Bing Chat nije pomogao povećati popularnost Microsoftove tražilice

Iako Microsoft trenutačno iskorištava sve prednosti generativne umjetne inteligencije kako bi unaprijedio svoje proizvode, u jednom segmentu to im nikako ne uspijeva – Google je i dalje nedodirljiva tražilica

Sandro Vrbanus subota, 27. siječnja 2024. u 12:12

Microsoftu se za sada isplatilo snažno "zagristi" u tehnologiju generativne umjetne inteligencije, investirati u OpenAI te različite AI alate integrirati u Windowse i Office paket. Na krilima toga postali su i najvrjednijom kompanijom na svijetu, premašili tržišnu kapitalizaciju od 3 bilijuna dolara, no jedno i dalje nisu uspjeli. Taj nedostižni cilj je – povećati svoj udio na tržištu internetskih tražilica.

Google je nedodirljiv

U nastojanju da barem dio kolača uzmu od neprikosnovenog vladara pretraživanja, Googlea, vrlo su rano u svoju tražilicu Bing integrirali mogućnost chatbota. Bing Chat pokazao se kao relativno popularan, određena zamjena za ChatGPT, ali i njegova nadopuna s mogućnošću pretraživanja weba u stvarnom vremenu. U isti je sustav Microsoft integrirao i sustav za generiranje AI ilustracija, pa smo tako dobili i Bing Creator (alternativno sučelje za DALL-E). Sve to danas se nalazi pod kapom Copilota, odnosno sustava Microsoft Designer, međutim – udio tražilice Bing gotovo da se nije pomaknuo s mjesta.

📷 Statcounter
Statcounter

Na početku 2023. godine udio Binga na svjetskom tržištu internetskih pretraživača bio je tek oko 3%, dok Google stabilno i konstantno drži više od 90% svih pretraživanja. Do kraja godine Bing je uspio doći do tek 3,37%. Dakle – i u najboljem slučaju, ako za usporedbu uzmemo najniži i najviši udio u proteklih 12 mjeseci, utjecaj Bing Chata i AI-ja na popularnost internetske tražilice manji je od jednog postotnog boda.

📷 Statcounter
Statcounter

S druge strane, Microsoft je lansiranjem svojih AI sustava pokušao podići i udio preglednika Edge (omogućivši im u početku pristup samo kroz njega), no niti u tome nije značajno uspio. Najveći udio koji je njihov preglednik tijekom 2023. godine imao bio je tek nešto viši od 5%. Tradicionalni lider i ovdje je Google s Chromeom, koji drži oko 65%, a drugi je stabilno Safari, koji fluktuira na oko 20% udjela.

Source: StatCounter Global Stats - Search Engine Market Share