Toyota nastavlja s autonomnim prijevozom paraolimpijaca, uz objašnjenje nezgode
Prošloga se tjedna dogodila manja nezgoda zbog koje je privremeno bio obustavljen projekt autonomnih minibusa koji u Tokiju prevoze sudionike Paraolimpijskih igara. Sada je situacija razjašnjena
Prije nekoliko smo dana izvijestili o manjoj nezgodi autonomnog shuttlea Toyota e-Palette u tokijskom olimpijskom selu, u kojoj je bio lakše ozlijeđen jedan paraolimpijac slabovidni japanski džudaš Aramitsu Kitazono. Zbog tog je incidenta projekt autonomnog (ili bolje rečeno poluautonomnog) prijevoza sportaša bio privremeno obustavljen, no sada se doznaje kako Toyota nastavlja s normalnim radom, uz detaljno pojašnjenje što se zapravo dogodilo prošloga četvrtka.
Kitazono je tom prilikom prelazi cestu preko pješačkog prijelaza, kada je minibus e-Palette naletio na njega brzinom od 1-2 km/h, lakše ga ozlijedivši. U normalnim okolnostima, kako navode iz Toyote, senzori na vozilima trebali bi zabilježiti pješake u blizini raskrižja te odmah zaustaviti vozilo. Jednom kada se uvjere da je prolaz siguran, operateri koji se nalaze u minibusima mogu ručno pokrenuti vozilo.
Zakazala automatika, ali i ljudi
U svakom se vozilu e-Palette nalazi dvoje operatera. Njihov je zadatak, uz svu ugrađenu automatiku, brinuti o sigurnosti prometovanja. U incidentu prošloga četvrtka, doznaje se sada, operateri nisu na vrijeme zaustavili vozilo. Prema lokalnim medijima, netko od njih vidio je kako Kitazono ima namjeru prijeći cestu, no pretpostavio je da će on vidjeti minibus i stati. Zaključuje se da je operater previdio činjenicu da vozi sudionike paraolimpijskih igara i da neki od njih mogu biti slijepi ili slabovidni.
Iz Toyote nisu objasnili zašto u ovom slučaju senzori nisu registrirali pješaka i zaustavili shuttle. Umjesto toga, najavili su kako će uvesti nekoliko operativnih i tehničkih poboljšanja kako bi se slične nezgode u budućnosti izbjegle. Tako će vozila e-Palette od sada emitirati glasnije zvukove, za kretanje i zaustavljanje vozila bit će zaduženi operateri, a ne automatika, dok će trening operatera biti prilagođen većem broju scenarija koji se mogu zbiti u prometu.