YouTube Premium Lite lansiran u SAD-u i Njemačkoj

Pretplata koja ukida prikaz reklama, ali ne omogućava ništa drugo iz ponude klasičnog Premium paketa, košta 40% manje od osnovne i dostupna je tek na šačici tržišta za početak

Sandro Vrbanus četvrtak, 6. ožujka 2025. u 19:30
📷 Marco Verch via ccnull.de, CC-BY 2.0
Marco Verch via ccnull.de, CC-BY 2.0

Kao što smo nedavno i najavili, YouTube je službeno lansirao svoj novi pretplatnički paket, YouTube Premium Lite. Prvi je ovo slučaj dostupnosti tog paketa izvan faze ograničenog testiranja, kao što je to bilo u prošlosti, a prva tržišta koja će ga dobiti su ona SAD-a, Njemačke, Tajlanda i Australije. Iako je paket dostupan svima zainteresiranima, iz YouTube kažu da je i dalje riječ o pilot projektu, pa se čini da nije odlučeno kada će se "lite" pretplata širiti i na ostatak svijeta.

40-ak posto jeftiniji

Ono što je o jeftinijem paketu pretplate objavljeno u skladu je s očekivanjima. U SAD-u on košta 7,99 dolara mjesečno, što je oko 60% pune cijene od 13,99 dolara. U Njemačkoj je cijena novog paketa 5,99 eura mjesečno (redovni je 12,99 €). Za Australiju cjenovna je politika slična, pa Lite košta 8,99, a standardna pretplata 16,99 australskih dolara na mjesec.

Pretplatnici na Premium Lite dobivaju gledanje "većine videa" bez reklama i ništa više. Oglasi će im se i dalje prikazivati uz glazbene sadržaje, pretplata na glazbeni servis YouTube Music im nije uključena, a neće uživati niti u blagodatima konzumiranja sadržaja u pozadini, dok im je mobitel zaključan, kao niti u offline reprodukciji. U novi paket nisu uključene niti najviše kvalitete reprodukcije, način rada slika-u-slici na iOS-u i slični dodaci, a nema niti obiteljske opcije.

Iz YouTubea kažu da će raditi na tome da tijekom godine prošire dostupnost pretplate Lite na još zemalja, a spominju i "uvođenje još načina da njihovi korisnici dobiju dodatnu korist od svojih pretplata" – što god da to značilo. Pretplate na Premium Lite također će poslužiti za poticanje zajednice kreatora, jer će dio prihoda biti podijeljen i s onima koji stvaraju sadržaje na YouTubeu.