ISP-ovi prikupljaju puno više podataka nego što mislite i dijele ih na sve strane
Izvještaj američke Savezne trgovinske komisije otkriva neke zastrašujuće prakse pružatelja internetskih usluga u SAD-u

Novo izvješće Savezne trgovinske komisije SAD‑a (FTC), nazvano "Pogled na ono što ISP-ovi znaju o vama: Ispitivanje prakse privatnosti šest velikih internetskih pružatelja usluga" otkriva da davatelji internetskih usluga (ISP-ovi) prikupljaju i dijele daleko više podataka o svojim klijentima nego što mnogi potrošači mogu i pomisliti, navodi se u priopćenju za javnost. To uključuje pristup svom internetskom prometu i podacima o lokaciji u stvarnom vremenu.
Prakse šest davatelja usluga
Izvješće je također otkrilo da ISP-ovi potrošačima nisu nudili smislene izbore o tome kako se ti podaci mogu koristiti. Izvješće je ispitalo šest davatelja internetskih usluga, koji čine oko 98 posto tržišta mobilnog interneta, uključujući AT&T Mobility i T-Mobile.
"Kao što je navedeno u izvješću, ove su se tvrtke razvile u tehnološke divove koji nude ne samo internetske usluge, već pružaju i niz drugih usluga, uključujući glas, sadržaj, pametne uređaje, oglašavanje i analitiku - što je povećalo opseg informacija koje su sposobne prikupiti o svojim kupcima", navodi FTC u svom priopćenju.
U izvješću je identificirano nekoliko načina prikupljanja podataka među nekoliko ISP-ova, uključujući da "kombiniraju podatke u svim linijama proizvoda; kombiniraju osobne podatke, podatke o upotrebi aplikacija i pregledavanja interneta za ciljanje oglasa; stavljaju potrošače u osjetljive kategorije kao što su rasa i seksualna orijentacija; te dijele podatke o lokaciji u stvarnom vremenu s trećim stranama."
Iako su neki ISP-ovi obećali kako neće prodavati osobne podatke potrošača, utvrđeno je kako su dopustili da ih drugi koriste, prenose i unovčavaju. Te su postupke skrivali među sitnim slovima svojih politika privatnosti.
Dijeljeni podaci o lokaciji
Podaci o lokaciji pretplatnika u stvarnom vremenu dijeljeni su s klijentima treće strane kao što su "prodavači automobila, upravitelji nekretninama, obveznici jamčevine, lovci na ucjene i drugi".
I na kraju, iako su ISP-ovi tvrdili da potrošačima nude izbor o tome kako se koriste njihovi podaci, oni su potrošačima zapravo otežali korištenje takvih izbora i podatke su čuvali mnogo dulje od očekivanog, stoji u zaključku izvješća u kojem se naglašava koliko smo nesigurni na mreži i zašto je potrebno veće praćenje ISP-a.