširivanju postojećih igara. Osim toga, Muse bi mogao olakšati prilagodbu starih retro igara za moderni hardver, omogućujući tako klasičnim igrama da rade na novim sustavima uz pomoć AI-a.