Googleov Gemini ima 350 milijuna mjesečnih korisnika

Tijekom aktualnog suđenja Googleu, bivša šefica Googleovog odjela za Gemini pokazala je statistike koje govore da je sa svega desetak milijuna korisnika krajem prošle godine, do ožujka ove godine broj narastao na čak 350 milijuna mjesečno

Drago Galić srijeda, 23. travnja 2025. u 22:28

Google je tijekom trećeg dana svog antitrustovskog suđenja otkrio da Gemini AI usluga sada broji 350 milijuna mjesečnih korisnika prema podacima iz ožujka 2025. godine. Uz to, dnevni broj korisnika dosegao je 35 milijuna. Ovi podaci predstavljeni su tijekom svjedočenja Sissie Hsiao, koja je donedavno vodila Googleove napore vezane uz Gemini, prije nego što ju je zamijenio Josh Woodward, koji također vodi Google Labs.

Ove brojke predstavljaju ogroman porast za Gemini, koji je krajem prošle godine imao tek nekoliko desetaka milijuna mjesečnih korisnika. Dnevni broj korisnika u tom razdoblju iznosio je samo 9 milijuna, prema Googleovim podacima. Od tada je Google objavio svoje Gemini 2.0 i 2.5 modele, koji su pokazali značajna poboljšanja u odnosu na prethodne verzije.

Unatoč porastu korištenja Geminija, Google je još uvijek daleko od sustizanja OpenAI-a. Prema prema njihovoj analizi, OpenAI je također zabilježio porast prometa, s ChatGPT-om koji broji oko 600 milijuna mjesečnih aktivnih korisnika. Početkom ove godine, izvješća su procjenjivala korištenje ChatGPT-a na oko 400 milijuna korisnika mjesečno.

Postoje mnogi načini mjerenja web prometa pa je, primjerice, OpenAI nedavno tvrdio da ima tjedni promet i do 400 milijuna, ali tvrtke mogu odabrati sedmodnevno razdoblje u određenom mjesecu koje prijavljuju kao tjedne aktivne korisnike.

Iako sve AI tvrtke nastoje privući što više korisnika, u slučaju velikih jezičnih modela ovo je dvosjekli mač  - svaki korisnik Geminija ili ChatGPT-a košta tvrtku novca jer je generativna umjetna inteligencija računalno vrlo energetski, procesorski i općenito infrastrukturno zahtjevna i skupa. Google ne govori koliko zarađuje (vjerojatnije gubi) od pretplata na Gemini, ali OpenAI je napomenuo da gubi novac čak i na svom mjesečnom planu od 200 dolara. Dakle, iako je široka korisnička baza ključna za dugoročnu održivost ovih proizvoda, to trenutno znači samo veće troškove, osim ako se trošak pokretanja masivnih AI modela ne smanji.