Na Ingemark hakatonu razvijena aplikacija „Drink&Talk“ koja bi trebala smanjiti phubbing
Ingemark kroz hackaton potaknuo izradu aplikacije koja će vas natjerati da u određenom razdoblju (u društvu u kafiću) ne podižete mobitel sa stola - ako pokleknete, plaćate piće za cijelo društvo
Bez obzira znate li što je phubbing ili ne, sigurno ste se barem jednom u životu bili njegova žrtva. Ovaj izraz na globalnoj razini u uporabi je već 15-ak godina, a odnosi se na čin ignoriranja svijeta i ljudi oko nas fokusiranjem na tehnologiju, najčešće pametne telefone. Pametne telefone koristimo sve češće, a problem često nastaje kada to radimo u društvu pa druga osoba može (s pravom) smatrati da nas druženje i razgovor s njom - ne zanima. Prema online istraživanju koje je jedan popularni svjetski proizvođač mobitela proveo 2019. godine u Hrvatskoj na uzorku od preko 1000 ispitanika, čak 67 posto ispitanika smatralo je kako je nepristojno kada se mobitel tako koristi u društvu.
Kako bi doskočili ovom čestom problemu, u Ingemarku, zagrebačkoj IT tvrtki za razvoj prilagođenog softvera odlučili su organizirati vlastiti IM Hackathon s ciljem da sudionici izrade aplikaciju koja će vas natjerati da u određenom razdoblju ne podižete mobitel sa stola. Cijena koju morate platiti ukoliko ipak podignete mobitel – plaćate piće za cijelo društvo!
Na IM Hackaton, koji je organiziran u suradnji s Rochester Institute of Technology Croatia (RIT Croatia), prijavilo se 11 timova odnosno 27 sudionika, koji su u roku od 5 dana neprestanog rada trebali osmisliti kompletno rješenje. Šest timova uspjelo je predati svoja finalna rješenja a žiri je odlučio da je najbolji rad tima Undfined, kojeg su činili Filip Bel i Jakov Glavina.
„Rad tima Undefined sadržavao je apsolutno sve što smo tražili od ove aplikacije. Njihovo rješenje „Drink&Talk“ je rađeno u React Java Scriptu te aplikacija savršeno radi, odnosno već je sada spremna za preuzimanje i korištenje“ izjavio je po završetku hackatona Predrag Kežić, voditelj marketinga u Ingemarku te dodao kako su i druga rješenja također bila vrlo dobra no zbog sitnih grešaka kod njih je uočena potreba za dodatnim radom na poboljšanju. Te su stoga malo slabije ocijenjena.
Žiri u sastavu prof. Andrej Šarić s RIT-a i Robert Raušel, mobile department lead u Ingemarku uz pobjedničko je rješenje odlučio je kako je drugo mjesto osvojio tim Muzics u sastavu Josip Mužić i Ida Marija Mužić, koji su svoje rješenje radili u Flutteru, relativno novoj tehnologiji koja je Ingemarku posebno atraktivna i zanimljiva jer ova tvrtka upravo radi na širenju svog mobile tima orijentiranog baš na Flutter. Iako nisu osvojili prvu nagradu, ovaj tim bi uskoro mogao postati dio budućeg Ingemarkovog Flutter tima. Treće mjesto osvojio je tim Propeller u sastavu Robert Horvat i Alen Karlovčec, čije je rješenje rađeno za iOS.
Nagradni fond ovog natjecanja iznosio je 15.000 kuna, od čega je pobjedničkom timu pripalo 8.000, dok su drugoplasirani i trećeplasirani tim osvojili 5.000, odnosno 2.000 kuna. Mobilnu aplikaciju za iOS i Android sustave studenti su izrađivali po dizajn-uputama i tehničkoj specifikaciji iz Ingemarka, dok su platformu mogli odabrati po vlastitom izboru.
„Iznimno smo zadovoljni načinom na koji su svi finalisti razvili konačan kod za ovu aplikaciju. To su vrhunski i kreativni ljudi već sada. Bilo je teško odlučiti se za najbolje rješenje. Dio sudionika je bio izuzetno proaktivan - uz sve što se tražilo u sklopu radnog zadatka predlagali su i dodatne feature - što nas je vrlo ugodno iznenadilo. Na kraju smo odabrali rješenje koje je bilo najpotpunije, a i najbliže našoj prvotnoj zamisli. Zahvaljujemo svim timovima na sudjelovanju i nadamo se im i slična natjecanja biti samo dodatan vjetar u leđa jer znanja itekako imaju“ zaključio je Kežić te dodao kako će aplikacija Drink&Talk uskoro će biti dostupna na Google Playu i AppStoreu za besplatno preuzimanje.