Donosi li nova 2025. novu eru obrazovanja temeljenog na umjetnoj inteligenciji?
U 2025. očekuju se promjene u obrazovanju kroz integraciju umjetne inteligencije. Uz postojeći britanski projekt, američka charter škola Unbound Academy u Arizoni kombinirat će AI podučavanje s mentorskim pristupom, a globalni primjeri od UAE-a do Južne Koreje pokazuju širenje AI-ja u obrazovanju
Odbor za charter škole države Arizone odobrio je pokretanje Unbound Academy, online charter škole temeljene na umjetnoj inteligenciji. Ova odluka predstavlja važan korak u integraciji umjetne inteligencije u obrazovni sustav u američkom obrazovnom sustavu. Unbound Academy je namijenjena učenicima od četvrtog do osmog razreda, osmišljen tako da kombinira tehnološku podršku i ljudsko vodstvo. Temelj programa čine dva sata dnevne personalizirane nastave putem sustava umjetne inteligencije, prilagođene individualnim potrebama i tempu učenja svakog učenika.
Charter škole su u SAD-u neovisne javne škole koje djeluju s većom autonomijom i fleksibilnošću u usporedbi s tradicionalnim javnim školama. Ove obrazovne ustanove osmišljavaju nastavnici, roditelji, vođe zajednice i drugi dionici kako bi pružili kvalitetno obrazovanje prilagođeno potrebama svojih lokalnih zajednica.
Koriste se IXL-a i Khan Academy
Škola Unbound Academy će koristiti postojeće obrazovne platforme poput IXL-a i Khan Academy, poznate po prilagodljivom učenju i bogatoj bazi sadržaja. Uz tehnološku podršku, škola će zapošljavati ljudske mentore za socijalno-emocionalnu podršku učenicima, stvarajući ravnotežu između tehnologije i ljudskog pristupa. Odluka o odobrenju rada škole izazvala je različite reakcije. Kritičari upozoravaju da pretjerano oslanjanje na tehnologiju može ugroziti kvalitetu obrazovanja i ograničiti društvene interakcije ključne za razvoj djece. Zagovornici vide priliku za unaprjeđenje obrazovanja i pripremu učenika za digitalno doba.
Različiti pogledi i kritike
Kritičari navode: "Khan Academy se prvenstveno fokusira na matematiku, uz nešto prirodoslovnih predmeta, te manji udio povijesti, humanističkih znanosti i engleskog jezika (navedeno prema količini dostupnog sadržaja). Sama po sebi, platforma ne nudi sveobuhvatno obrazovanje. Za uspjeh u ovim tečajevima ključna je sposobnost dugotrajnog sjedenja i koncentracije na zaslon računala, što svakako nije pristup koji odgovara svima."
Školske informacije kažu: "AI sustav analizira kako učenici pristupaju lekcijama iz matematike, čitanja i znanosti prateći njihove odgovore, vrijeme provedeno na zadacima i emocionalne reakcije. Na temelju tih podataka prilagođava i razinu težine i način predstavljanja sadržaja. Ovaj personalizirani pristup osigurava da svaki učenik ostane primjereno izazvan, pomažući spriječiti dosadu ili frustraciju."
Unbound koji već vodi privatnu školu u Teksasu će koristiti svoj model učenja ovisan o umjetnoj inteligenciji "2hr Learning" trenutno podnosi zahtjeve za otvaranje sličnih škola u Arkansasu i Utahu
Na jesen s prvom generacijom od 250 učenika
Unbound Academy započet će s radom na jesen s prvom generacijom od 250 učenika. Kao prva škola ove vrste u SAD-u, mogla bi postaviti presedan za buduće obrazovne institucije i potencijalno promijeniti ulogu nastavnika i prirodu nastave.Dok se Unbound Academy priprema za početak rada, obrazovna zajednica, donositelji odluka i roditelji pomno će pratiti razvoj situacije. Uspjeh ili neuspjeh ovog eksperimenta mogao bi značajno utjecati na budućnost obrazovanja, otvarajući put personaliziranom, tehnološki naprednom učenju ili ukazujući na ograničenja umjetne inteligencije u nastavi.
Globalni pregled inovativnih pristupa
Nord Anglia škole u Ujedinjenim Arapskim Emiratima koriste umjetnu inteligenciju u svojim obrazovnim programima. Četiri škole ove organizacije u UAE-u primjenjuju AI tehnologiju u različitim predmetima, od umjetnosti do računalstva. Nord Anglia International School Dubai koristi AI za poticanje kritičkog razmišljanja i individualizirano učenje. British International School Abu Dhabi omogućuje učenicima interaktivno iskustvo s likovima iz školske lektire i podučavanje jezika uz pomoć AI-ja. Swiss International Scientific School Dubai primjenjuje AI za prilagođeno učenje i unaprjeđenje učenja engleskog jezika.
Republika Koreja ulaže značajna sredstva u integraciju AI-ja u obrazovanje. Vlada planira uvesti digitalne udžbenike s umjetnom inteligencijom od ožujka 2025. godine za treći, četvrti, sedmi i deseti razred. Udžbenici će obuhvatiti predmete poput engleskog jezika, matematike, informatike i korejskog jezika za posebno obrazovanje. Za razdoblje 2024.-2026. vlada je izdvojila oko 740 milijuna dolara za stručno usavršavanje nastavnika.
Sveučilište u Buffalu vodi Nacionalni institut za AI istraživanja usmjeren na posebno obrazovanje. Institut, financiran od Nacionalne zaklade za znanost i Ministarstva obrazovanja SAD-a, razvija AI rješenja za unaprjeđenje obrazovnih ishoda djece s poteškoćama u govoru i obradi jezika.