Valheim idući tjedan dobiva veliku ekspanziju Hearth and Home s mnoštvom noviteta i izmjena
Indie hit Valheim, čiji je uspjeh iznenadio sve uključujući developere, napokon dobiva nužne nove sadržaje zbog kojih će se mnogi igrači ponovo vratiti u ovaj okrutni vikinški svijet
Objavljen prilično tiho početkom ožujka, Valheim je u samo dva tjedna early accessa zaigralo šest milijuna igrača čemu se nitko nije nadao. Ekipa Iron Gatea je ubrzano objavila plan budućih nadogradnji bez konkretnih datuma i premda smo se nadali da ćemo prvu dobiti par mjeseci nakon objave razvojne verzije igre, Hearth and Home stiže tek idući tjedan, točnije 16. rujna, pa je red da se s ovim dodatkom pobliže upoznamo.
Kako mu i samo ime govori, Hearth and Home je fokusiran na poboljšanje kvalitete života virtualnih Vikinga koji pokušavaju preživjeti u ovom svijetu u kojeg se ni Bogovi ne usuđuju kročiti, pa će nam na raspolaganju biti novi elementi poput škrinja s blagom i novih vrsta krovnih dijelova za izgradnju naših kućeraka, utvrda i raznih drugih elemenata koji nam padnu na pamet. Posebna je pažnja posvećena hrani koja je nužna za preživljavanje, pa će tako naše kuhinje biti nadogradive policom za začine, mesarskim stolom, te tavama i zdjelama, uz nezaobilazne nove namirnice i recepte koji ćemo moći spravljati. Hrana je pak dobila žutu, crvenu ili bijelu oznaku vilice po kojoj je lako razlučiti čemu je namijenjena. Crveno označeni pripravci podižu zdravlje, što će znati cijeniti igrači koji vole biti spremni za primanje par udaraca prije umiranja, žutim prehrana koja podiže energiju i odgovarat će ofenzivnim ratnicima koji kroz horde vole brzinski krčiti put, dok bijela jednako podiže i zdravlje i energiju.
Umjesto mnogima nerazumljivog šarenog pokazivača konzumirane hrane, developeri će implementirati jasnu traku s brojčanicima koji će jasno pokazivati kada možemo uzeti novi zalogaj, a zanimljivo je da ćemo dobiti i recept za hranu koja služi za izbacivanje sadržaja želuca. Iako povraćanje kao takvo ne zvuči divno, u Valheimu će biti korisno. I sami smo se nerijetko našli u situacijama kada smo lutali svijetom sa slabijom hranom u želucu i sukladno tome, s malo zdravlja, da bismo nabasali na patrolu gremlina koji su nas prebili u tren oka samo zato što nismo mogli pojesti onu bolju koju ljubomorno čuvamo za prepade na sela i planirane akcije. Konzumacijom određenog pripravka, sadržaj želuca ćemo brzinski isprazniti povraćanjem i dobivamo mjesta za kvalitetniju hranu koja će nam pomoći da preživimo nenadane susrete.
Promjene neće zaobići ni štitove, poglavito masivne četvrtaste štitove koji usporavaju kretanje i za razliku od ostalih ne mogu pravovremenom reakcijom na trenutak zbuniti protivnika otvarajući put za udarac, ali su sposobni apsorbirati veliku većinu štete od elitnih protivnika i svu od slabijih. Takvi štitovi će dobiti dodatni bonus na apsorpciju udaraca i dodatnu šansu za odbacivanja protivnika što je idealno za defanzivne igrače, a primljeni udarci će trošiti i manje energije pa će naši junaci moći preživjeti duže i protiv grupa protivnika.
Prema posljednjem izvješću developera, sva oružja su dodatno balansirana, uz poseban naglasak na sjekire i lukove. Teškim bojnim dvoručnim sjekirama ćemo brže zamahivati i nanositi više oštećenja protivnicima, ali i dalje je riječ o sporom oružju kojim valja naučiti baratati i taktički ga koristiti jer s njime u rukama, obrane praktički nema. Prilagodbom lukova autori su ih željeli napraviti manje moćnima, pa je zatezanje luka sporije umjesto trenutno kao do sada, no dobra je vijest da će tako nategnuti luk trošiti manje energije i dati nam više vremena za ciljanje. U svakom slučaju, već vidimo da ćemo ponovo na Valheim ispucati par stotina sati u tjednima koji dolaze.