Odzvonilo prepisivanju: nova metoda sprečava došaptavanje kod pisanja testova na daljinu
Doba učenja na daljinu, koje nam je stiglo s pandemijom Covida-19, zahtijeva razvoj metoda kojima će se učinkovito spriječiti varanje, posebno mrežna došaptavanja učenika i studenata
U istraživanju, objavljenom u Science of Learning, inženjeri s Politehničkog instituta Rensselaer pokazali su strategiju "distanciranog internetskog testiranja" koja navodno učinkovito smanjuje sposobnost učenika da pomažu jedni drugima kako bi dobili bolju ocjenu za vrijeme socijalnog distanciranja.
Diskretna optimizacija
"Studenti i učenici koriste se telefonima i internetom kako bi saznali odgovore dok polažu ispite ili pišu testove od kuće", kaže Ge Wang, profesor biomedicinskog inženjerstva na Rensselaeru. "Ključna ideja naše metode je minimiziranje ove šanse putem diskretne optimizacije potpomognute poznavanjem učenikovih kompetencija."
U praksi to znači sljedeće: za vrijeme pisanja testova na daljinu svi učenici dobivaju ista pitanja, ali u različito vrijeme, ovisno o njihovoj razini znanja. Oni koji imaju bolje ocjene dobit će pitanja nakon što su oni sa slabijim ocjenama već odgovorili na njih.
Motivirajuća metoda
Ovaj pristup, kaže Wang, smanjuje mogućnost pomaganja i došaptavanja na daljinu. Redoslijed odgovaranja na pitanja određuje se temeljem kompetencija svakog učenika ili studenta, a te se kompetencije računaju pomoću prosjeka ocjena, SAT bodova ili srednjoročnih rezultata, ovisno o dostupnosti podataka tijekom školske godine.
Pokazalo se kako ovaj način provjere znanja smanjuje broj osvojenih bodova na i testovima u usporedbi s konvencionalnim ispitnim metodama. Čini se i da takav način ispitivanja bolje motivira studente da zagriju stolicu i bolje nauče gradivo. Wang i njegovi suradnici svoju pedagošku metodu namjeravaju ponuditi i drugim obrazovnim institucijama.