Google prikazivao oglase uz sadržaj koji negira klimatske promjene unatoč novim pravilima
CCDH procjenjuje da su portali s člancima koji negiraju klimatske promjenu zaradili čak 1,7 milijuna dolara u proteklih šest mjeseci i to sve zahvaljujući Googleovim oglasima
Google je još u listopadu objavio revidirana pravila za svoje oglase i monetizaciju, prema kojima su zabranili prikazivanje oglasa uz sadržaj koji negira klimatske promjene. Mnogi su korisnici tada pozdravili ovu promjenu, no sudeći prema izvješću neprofitnog Centra za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH), tvrtka nije uspjela igrati po svojim novim pravilima.
Naime, istraživanje CCDH-a identificiralo je 50 članaka koji uključuju laži o klimatskim promjenama, a koji su još uvijek sadržavali Googleove oglase nakon 9. studenog, odnosno datuma kada bi tvrtkina revidirana pravila trebala stupiti na snagu.
„Čini se da je Google u svom početnom priopćenju prepoznao da su imali ulogu u pretvaranju negiranja klimatskih promjena u profitabilan posao, a ipak nisu slijedili svoja pravila“, rekao je Imran Ahmed, izvršni direktor CCDH-a.
Googleov je menadžer za komunikacije i odnose s javnošću, Michael Aciman, negirao te tvrdnje za The Verge, rekavši da je tvrtka pregledala stranice koje šire laži o klimatskim promjenama te da je onda u skladu s novim pravilima poduzela odgovarajuće mjere.
Međutim, prvim pogledom na CCDH-ovo izvješće, odmah se može naslutiti da su neki portali vješto zaobišli Googleova nova pravila. Tako, primjerice, članak na Bretibartu naziva globalno zatopljenje prevarom, dok drugi na The Western Journalu lažno tvrdi da se na pitanja o klimatskim promjenama i njihovom uzroku ne može dati konačan odgovor.