Aorus FO32U2P - Neodoljive čari modernog OLED-a
Prvi monitor na svijetu s najbržom varijantom DisplayPort 2.1 sučelja impresionira tehnološkim dosezima, ali i performansama 32-inčnog QD-OLED panela nove generacije
Ekran | 31,5" / 3.840 x 2.160 (16:9) / 240 Hz |
Tip matrice | QD-OLED (10-bit) |
Kontrast/Svjetlina | 1.500.000:1 / 1.000 cd/m2 (peak) |
Vrijeme odziva | 0,03 ms |
Kutovi gledanja (hor./vert.) | 178° / 178° |
Konektori | 2x HDMI 2.1, 1x DisplayPort 2.1 UHBR20 ulaz, 1x Mini DisplayPort 2.1 UHBR20 ulaz, 1x DisplayPort 1.4 izlaz, 1x USB-C DP Alt Mode (65 W Power Delivery), 2x USB 3.2 Gen 1 Type-A, 1x USB 3.2 Gen 1 Type-B (upstream), 3,5 mm izlaz za slušalice, 3,5 mm ulaz za mikrofon |
Jamstvo | 3 godine |
Dojam | Inovativan i moćan monitor, koji dokazuje da su OLED paneli nove generacije itekako spremni za svakodnevno korištenje |
Baš ništa u nazivu Aorusovog monitora FO32U2P ne daje za naslutiti kako se radi o jednom od najimpresivnijih ovogodišnjih monitora – premda takvih, kako stvari stoje, u 2024. neće nedostajati. Riječ je o 32-inčnom monitoru, opremljenom 10-bitnim 4K QD-OLED panelom nove generacije, s integriranim brojnim aktualnim i zanimljivim tehnologijama. Po riječima proizvođača, radi se o prvom monitoru na svijetu s DisplayPort 2.1 UHBR20 sučeljem, propusnosti od 80 Gbit/s, sposobnom za prijenos posve nekomprimiranog videosignala 4K razlučivosti, pri frekvenciji osvježavanja od 240 Hz, te 8K videosignala, uz osvježavanje od 60 Hz. Naravno, 8K razlučivost sam panel ne može prikazati, stoga se prednost spomenutog sučelja očituje u tome što 4K@240 Hz signal do monitora, kad je on spojen na adekvatan izvor slike, dospijeva uz zadržavanje apsolutno svih informacija o bojama i svjetlini slike.
DisplayPort 2.1 - Da se nađe
Sučelje DisplayPort 2.1 dolazi u tri varijante – UHBR10 (40 Gbit/s), UHBR13.5 (54 Gbit/s) i UHBR20 (80 Gbit/s). Aorusov monitor koristi ovu posljednju, najbržu. UHBR je skraćenica od Ultra-High Bit Rate, a radi se o nadogradnji HBR-a (High Bit Rate), pojma kojim smo baratali kod sučelja DisplayPort 1.4. U odnosu na DisplayPort 1.4 HBR3 (32,4 Gbit/s), koje je bilo u masovnoj upotrebi posljednjih nekoliko godina, DisplayPort 2.1 UHBR20 tri puta je brži, promatramo li stvarnu maksimalnu brzinu protoka podataka (77,37 u odnosu na 25,92 Gbit/s). Štoviše, DisplayPort 2.1 UHBR20 brži je i od sučelja HDMI 2.1, čija je maksimalna propusnost 48 Gbit/s, a gornja granica brzine podataka 42 Gbit/s.
NVIDIA je najavila DisplayPort 2.1 na idućoj generaciji svojih grafičkih kartica, GeForceu RTX 5000. Kako to redovito biva, AMD ga kod svojih aktualnih Radeona RX 7000 već koristi, premda se radi o DisplayPort 2.1 UHBR13.5 varijanti sučelja. UHBR20 izvedba DisplayPorta 2.1 može se pronaći na aktualnim Radeonima Pro, grafičkim karticama namijenjenim profesionalnim okolinama.
S novim sučeljem dolaze i novi kabeli. Premda je fizička izvedba DisplayPort konektora ostala ista, ako želimo iskoristiti povećanu propusnost DisplayPorta 2.1, između grafičke kartice i monitora mora se nalaziti kabel s certifikatom DP40 (40 Gbit/s) ili DP80 (80 Gbit/s), već ovisno o tome kakve su konkretne mogućnosti izlaza na grafičkoj kartici odnosno samog monitora.
Stvarna potreba za DisplayPortom 2.1 trenutačno ne postoji, budući da DisplayPort 1.4 i HDMI 2.1 i dalje mogu ispuniti zahtjeve svih postojećih i većine najavljenih monitora. Naime, premda mogućnost prijenosa nekomprimiranog videosignala zvuči sjajno, u stvarnosti nema toliku važnost, budući da monitori i televizori već koriste Display Stream Compression (DSC). Riječ je o kompresijskom algoritmu, koji je dio DisplayPort 1.4/2.0/2.1 i HDMI 2.1 specifikacije, implementiranom na način da u procesu kompresije videosignala ne dolazi ni do kakve golim okom uočljive degradacije kvalitete prikaza. Gubici postoje, ali su "vidljivi" samo na matematičkoj razini. Zahvaljujući DSC-u, sučelje DisplayPort 1.4 uredno prenosi 4K videosignal pri 240 Hz, a HDMI 2.1 sučelje može "progurati" sumanutu 10K razlučivost pri 120 Hz. Samim time, postojanje DisplayPorta 2.1 UHBR20 kod Aorusovog monitora ne bismo smjestili među njegove ključne značajke – ta titula pripada drugim aspektima uređaja, kao što su kvaliteta prikaza, responzivnost, oštrina pokretnih objekata i ergonomija.
Kad već spominjemo konektore, kažimo i da Aorus FO32U2P, osim spomenutog DisplayPort 2.1 UHBR20 ulaza, još ima i Mini DisplayPort 2.1 UHBR20 ulaz, USB Type-C ulaz s podrškom za DP Alt Mode (što znači da prenosi sliku) i 65-vatni Power Delivery (to je snaga kojom se kroz USB-C konekciju napajaju povezani uređaji, poput mobitela ili laptopa), zatim dva USB 3.2 downstream porta (za spajanje periferija, vanjskih diskova i sličnog), jedan USB 3.2 Type-B upstream port (za vezu s računalom), dva HDMI 2.1 ulaza, te čak i rijetko viđeni DisplayPort 1.4 izlaz. Potonji je namijenjen ulančavanju s drugim monitorima, bez potrebe da ih se povezuje s grafičkom karticom, premda donosi neka ograničenja. Kad smo Aorus FO32U2P ulančali s 240-hercnim monitorom nativne razlučivosti od 2.560x1.440 točaka, maksimalna frekvencija osvježavanja Aorusovog monitora pala je na 165 Hz, a "pripojeni" monitor nije išao preko 120 Hz. Samim time, opciju ulančavanja vidimo kao potencijalno zgodnu u poslovnim okolinama, premda teško možemo zamisliti da netko kupuje toliko moćan monitor za recepciju ili ured – i da ga je njegova ciljana publika voljna koristiti na frekvenciji osvježavanja nižoj od maksimalne.
Od opisane funkcije ulančavanja, mnogo je korisniji integrirani KVM switch – modul koji prebacuje uređaje, spojene u USB 3.2 Type-A portove monitora, između dvaju povezanih uređaja, poput stolnog računala i laptopa, računala i mobitela, i drugih. To znači da, spojimo li u USB portove na monitoru, primjerice, tipkovnicu i miša, oni će automatski postati aktivni na onom uređaju čiju sliku trenutačno gledamo na ekranu. Ako smo spojili stolno računalo putem DisplayPorta ili HDMI-ja, a laptop preko USB-C sučelja, bit će dovoljno da odaberemo DisplayPort/HDMI ili USB-C ulaz – periferije će automatski upravljati odgovarajućim računalom. Kako bi korištenje KVM switcha bilo još praktičnije, Aorus je na donji rub ekrana, ispod tvrtkinog amblema, ugradio KVM tipku, pomoću koje brzinski prebacujemo sliku i periferije između dvaju spojenih izvora.
Sveprisutni luksuz
Dizajn Aorusa FO32U2P vrlo je atraktivan, zahvaljujući kombinaciji izuzetno tankog panela, tankih rubova ekrana te matiranog metalnog postolja, koje je, baš kao i donji rub okvira panela, tamnosive boje, dajući mu neobjašnjiv dojam finoće i luksuza. Postolje ima oblik zaobljenog slova "V" i prilično je teško, stoga ne čudi kako osigurava potpunu stabilnost panela. Na radnoj površini zauzima oko 54 centimetara u širinu te 25 centimetara u "dubinu", što je, s obzirom na 32-inčnu dijagonalu ekrana, razumno. Putem jednog vijka povezano je s nosačem, izvedenim tako da dozvoljava sve načine promjene položaja ekrana – naginjanje (-5 do +20°), zakretanje ulijevo i udesno (±20°), namještanje po visini te pivotiranje za 90° (isključivo u smjeru kazaljke na satu). Raspon visine iznosi izdašnih 13 centimetara, pri čemu je u najdonjem položaju donji rub ekrana od radne površine udaljen 6,5 centimetara, a u najgornjem 19,5 centimetara.
Na stražnju stranu nosača montirana je plastična kopča, namijenjena obuzdavanju kabela. Sama kopča djeluje kao da se na Aorusu FO32U2P našla zabunom. Klimavija je od bakinog gebisa, te ni na koji način ne pristaje monitoru te klase, ambicija i cijene. Ipak, treba priznati da svoju temeljnu funkciju obavlja bez pogovora.
Izuzev nosača i ranije spomenutih konektora, na stražnjoj strani monitora još nalazimo dvije svjetleće trake, pri čemu gornja, šira, ima istaknut Aorusov amblem. Moguće im je dodijeliti nekolicinu svjetlosnih efekata, ali u konačnici od njih nema osobite svrhe, budući da im intenzitet nije ni približno dovoljan kako bi obasjale zid iza monitora. Najbolje ih je isključiti.
Glatka navigacija
OSD-om se upravlja pomoću četverosmjernog joysticka, smještenog ispod donjeg ruba ekrana, u ravnini s Aorusovim logom. Navigacija kroz izbornike vrlo je ugodna, kako zbog praktično izvedenih kontrola, tako i zbog njihove dobre organizacije. Osim standardnog OSD-a, gdje upravljamo postavkama slike, odabiremo tvorničke profile slike, podižemo razinu crne boje, aktiviramo adaptivnu sinkronizaciju (službeno je podržan AMD FreeSync Premium Pro, a uredno radi i NVIDIA G-SYNC) i slično, tu su još dva dodatna izbornika s postavkama: Game Assist i OLED Care.
Izbornik Game Assist krije stvari poput virtualnih nišana, tajmera, prikaza sistemskih informacija (broj sličica u sekundi, radni taktovi i temperature procesora i grafičke kartice), zumiranja sredine ekrana (kako bi mete u razini nišana uvijek bile "bliže") te sekciju Tactical Switch, gdje biramo konkretnu funkciju istoimene tipke, smještene desno od joysticka. Pretpostavljena funkcija Tactical Switcha jest aktivacija takozvanog Resolution Switcha. Istoj se tipki može dodijeliti i brzopotezna aktivacija virtualnog nišana ili tajmera, isključenje zvuka (mute), ili pokretanje postupka "čišćenja" piksela, što u konačnici najviše preporučamo, budući da će vam ta radnja tada biti nadohvat ruke, umjesto da ju morate tražiti po OSD-u.
Resolution Switch - Manji u većem
Zanimljiva funkcija Aorusovog monitora naziva se Resolution Switch. Riječ je o funkciji koja, na pritisak tipke Tactical Switch, smještene desno od joysticka za upravljanje OSD-om, sliku smanjuje na veličinu 24-inčnog monitora, a nativnu razlučivost prebacuje u Full HD (1.920x1.080). Ideja je da se na taj način zadrži zadovoljavajuća oštrina prikaza i dobije razlučivost pri kojoj grafičke kartice mogu postići izuzetno visok broj sličica u sekundi.
Frekvencija osvježavanja pritom ostaje ista kao u 4K razlučivosti (240 Hz), stoga je sama tehnologija već u startu manje primamljiva nego kod nekih konkurentskih monitora sa sličnom funkcionalnošću, gdje se refresh rate u tom "alternativnom", Full HD načinu rada podiže na suludih 480 Hz. Resolution Switch u osnovi je namijenjen kompetitivnim mrežnim pucačinama iz prvog lica, a hoćete li ga za to doista koristiti, morat ćete odlučiti sami. Sami bismo ipak radije ostali pri prikazu preko cijelog ekrana, a visok framerate postigli pomoću upscaling tehnologija DLSS ili FSR; naravno, uz pretpostavku da ih odabrani naslovi podržavaju.
Briga o panelu
Pixel Clean inače se nalazi unutar izbornika OLED Care, zajedno s brojnim drugim tehnologijama, koje je Aorus implementirao kako bi što učinkovitije izašao na kraj s problematikom burn-ina ugrađenog QD-OLED panela. Budući da se još uvijek radi o nečemu što kupce OLED monitora brine, kažimo par riječi o Aorusovim sustavima za zaštitu ekrana.
Pixel Clean skenira sve piksele na ekranu u potrazi za diskrepancijama u njihovoj svjetlini, koje potom eliminira. Može se aktivirati ručno, a pokreće se i automatski, 15-120 minuta nakon isključenja monitora, ili nakon jednosatnog nekorištenja uključenog monitora. Sve to uz pretpostavku da su od prethodnog izvođenja postupka prošla barem četiri sata. Proces traje između šest i osam minuta, ali može se prekinuti, stoga nas ne koči od proizvoljnog korištenja monitora odnosno računala.
Static Control jednostavno zatamnjuje čitav ekran u slučaju da dvije minute ne dolazi ni do kakve promjene sadržaja na ekranu, što podrazumijeva da nismo dotaknuli tipkovnicu ili miša.
Pixel Shift svake dvije minute pomiče čitav ekran za jedan ili dva piksela u horizontalnom i vertikalnom smjeru. Aorusova implementacija tog sustava, viđenog kod gotovo svih OLED monitora koje smo dosad testirali, izvanredna je; pomaci su toliko suptilni, da ih gotovo nikad nismo uočavali.
APL Stabilize limitira maksimalnu svjetlinu prikaza te se zapravo radi o Aorusovom tumačenju popularnog Auto Brightness Limitera. APL Stabilize ima tri postavke – Low, Middle i High – te je službena preporuka da u sadržajima standardnog dinamičkog raspona bude na Low, a da postavke Middle i High biramo kad se igramo u HDR-u, ili gledamo HDR video, jer će monitor tada dosezati najvišu dostupnu mu vršnu svjetlinu.
Sub-Logo Dim prepoznaje statične elemente na ekranu, poput logotipova televizijskih kuća ili fiksnih sučelja u igrama, te im smanjuje svjetlinu za do 20%. Zvuči podosta, ali efekt zapravo nije jako izražen te nam u praksi nije ni najmanje smetao.
Corner Dim zatamnjuje kutove ekrana za 15%. Logika je da je svjetlina u kutovima manje bitna, budući da za vrijeme igranja prvenstveno pratimo zbivanja na sredini ekrana. Ni ta tehnologija nije nam smetala, budući da je 15-postotni pad svjetline relativno teško uočljiv. Ipak, namjerava li se Aorus FO32U2P koristiti za ozbiljnije grafičke zadatke, poput obrade fotografija i montaže videa, Corner Dim ima smisla isključiti.
Povrh svega toga, Aorus FO32U2P dolazi s trogodišnjim jamstvom, koje obuhvaća sve uobičajene kvarove, ali i pojavu burn-ina. Na taj način proizvođač zorno iskazuje svoju sigurnost u trajnost QD-OLED panela i otvoreno nam govori kako su OLED monitori posve spremni za svakodnevno izrabljivanje.
Oštrina kakva se očekuje
Kad govorimo o značajkama OLED monitora koje kod dijela potencijalnih kupaca stvaraju zabrinutost i zazor, ne možemo ne spomenuti takozvani fringing, pojavnost gdje, zbog nestandardne strukture podpiksela OLED matrica, dolazi do pojave obojanih sjena na rubovima teksta i ikona te upadljive degradacije oštrine prikaza. Sa zadovoljstvom možemo ustvrditi kako fringing kod Aorusa FO32U2P nije uočljiv apsolutno nigdje. Tome je tako zbog razmjerno visoke gustoće piksela, koja iznosi respektabilnih 140 PPI, ali i poboljšane strukture Samsungovih QD-OLED matrica nove generacije. To je sjajna vijest za svakoga tko bi htio uživati u blagodatima OLED monitora, ali računalo na koristi isključivo za igranje. Rad na Aorusovoj zvjerki izuzetno je ugodan te tekst, ikone, linije u tablicama, i svi drugi "problematični" grafički elementi, izgledaju besprijekorno. Nevjerojatno je koliko ovogodišnji QD-OLED paneli u tom aspektu djeluju zrelije i ispoliranije od prošlogodišnjih.
Windowsi sugeriraju da se 4K razlučivost na 32-inčnoj dijagonali koristi uz 150-postotno skaliranje sučelja, čime se u osnovi dobiva količina ekranskog prostora ekvivalentna razlučivosti od 2.560x1.440 točaka pri 100-postotnom skaliranju. U praksi je, međutim, vrlo upotrebljivo i skaliranje od 125%, kod kojeg dobivamo osjetno više prostora za rad. Za korištenje monitora pri 100-postotnom skaliranju, morat ćete imati orlovski vid, te takvo što ne bismo preporučili.
Stabilizacija svjetline
Još jedna sporna stavka monitora s OLED matricama jest svjetlina prikaza. S postavkom APL Stabilize postavljenom na Low, svjetlina ekrana Aorusovog pulena oscilira unutar nekakvih 8 cd/m2, što golom oku izgleda kao da je neprestano ista, bez obzira na sadržaj koji se trenutačno prikazuje na ekranu. U takvim smo uvjetima izmjerili svjetlinu ekrana od 215 cd/m2, što smatramo dovoljno dobrim za kombinirani dnevni i noćni rad. Postavimo li APL Stabilize na Middle ili High, vršna svjetlina se penje prema 400 cd/m2, ali tada dolazi do mnogo značanijih oscilacija u ovisnosti o trenutačno prikazanom sadržaju; što je veći dio ekrana tamniji, svjetlina je viša. Zbog toga, APL Stabilize je najbolje namjestiti na Low za SDR sadržaje (rad u aplikacijama, jednostavnije igre), a na High za HDR sadržaje, kao što Aorus, uostalom, sam preporučuje.
U tom smislu vrijedi pohvaliti samu implementaciju HDR-a. Naime, kad u Windowsima aktiviramo HDR (Win+Alt+B), monitor se automatski prebacuje na jedan od pet tvorničkih HDR profila slike te na onu postavku APL Stabilizea, na kojoj smo ga ostavili kod prethodnog korištenja HDR-a. Nakon što smo gotovi s igranjem i HDR istom tipkovničkom prečicom deaktiviramo, uređaj se automatski vraća na postavke slike korištene prije aktivacije HDR-a. Radi se o optimalnoj izvedbi HDR-a, gdje korisnik ne mora poduzimati ništa osim aktivirati ga unutar operacijskog sustava, nakon čega monitor sve ostalo preuzima na sebe – i, podjednako važno, uspješno se vraća na prethodno stanje.
Bezbroj mogućnosti
Na tvorničkim postavkama, aktivan je profil slike Eco, kod kojeg smo izmjerili svjetlinu prikaza od 165 cd/m2, (pre)nisku temperaturu bijele boje (6.145 K), relativno nestabilnu gammu (2,12 u prosjeku, uz ozbiljnije devijacije s približavanjem potpuno bijeloj boji) te osrednju preciznost boja, uz prosječni ΔE od 4,83, do kojeg dolazi jer mjerenje vršimo za sRGB prostor boja, kojeg gamut monitora dobrano premašuje, što kolorimetar tumači kao presaturiranost odnosno – grešku. Najbrži način za drastično poboljšanje preciznosti boja, uz pretpostavku da ciljamo na sRGB prostor boja, jest odabir sRGB profila boja (Setting > Picture > sRGB). Time prosječni ΔE pada na 1,87, a drastično se poboljšava i balans bijele boje, kao i njena temperatura (6.454 K). Povećanje preciznosti boja izravni je rezultat limitiranja monitora na sRGB gamut – kako tada više nema presaturiranja glavnih kanala boja, rezultati izgledaju mnogo bolje.
Odličan balans svjetline, temperature bijele boje, gamme i preciznosti boja postigli smo ručnim modificiranjem postavki. U OSD-u prvo treba otići na Setting > Picture, odabrati profil Custom, te tada namjestiti Brightness na 100, a Color Temperature na User Define. Na testiranom primjerku monitora potom smo još trebali korigirati crveni kanal (R) na 95, a zeleni (G) na 96. Najzad, u izborniku OLED Care > Settings > APL Stabilize valja odabrati Low. Na taj način dobiva se slika stabilne svjetline od 215 cd/m2, temperatura bijele boje od 6.593 K, izvrsna preciznost tonova sive boje (ΔE 0,8) i prosječna gamma od 2,184, što je blisko referentnoj vrijednosti (2,2).
Kontrast monitora u svim je spomenutim slučajevima, naravno, beskonačan, budući da svi OLED paneli, pa tako i Samsungova QD-OLED matrica, imaju savršen prikaz crne boje; pikseli prilikom prikaza crne boje naprosto ostaju isključeni.
Nakon opisanih modifikacija, dobili smo prikaz koji u svakodnevnom radu izgleda izvrsno, ne oscilira u svjetlini i ne pati od pretjerane saturacije boja. Naravno, ako vam ostanak u sRGB prostoru boja nije bitan, već preferirate da boje izgledaju što življe i upečatljivije, Aorus FO32U2P nudi tvorničke profile slike koji će vam biti više po ukusu. Sam panel izuzetno je moćan, i malo je toga što se s njime, uz više ili manje igranja s postavkama, ne može postići.
Valja, doduše, istaknuti kako svoj maksimum Aorus FO32U2P daje u okolinama s kontroliranim svjetlosnim uvjetima. Naime, ekran je prekriven sjajnim premazom, koji poboljšava doživljaj boja, ali istodobno rezultira povećanom refleksivnošću. Ako iza leđa imate prozor ili umjetni izvor svjetla, neminovno je da ćete u ekranu vidjeti njega i vlastitu siluetu, što biva poprilično ometajuće. Isto tako, sjajni panel natprosječno je sklon prikupljanju prašine i otisaka prsta, stoga je to još jedna stavka koje treba biti svjestan prilikom razmatranja Aorusove uzdanice.
Vrhunsko igranje
Izvrsna kvaliteta prikaza ciljanoj publici ne bi značila mnogo, da Aorus FO32U2P ne briljira u aspektima poput oštrine pokretnih objekata i cjelokupne responzivnosti. OSRTT Tool Pro pokazao nam je prosječno percipirano vrijeme odziva od 1,25 milisekunde, što je impresivan rezultat. U praksi to znači da prikaz ostaje oštar i lišen ghostinga čak i u najbržim akcijskim naslovima. Izmjereni input lag podjednako je pohvalan, s prosječnom izmjerenom vrijednošću od 2,6 milisekunde. Takvo što bit će prihvatljivo čak i esports profesionalcima.
Aorus FO32U2P impresivan je monitor, kako za igranje, tako i za sve druge tipove korištenja. Radi se živom dokazu tehnološkog sazrijevanja OLED panela, koji više nisu rezervirani za entuzijaste i luđake (early adoptere, kako ih ljepše zovemo), već stasaju u nešto čemu bi svatko trebao težiti. Ili barem svatko tko si taj luksuz može priuštiti. Aorus FO32U2P u Europu stiže s preporučenom cijeom od 1.600 eura, a dobra vijest je da se za 1.430 eura identičan monitor može kupiti u izvedbi FO32U2 (bez "P" na kraju), koja ima DisplayPort 1.4 umjesto DisplayPort 2.1 sučelja, ne nudi opciju ulančavanja te joj je USB-C Power Delivery limitiran na 18 W. Ako su vam to prihvatljivi kompromisi, eto načina da uštedite 170 eura, a dokopate se zaista sjajnog monitora.
Aorus FO32U2P
- Izvrsna kvaliteta prikaza u svim oblicima korištenja
- Vrhunski prikaz crne boje
- Brz odziv piksela (odlična oštrina pokretnih objekata)
- Nizak input lag
- Izostanak fringinga
- Potpuna sloboda namještanja položaja ekrana
- Implementirana najnovija sučelja (DisplayPort 2.1 UHBR20, HDMI 2.1, USB-C)
- Optimalna implementacija HDR-a
- Ugrađen KVM switch
- 65-vatni Power Delivery putem USB-C sučelja
- Brojne i kvalitetno impelentirane tehnologije za sprečavanje burn-ina
- Trogodišnje jamstvo obuhvaća burn-in
- Sjajni premaz ekrana može stvoriti probleme s refleksijama u nekim okolinama
- Neugledna kopča za obuzdavanje kabela
- Pozamašna cijena