IFA 2020 otvorena: tehnološki spektakl u Berlinu vraća svijet na ispravnu putanju!
IFA je prvo veliko međunarodno javno okupljanje nakon lockdowna, a započelo je danas u Berlinu - uz fenomenalnu organizaciju i odgovarajući slogan: TECH IS BACK!
Tehnologija sa vratila! Slogan je to kojim je jutros u Berlinu otpočela IFA 2020 Special Edition, "pandemijsko" izdanje najvećeg europskog sajma novih tehnologija, konzumne elektronike i bijele tehnike koje bilježi više od pet desetljeća tradicije.
Za razliku od svih dosadašnjih IFA, ovogodišnja se, dakako, održava uz stroge epidemiološke mjere, a posjetiti je neće 250.000 zaljubljenika u digitalne tehnologije, kao prijašnjih godina, već samo oni koji su dobili ekskluzivnu pozivnicu na događanje, mahom predstavnici tehnoloških medija - poput nas - kao i predstavnici najprominentnijih tehnoloških kompanija na svijetu.
Maksimalan broj ljudi koji se mogu okupiti tijekom jednog dana održavanja IFA-e je 1.000, a sve je organizirano upravo - fenomenalno. Usprkos čak 250 puta manjem broju posjetitelja, specijalno pandemijsko izdanje sajma itekako nalikuje pravom: tu su i izlagački boothovi i ekskluzivne prezentacije novih proizvoda i zanimljiva predavanja i paneli, kao i nastupi startupa, inovatora, pedstavnika srodnih industrija poput automobilske, i tako dalje...
Dio kompanija nastupit će, ipak, virtualno, obzirom da dolaze iz zemalja u kojima je još uvijek na snazi zabrana putovanja (ili putovanje u Njemačku podrazumijeva odveć birokracije), pa će se u Berlinu tako, kroz naredna tri dana, predstaviti čak 1.500 kompanija, od čega je njih 150 doista, sa svojim proizvodima, prisutno na licu mjesta.
Riječ je o tvrtkama koje su ovim nastupom pokazale iznimnu samouvjerenost u svoje proizvode i koje, očigledno, danas slave, obzirom da su sve oči tehnoloških medija - iz cijelog svijeta - fokusirane ovih dana na Berlin. Tu su, primjerice, LG, Huawei, TCL, Qualcomm, Fitbit, ali i manje znana imena... Evo nekoliko fotografija okinutih na brzaka, tijekom prvih sat-dva održavanja sajma...
Veliki hit je, primjerice, na izložbenom dijelu sajma i tvrtka Satisfyer koja izlaže digitalizirane, pametne seksualne igračke - ponajviše vibratore raznoraznih oblika... Evo i galerije s njihovog bootha...
Jens Heithecker, izvršni direktor IFA-e, na otvaranju je sajma istaknuo da - što se tiče poslovanja - ništa ne nadmašuje osobnu povezanost. 'Zbog toga je imati IFA-u 2020 kao stvarni događaj toliko važan znak. To je simbol koji pokazuje da zajedno možemo gledati dalje od pandemije i njezinih posljedica. Sada je na industriji, trgovcima, medijima i potrošačima da izgrade i oblikuju 'normalno' što će se pojaviti', poručio je.
Kako je naglasio Kai Hillebrandt, predsjednik Nadzornog odbora tvrtke gfu, organizatora IFA-e, novi pandemijski uvjeti promijenili su i način korištenja tehnologije i svi će se proizvođači morati tome prilagoditi. Tehnologija se definitivno seli u domove. Od maksime work@home kao reakcije na početnu paniku i pozicioniranja smartworka uslijedilo je mijenjanje načina prehrane i zabave kod kuće, a slijedi definiranje novih tehnoloških potreba.
Da je tomu tako dokazuje činjenice da je čak 83 posto korisnika promijenilo svoje potrošačke navike tijekom pandemije.
Podaci za prvu polovinu 2020. pokazuju da je vrijednost globalnog tržišta tehničke robe široke potrošnje, isključujući Sjevernu Ameriku i Južnu Afriku, pala na 306 milijardi eura tijekom zatvaranja maloprodaje radi covida-19. Prema GfK-u, tržište potrošačke elektronike bilježi pad od 5,8 posto globalne prodaje u prvoj polovici 2020. U usporedbi s drugim industrijama, ovo je bio relativno mali pad jer je ovo tržište iskoristilo priliku da zadovolji potrebe kućne elektronike i trend digitalizacije tijekom lockdowna.