TV preporuka: Halt and Catch Fire

Prva osobna računala i počeci Weba u 80-ima i 90-ima, te sve ono između, prava su poslastica u dinamičnoj TV seriji čija najveća snaga leži u izvrsnim likovima i glumi.

Hrvoje Mostarac petak, 20. listopada 2017. u 22:04

Halt and Catch Fire (2014-2017) je dramska TV serija u produkciji AMC studija (Mad Men; Breaking Bad; The Walking Dead; Preacher) čija je četvrta i posljednja sezona nedavno privedena kraju. Premda je svoj tehnički vrhunac gledanosti dosegla već na početku prve sezone, s posljednjom epizodom na površinu su isplivale brojne kritike pune hvale i prizivanja kultnog statusa. Nemali broj istih povlači paralele s TV serijom Mad Men (2007-2015), te bez premišljanja pozivaju na binge watching sve one čijoj je pažnji izmakla.

Kroz smioni reverse engineering IBM-ovog BIOS-a, Halt and Catch Fire već na samom početku uspijeva udariti temelje glavnim likovima - karizmatičnom biznismenu s okom za tržište i talent Joe Macmillanu (Lee Pace), računalnom inženjeru Gordon Clarku (Scoot McNairy), i talentiranoj programerki Cameron Howe (Mackenzie Davis). Relevantnosti istih se postepeno pridružuju Donna Clark (Kerry Bishé) i John Bosworth (Toby Huss). Kako likovi sami prolaze kroz transformacije, tako pretvaraju i Halt and Catch Fire u nešto mnogo više od tek tonskog nastavka na Mad Men.

Kroz dio svog trajanja čini se kao da je svrha serije dočaravanje da iza svakog proizvoda stoji nešto više od inženjera i programera - sposobnost okupljanja i vodstva istih. Stoga suprotno najizglednijim mišljenjima stvarnog svijeta da je najpravednije kad zasluge odu samim stvarateljima proizvoda, Joe Macmillan (Lee Pace) uspijeva privući sve simpatije gledatelja unatoč tome što u usporedbi s ostalima nije stručan ni za hardware ni za software.

S trećom sezonom nemali broj njegovih transformacija u borbi s drugima i samim sobom najistaknutiji su aspekt serijala. No do samog kraja ostatak petorke uspijeva doseći jedankovrijedne vrhunce tako što na svoje ideje i ambicije u sklopu računalnog svijeta privezuju nešto više - privezuju lajtmotiv koji najbolje opisuje citat: Computers aren't the thing, they're the thing that gets you to the thing.

Premda je računalna i druga tehnologija u serijalu stvar nostalgije ili pak pogleda u prošlost, tvorci Christopher Cantwell i Christopher C. Rogers uspijevaju udahnuti atmosferu suvremenog doba. Istu ispunjava glumačka postava koja uspijeva utjeloviti likove sa strašću koju gaje ljudi za koje su ti trenuci koje proživljavaju stvarno sadašnjost. Kao i tehnološki prethodnici stvarnog svijeta, i njihov trud zasigurno će zaslužiti dugoročno mjesto u ponekom sjećanju.