Konkurenti WhatsAppa rastu, ali niti on ne posustaje

Broj preuzimanja Signala početkom ove godine porastao je za čak 1.200%, Telegrama za gotovo 100%, no ukupno gledajući WhatsApp je i dalje vodeći po broju preuzimanja s trgovina aplikacija

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 17. svibnja 2021. u 06:00

Analitičarska kuća Sensor Tower objavila je analizu tržišta u posljednje vrijeme vrlo popularnih mobilnih aplikacija za dopisivanje, i to u svjetlu negodovanja brojnih korisnika zbog promjene politike privatnosti WhatsAppa. Kao što već vjerojatno znate, od ove subote Facebookova će aplikacija tražiti od svih korisnika prihvaćanje kontroverznih novih pravila korištenja, pa su mnogi najavili kako će se napustiti i okrenuti se konkurentskim rješenjima.

Ova "panika" pokrenuta je u siječnju ove godine, s WhatsAppovom najavom novih pravila, pa je tada i u podacima o preuzimanjima s trgovina aplikacija vidljiv velik skok popularnosti Signala i Telegrama. Ove sigurne aplikacije za dopisivanje u siječnju je preuzelo 64 milijuna (telegram) odnosno 51 milijun (Signal) ljudi. Porast je to za Signal od čak 1.192%, a za Telegram od 98% u odnosu na siječanj prošle godine.

Nove instalacije Telegrama i Signala. Izvor: Sensor Tower
Nove instalacije Telegrama i Signala. Izvor: Sensor Tower

Nakon siječnja navala korisnika na ove dvije aplikacije je splasnula, pa je do kraja travnja Telegram instaliralo ukupno 162, a Signal 65 milijuna korisnika. Logično, pomislili biste da je u istom razdoblju broj onih koji instaliraju WhatsApp ipak ponešto trpio na račun ovih rezultata konkurenata. Međutim – nije.

Nove instalacije WhatsAppa. Izvor: Sensor Tower
Nove instalacije WhatsAppa. Izvor: Sensor Tower

WhatsApp tijekom ove godine stabilno svojoj bazi pridodaje 40-ak milijuna novih korisnika mjesečno, ponekad i više. Tako je u razdoblju od siječnja do travnja ovu aplikaciju instaliralo 172,3 milijuna ljudi, dakle više i od Signala i od Telegrama. Podaci Sensor Towera bit će redovito ažurirani, pa će sigurno biti zanimljivo vidjeti je li ovomjesečni rok za prihvaćanje novih pravila u WhatsAppu imalo utjecao na njegovu prihvaćenost, ili će ponovno potaknuti korisnike da isprobaju neku od konkurentskih aplikacija za dopisivanje.